شهادت ۳۵۰ معلم و هشت هزار دانش آموز در غزه رئیس سابق شاباک: خطراتی حیاتی اسرائیل را تهدید می‌کند رسانه رژیم صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو (۲ تیر ۱۴۰۳) حمله موشکی به شمال فلسطین اشغالی (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی علیرضا زاکانی منتشر شد + فیلم از ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در مشهد چه خبر؟ + فیلم (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی پورمحمدی منتشر شد + فیلم قاضی‌زاده‌هاشمی: خانه‌داری باید شغل درنظرگرفته شود توقف پخش مستند تبلیغاتی زاکانی حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه اشغالگران آمریکایی (۲ تیر ۱۴۰۳) ۲۲ متخلف انتخاباتی در فضای مجازی شناسایی شدند (۲ تیرماه ۱۴۰۳) بازدید معاونین سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی از ستادهای انتخاباتی استان در مشهد جلیلی: باید تبعیض‌ها را کنار بگذاریم+ فیلم خانواده‌های اسرای صهیونیست: نتانیاهو می‌خواهد اسرا را به کشتن بدهد حملات موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست (۲ تیر ۱۴۰۳) شهادت ۵۴ فلسطینی در غزه | شهادت ۴ کودک بر اثر سوء تغذیه (۲ تیر ۱۴۰۳) وضعیت مطالب تولید شده در شبکه‌های اجتماعی با موضوع نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری (۲۷ خرداد تا ۱ تیر ۱۴۰۳) + اینفوگرافی تبلیغات انتخاباتی؛ مراقب «آبروی ملی» باشیم تظاهرات گسترده حمایت از فلسطین در ۴ کشور اروپایی + فیلم (۲ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دیوان عالی کانادا درخواست مصادره اموال ایران را رد کرد

  • کد خبر: ۲۳۱۲۷۸
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
دیوان عالی کانادا درخواست مصادره اموال ایران را رد کرد
دیوان عالی کانادا درخواست تجدیدنظر خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی برای مصادره اموال ایران را رد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دیوان عالی کانادا درخواست تجدیدنظر خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی که خواستار مصادره اموال دولتی و بانکی ایران در خاک کانادا برای پرداخت میلیون‌ها دلار غرامت بودند را رد کرد.

دادگاه عالی انتاریو در سال ۲۰۲۱ ادعا کرد ایران به صورت عمدی، هواپیمای اوکراینی را سرنگون کرده است.

این دادگاه پس از آن ۹ خانواده را به نمایندگی از ۱۴ قربانی حادثه، مستحق دریافت نزدیک به ۲۵۰ میلیون دلار غرامت تشخیص داد.

با این حال، دولت فدرال با وجود این‌که گفته ایران مسئول این حادثه است، اما استدلال کرده که دادگاه انتاریو طبق قوانین بین‌المللی نمی‌تواند به خانواده‌ها اجازه دهد که اموال ایران را توقیف کنند.

یک قاضی دادگاه عالی انتاریو هم جانب دولت را گرفت و استدلال کرد که اموال ایران بر اساس قوانین کانادا و به دلیل مصونیت دیپلماتیک، محافظت شده است.

طبق گزارش شبکه سی‌بی‌سی، «مارک آرنولد» وکیل خانواده‌های قربانیان پس از رد درخواست تجدیدنظر، گفت این حکم به معنای پایان این پرونده در کانادا خواهد بود. 

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، پیشتر گفته بود: «ما در چارچوب قوانین ملی و بین‌المللی حداکثر تلاش خود را انجام دادیم تا بتوانیم بخشی از آلام خانواده‌های قربانیان این حادثه دلخراش را ترمیم و جبران کنیم».

او همچنین گفت: «جمهوری اسلامی ایران از ابتدا در این زمینه مسئولانه عمل کرده و به تلاش‌های خود در این رابطه ادامه خواهد داد، اما در عین حال استفاده برخی کشور‌ها از این حادثه تلخ را به عنوان ابزاری برای اعمال فشار بر ایران و سیاسی کردن موضوع، نمی‌پذیریم».

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->