اتحادیه اروپا: بحران غزه به نقطه اوج رسیده است توافق ایران و بحرین برای از سرگیری روابط سیاسی یمن: ۲ کشتی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار دادیم نتانیاهو : مخالف تشکیل کشور مستقل فلسطین هستم خانواده‌های اسیران صهیونیست: بدون سرنگونی دولت نتانیاهو، مبادله اسرا انجام نخواهد گرفت + فیلم حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی اسرائیل یک کشته و ۶ زخمی برجای گذاشت زاکانی: "یارانه طلایی" جای "یارانه فعلی" را نمی‌گیرد | افزایش یارانه نقدی تا ۴۰ درصد مخبر: خدمات شهید رئیسی قابل خدشه و انکار نیست مستند دوم انتخاباتی مسعود پزشکیان پخش شد + فیلم کابینه نتانیاهو لایحه تمدید خدمت نیرو‌های ذخیره را تصویب کرد پورمحمدی در بدون تعارف: با احمدی نژاد همچنان رفاقت دارم + فیلم رضایی: کناره گیری به نفع جبهه انقلاب، فداکاری است روسیه: ۱۷۱۰ نظامی ارتش اوکراین کشته شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) شهردار «حیفا»:باید هوشیار بود و به حزب‌الله احترام گذاشت رسانه صهیونیستی: عملیات ارتش در رفح به مراحل پایانی رسیده است ۲۱ جنگنده و کشتی نظامی چین اطراف جزیره تایوان رویت شد زاکانی بر اجماع ۴ نامزد اصولگرای ریاست جمهوری تاکید کرد فیلم کامل مناظره محمد قوچانی و محمدسعید احدیان درباره رقابت پزشکیان و قالیباف در انتخابات ۱۴۰۳ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی (۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

باقری‌کنی: تبادل پیام برای رفع تحریم‌ها هیچ‌گاه قطع نشده است

  • کد خبر: ۲۳۰۹۸۵
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
باقری‌کنی: تبادل پیام برای رفع تحریم‌ها هیچ‌گاه قطع نشده است
سرپرست وزارت خارجه در خصوص احتمال توقف چندماهه مذاکرات رفع تحریم‌ها به دلیل در پیش‌رو بودن انتخابات ایران و آمریکا، گفت: تبادل پیام‌ها هیچگاه قطع نشده و الان نیز جاری است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی باقری کنی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تاکید رئیس‌جمهوری شهید بر فعال بودن در عرصه سیاست خارجی و محوریت سیاست همسایگی و تعامل جدی با آنان بود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره واگذاری پرونده هسته‌ای ایران به علی شمخانی، اظهار کرد: البته ما پرونده‌ای نداریم، اما فعالیت‌های هسته‌ای در چارچوب تدابیر نظام زیر نظر شورای عالی امنیت ملی همچنان ادامه دارد.

باقری در پاسخ به پرسشی درباره تدوام آزادسازی ارز‌های بلوکه شده، گفت: مذاکرات در این زمینه جاری است.

سرپرست وزارت خارجه در پاسخ به پرسشی درباره محتوای مذاکرات با هیات عمانی که به ایران آمده بودند، یادآور شد: ما در موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله موضوع غزه و جنایات رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی در غزه به طور مفصل صحبت کردیم و درباره دیگر موضوعات بین‌المللی نیز رایزنی داشتیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تداوم تعاملات ایران با کشور‌های منطقه، تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم پرونده‌ها و پروژه‌های ناتمام را با سرعت بیشتری تحرک بدهیم که در صدر آن به تحکیم پیوند‌ها در حوزه همسایگی توجه داریم.

باقری در پاسخ به پرسشی درباره زمان سفر بن‌سلمان به ایران، یادآور شد: این موضوع قبلاً هم مطرح شده است. این اقدام در واقع یک دعوت متقابل است که درباره زمان آن بین دو طرف مذاکراتی در حال انجام است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برآیند دیدار با مقامات تونس و مصر، اظهار کرد: دو کشوری که رابطه سیاسی با ایران ندارند در سطح عالی (وزیر خارجه) برای تسلیت شهدای دولت به ایران آمدند و این موفقیت و پویایی سیاست خارجی آیت‌الله رئیسی را نشان می‌دهد که هنوز رابطه سیاسی برقرار نشده این دو مقام به ایران سفر می‌کنند.

سرپرست وزارت خارجه ادامه داد: رئیس جمهور تونس هم که تا به حال به ایران سفر نکرده بود، سفر کرد و زیرساخت این سفر علاوه بر تکریم مقام شهدای دولت تاکید بر سیاست نگاه به شرق است که در شمال آفریقا بین کشور‌های مختلف از جمله تونس وجود دارد.

باقری یادآور شد: ایران به عنوان کشوری که عضو بریکس و سازمان شانگهای است یکی از ارکان چندجانبه‌گرایی است، گرایش و تمایل و رویکرد کشور‌ها به ایران نشان‌دهنده جهت‌گیری بین‌المللی آنان هم هست که جایگاه و اهمیت سیاست خارجی ایران در پهنه سیاست خارجی کشور‌های دیگر و در عرصه بین‌المللی است.

وی در پاسخ به واکنش جمهوری اسلامی نسبت به جنایت رفح، اظهار کرد: هفته آینده به چند کشور منطقه در همین رابطه سفر خواهم کرد.

سرپرست وزارت خارجه در پاسخ به پرسشی درباره احتمال توقف چندماهه مذاکرات رفع تحریم‌ها به دلیل در پیش‌رو بودن انتخابات ایران و آمریکا، تصریح کرد: تبادل پیام‌ها هیچگاه قطع نشده و الان نیز جاری است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->