بارش باران و کاهش دید افقی رانندگان در حوزه بردسکن، کلات وسرخس (۳ تیرماه ماه ۱۴۰۳) شناسایی و دستگیری ۴۰ مجرم سابقه‌دار با اطلاعات بانک ژنتیک از ابتدای امسال استفاده از ظرفیت پزشکان بین المللی در پیاده‌روی اربعین حریق منزل مسکونی در خیابان عبادی مشهد (۳ تیر ۱۴۰۳) برخورد گلوله به قلب متهم مامور پلیس را به دادگاه کشاند جزییات اسیدپاشی کارتن‌خواب غیرتی روی جوان مغازه‌دار| مقتول با زنم رابطه داشت ترافیک سنگین در خیابان‌های مشهد پس از بارش باران (۳ تیر ۱۴۰۳) روایت تلخ عروس عاشق| خانواده همسرم من را روانی خطاب می‌کنند حمایت از نوهمسران دهه شصتی مناطق محروم در دولت سیزدهم + جزییات توصیه‌های ایمنی مهم آتش نشانی در پی بارش باران و وزش باد شدید در مشهد (۳ تیرماه ۱۴۰۳) بلیت قطار گران می‌شود؟ (۳ تیر ۱۴۰۳) پیکر سومین مفقودی سیل جاده چالوس پیدا شد (۳ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۲ فقره سرقت در غرب مشهد (سوم تیرماه ۱۴۰۳) وثیقه خروج از کشور مشمولان غیرغایب در محرم و صفر حذف شد جوانان با چه انگیزه‌ای مهاجرت می‌کنند؟ ایران بهترین مراکز درمان ناباروری دنیا را دارد آپارتمان‌هایی که جلوی رشد هوش هیجانی کودک را گرفته اند! مشمولان ۳۵‌سال‌به‌‌بالا و حداقل دارای ۲ فرزند معاف می‌شوند نتایج یک پژوهش؛ ۲۸ میلیون ایرانی در مناطق درگیر با بحران آب زندگی می‌کنند ماجرای ضرب و شتم مامور «پارک خورشید» مشهد چه بود؟+ فیلم
سرخط خبرها

تاکید شهید رییسی بر مردمی کردن حفاظت از محیط زیست

  • کد خبر: ۲۳۱۳۵۸
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲
تاکید شهید رییسی بر مردمی کردن حفاظت از محیط زیست
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مردمی کردن حفاظت از محیط زیست از طریق ایجاد حس مسؤولیت در عموم مردم از مهم‌ترین مأموریت‌های سازمان حفاظت محیط زیست است.

به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی ذوالجودی در سومین دور نشست منطقه‌ای مدیران کل حفاظت محیط زیست کشور که با حضور ۱۵ استان در ارومیه در حال برگزاری است ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اظهار کرد: شهید آیت‌الله رئیسی چالش‌های به جایی در سیستم محیط زیست داشت و این سازمان را موظف کرد تا علاوه بر به کارگیری فناوری‌های روز، با تعریف دقیق شاخص‌های زیست محیطی برای بهره‌برداران صنعتی، کشاورزی و عمرانی از عرصه‌های طبیعی و همچنین کمک گرفتن از ظرفیت دستگاه‌های مختلف مثل ظرفیت نیرو‌های نظامی و انتظامی که اشراف کاملی بر همه مناطق کشور دارند، ظرفیت و اثرگذاری اقدامات حفاظتی از محیط زیست کشور را ارتقا دهد.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های راهبردی دولت سیزدهم تلاش برای تحقق عدالت محیط زیستی و بهره‌گیری از روش‌ها و دستاورد‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای سیاست‌ها و راهکار‌های حفاظتی از محیط زیست است که نشان از از توسعه و رشد شاخص‌های حفاظت محیط زیست در سراسر کشور است.

موضوع آب و تالاب‌ها یک موضوع حیاتی در دولت سیزدهم بود

ذوالجودی با بیان اینکه متولی اصلی مدیریت تالاب‌ها، سازمان حفاظت محیط زیست است افزود: دستگاه‌های ذیربط نیز طبق برنامه مدیریت جامع تالاب، تحت نظارت اداره‌های کل حفاظت محیط زیست اقدامات اجرایی خود را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع آب، تالاب و رودخانه‌ها در دولت سیزدهم به عنوان یک موضوع حیاتی، به عنوان یکی از سیاست‌ها و راهبرد‌های اصلی در دستور کار حفاظت، مدیریت و احیا و پایش سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مشارکت مردمی در حوزه حفاظت از تالاب‌ها بیان کرد: در مدیریت تالاب‌ها باید از ظرفیت جوامع محلی استفاده شود چرا که یکی از اصلی‌ترین ظرفیت‌ها برای کنترل و حفاظت از تالاب‌ها، جوامع محلی و مردم بومی حاشیه تالاب‌ها هستند.

فرهنگ سازی و جذب مشارکت مردمی یکی از اساس کاری حفاظت از محیط زیست است

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در حفاظت از محیط زیست افزود: فرهنگ سازی و جذب مشارکت مردمی یکی از اساس کاری حفاظت از محیط زیست است که رسانه‌ها نقش مهمی در این حوزه دارند که با تلاش محیط بانان شاهد محیط سبز و محیط زیست با شاخص‌های برتر در تمامی استان‌ها باشیم.

ذوالجودی با اشاره به تأکیدات شهید جمهور نیز گفت: مردمی کردن حفاظت از محیط زیست از طریق ایجاد حس مسؤولیت و دغدغه‌مندی در عموم مردم نسبت به حفاظت از محیط زندگی خود از مهم‌ترین مأموریت‌های سازمان حفاظت محیط زیست است که رئیس جمهور شهیدمان تأکیدات بسیاری بر این موضوع داشتند.

وی ادامه داد: تحقق این هدف نیازمند تهیه و تدوین طرحی جامع شامل تعریف دقیق ملاحظات زیست محیطی همراه با زمانبندی مشخص است که هم اکنون در حال اجرای آن هستیم.

دور سوم نشست منطقه‌ای مدیران کل حفاظت محیط زیست با محوریت معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها با حضور مدیران محیط زیست تمامی استان‌ها در ارومیه در حال برگزاری است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->