سرخط خبرها

دومین نشست تخصصی «باید‌ها و نباید‌های هشتم تیر» در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۲۳۲۱۱۷
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
دومین نشست تخصصی «باید‌ها و نباید‌های هشتم تیر» در مشهد برگزار شد
دومین نشست تخصصی «باید‌ها و نباید‌های هشتم تیر» با حضور جمعی از فعالان دانشجویی و اعضای تشکل‌های انقلابی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در آستانه برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، جمعی از جوانان انقلابی و دغدغه‌مند مشهد گرد هم آمده‌اند و در قالب نشست‌هایی با عنوان «باید‌ها و نباید‌های هشتم تیر» به بحث و تبادل نظر پیرامون انتخاب اصلح و حضور موثر و ایفای نقش جوانان انقلابی در روند انتخابات می‌پردازند.

نخستین نشست، روز ۸ خرداد ماه با حضور «رسول نوروزی» مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان رضوی، «امیر قربانی‌پور» معاون فرماندار مشهد و «مصطفی باقرزاده» فعال و کنشگر سیاسی برگزار شد و امروز ۱۶ خردادماه نیز دومین نشست این برنامه با حضور جمع دیگری از فعالان و کنشگران فرهنگی و سیاسی برگزار شد.

به‌جای پرداختن به دوگانه‌های انحرافی، سراغ دوگانه‌های اصلی و تاثیرگذار برویم

در ابتدای این نشست، «ایوب توکلیان» فعال سیاسی و معاون سابق دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی با بزرگداشت یاد و خاطره امام‌خمینی(ره) و شهیدان انقلاب اسلامی، به نقش مهم امام‌ راحل در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گنجینه مهمی به نام دفاع مقدس را به درستی به مردم معرفی نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: امروز برخی از سلبریتی‌ها جایگزین شخصیت‌های برجسته انقلاب و اسطوره‌های دفاع مقدس شده‌اند و الگوی بخشی از جامعه جوان قرار گرفته‌اند.

توکلیان در ادامه با اشاره به ثبت‌نام برخی از چهره‌های سیاسی کشور از جمع جریان‌های مختلف سیاسی گفت: پس از پایان ثبت‌نام داوطلبان، برخی دوگانه‌ها میان افراد و جریان‌های مختلف سیاسی شکل گرفته که بیش از آنکه دوگانه‌هایی مهم و تأثیرگذار در سرنوشت کشور باشد، دوگانه‌هایی شخصی و انحرافی است.

وی تاکید کرد: به‌جای پرداختن به این دوگانه‌ها که بیشتر محصول عملکرد برخی از رسانه‌هاست، می‌بایست دوگانه‌های اصلی مانند کارآمدی و ناکارآمدی، انقلابی‌بودن و انقلابی‌نبودن، تلاش و عافیت‌طلبی، ساده‌زیستی و اشرافیگری، تدبیر و بی‌تدبیری، صداقت و تزویر، شفافیت و دورویی و... تبیین شود.

توکلیان در پایان بر این نکته تاکید کرد که باید به افزایش مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب اصلح، کمک کنیم.

«حماسه تشییع» باید به «حماسه حضور» منتهی شود

در ادامه این نشست، «محمد حسین زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر ثبات سیاسی کشور خاطرنشان کرد: امسال دو اتفاق و تاثیرگذار در کشور به وقوع پیوست و با وجود اهمیت این دو اتفاق، مردم در کشور احساس کمبود و نقصان نکردند.

وی افزود: نه اتفاق مهمی مانند عملیات «وعده صادق» و نه شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور، هیچ خللی به مسائل جاری کشور وارد نکرد و همچنان که رهبر انقلاب اسلامی هم بر این موضوع تاکید کردند، اینگونه اتفاقات، هر چند سخت و دشوار است، اما خللی به روند زندگی مردم وارد نکرده است.

