آغاز انتخابات در ساعت ۸ صبح ۸ تیر | مدت زمان اخذ رأی ۱۰ ساعت است طحان نظیف: رأی مردم حق الناس است | عدد رأی هم برای نظام اهمیت دارد اجلاس وزرای خارجه «مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا» در تهران آغاز به کار کرد تاکید استاندار خراسان رضوی بر رعایت بیانات مقام معظم رهبری در انتخابات ریاست جمهوری سخنرانی مهم رهبر معظم انقلاب در روز عید غدیر به‌صورت زنده پخش می‌شود مناظره‌های ریاست‌جمهوری امشب (۴ تیر ۱۴۰۳) سه‌ساعته خواهد بود مجوز برگزاری سخنرانی نامزد‌های انتخابات در مشهد صادر شده است | استقرار ۱۹۲۰شعبه اخذ رای در مشهد وزارت خارجه حملات تروریستی در جمهوری داغستان روسیه را محکوم کرد وضعیت سبد رأی نامزد‌های ریاست‌جمهوری چهاردهم چگونه است؟ (۴ تیرماه ۱۴۰۳) + اینفوگرافیک نحوه برگزاری مناظره چهارم تغییر کرد (۴ تیر ۱۴۰۳) اتحادیه اروپا: بحران غزه به نقطه اوج رسیده است توافق ایران و بحرین برای از سرگیری روابط سیاسی یمن: ۲ کشتی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار دادیم نتانیاهو : مخالف تشکیل کشور مستقل فلسطین هستم خانواده‌های اسیران صهیونیست: بدون سرنگونی دولت نتانیاهو، مبادله اسرا انجام نخواهد گرفت + فیلم حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی اسرائیل یک کشته و ۶ زخمی برجای گذاشت زاکانی: "یارانه طلایی" جای "یارانه فعلی" را نمی‌گیرد | افزایش یارانه نقدی تا ۴۰ درصد مخبر: خدمات شهید رئیسی قابل خدشه و انکار نیست مستند دوم انتخاباتی مسعود پزشکیان پخش شد + فیلم کابینه نتانیاهو لایحه تمدید خدمت نیرو‌های ذخیره را تصویب کرد
سرخط خبرها

وزرای دفاع چین و آمریکا بعد از ۱۸ ماه دیدار کردند

  • کد خبر: ۲۳۱۳۰۳
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
وزرای دفاع چین و آمریکا بعد از ۱۸ ماه دیدار کردند
وزرای دفاع چین و آمریکا بعد از ۱۸ ماه، در سنگاپور با یکدیگر دیدار و درباره مناقشات بر سر تایوان گفتگو کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، دونگ جون و لوید آستین، به ترتیب وزیر دفاع چین و آمریکا پس از ۱۸ ماه، امروز در حاشیه «مجمع گفتمان شانگری-لا» در سنگاپور با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

این ملاقات پس از تماس ویدئویی اخیر طرفین در ماه آوریل، انجام شده است. وزرا و مقامات دفاعی کشور‌های سراسر دنیا در مجمع سالانه «شانگری لا» شرکت می‌کنند. این اجلاس در سال‌های اخیر به شاخص و نوعی نشانگر روابط واشنگتن و پکن بدل شده است.

اجلاس امسال یک هفته پس از رزمایش نظامی چین در اطراف جزیره تایوان و هشدار به جنگ علیه این جزیره تحت حمایت آمریکا برگزار شده است. رزمایش مذکور همچنین پس از مراسم تحلیف «ویلیام لای» رئیس جدید جزیره تایوان که پکن او را «یک جدایی‌طلب خطرناک» توصیف کرده است، انجام شد.

مناقشه بر سر جزیره تایوان که چین آن را بخشی از قلمروی خود می‌داند، سرفصل اختلاف نظرات چین و آمریکاست. پکن از تعمیق فزاینده روابط دفاعی و نظامی واشنگتن در اقیانوس آرام به ویژه فیلیپین و همچنین ارسال دائمی سلاح و جنگنده به تنگه تایوان و دریای جنوبی چین، به شدت خشمگین است. پکن این اقدامات را نقض اصل «چین واحد» تلقی می‌کند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->