حسین‌زاده با تاکید ساختار محکم سیاسی در کشور گفت: همه چیز به درستی در قانون اساسی مشخص شده است و همه اتفاقات نیز در منظر مردم و مقابل چشم مردم شکل می‌گیرد و این جای شکر دارد.

وی افزود: قانون مشخص است و مجریان قانون و جریانات سیاسی هم فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند و تبلیغات هم به گونه‌های مختلف، صورت می‌گیرد. اما در این میان، جوانان انقلابی نیز وظیفه‌هایی بر عهده دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه سخنان خود به تبیین وظایف جوان انقلابی و نقش‌آفرینی او در انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب از زمان حادثه بالگرد تا کنون، ویژگی‌هایی برای شهید آیت‌الله رئیسی بیان کردند و علاوه بر بیان خصوصیات فردی، از ویژگی‌های های او، شخصیت رئیس جمهور آینده را برای جوان انقلابی ترسیم کردند و جوان انقلابی هم باید این شاخصه‌ها را بیش از پیش به مردم معرفی کند.

وی با تاکید بر این که یکی از کار‌های بزرگ، تشکیل ستاد انتخابات رئیس‌جمهور شهید برای تبیین عملکرد او در مدت بر عهده داشتن این مسئولیت است، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور آینده رنگ و بویی از رئیس‌جمهور شهید داشته باشد.

حسین زاده در ادامه گفت: تبیین نعمت انقلاب اسلامی و قانون اساسی از جمله دیگر وظایفی است که بر عهده جوان انقلابی امروز است.

وی خاطرنشان کرد: حماسه تشییع رئیس‌جمهور شهید باید به حماسه حضور منتهی شود. هر کس داعیه وطن دارد، تلاش کند انتخابات رئیس‌جمهوری چهاردهم پرشور باشد.

حسین‌زاده تاکید کرد: در روز‌های آینده حتما با سناریو‌های دشمن برای ناامید کردن مردم و یا انتخاب گزینه‌های نامناسب روبرو خواهیم شد که نیاز به تبیین و روشنگری جوانان انقلابی دارد. جریان انقلابی که بر آرای خواص تاثیرگذار هستند، باید کمک کنند هم حضور پای صندوق رای و هم انتخاب رئیس‌جمهور با آرای بالا محقق شود و مردم با اطمینان به رئیس‌جمهور انقلابی رای دهند. 

نظرسنجی‌ها حاکی از حضور بیش از ۵۰ درصدی مردم در شعب اخذ رای است

اما بخش پایانی این جلسه به سخنان «سید هادی طباطبایی» معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی اختصاص یافت.

وی با اشاره به روند شکل‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری پس از شهادت آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در استان پیش‌بینی شده است. ثبت‌نام نامزد‌ها انجام شده و فعالیت گروه‌های مختلف سیاسی آغاز شده و در فرصت باقیمانده، می‌بایست شاهد فعالیت دانشگاه‌ها به عنوان موتورمحرک سیاسی کشور باشیم.
طباطبایی با اشاره به برگزاری جلسات با نهاد‌های مختلف برای برگزاری انتخابات تاکید کرد: باید به انتخاب اصلح بر مبنای شاخص‌های انقلابی نیز توجه لازم صورت بگیرد. ما نیز مجری انتخابات هستیم و اجازه نخواهیم داد حتی در یک رای تخلفی صورت بگیرد.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نظرسنجی‌ها فعلا حکایت از حضور بیش از ۵۰ درصدی مردم در انتخابات دارد و این نشانه خوبی است. در فرصت باقیمانده نیز شاخص‌های انتخاب اصلح باید تبیین شود.

وی با بیان برخی از اقدامات و فعالیت‌های دولت سیزدهم افزود: عملکرد دولت آیت‌الله رئیسی، کار را برای شخصی که پس از ایشان رئیس‌جمهور شود، دشوار کرده و توقعات و انتظارات مردم از رئیس‌جمهور را تغییر داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->