طائب: انتخابات، نفرت‌پراکنی نیست؛ با نفرت در رقابت، نمی‌توان کشور را اداره کرد اربعین شهدای جمهور در تهران و مشهد برگزار می‌شود تأکید استاندار خراسان‌رضوی بر نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در عرصه انتخابات پیش رو ۶۵۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد از ابتدای سال آسفالت شده است رئیس بازرسی انتخابات خراسان‌رضوی: کارکنان دولت در ساعات اداری حق انجام فعالیت‌های انتخاباتی را ندارند حمله پهپادی مقاومت عراق به ایلات پس از عملیات مشترک با ارتش یمن برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما (۳ تیر ۱۴۰۳) ۸ تیرماه، فرصتی مهم برای میثاق با شهید رئیسی شهادت ۳۵۰ معلم و هشت هزار دانش آموز در غزه رئیس سابق شاباک: خطراتی حیاتی اسرائیل را تهدید می‌کند رسانه رژیم صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو (۲ تیر ۱۴۰۳) حمله موشکی به شمال فلسطین اشغالی (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی علیرضا زاکانی منتشر شد + فیلم از ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در مشهد چه خبر؟ + فیلم (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی پورمحمدی منتشر شد + فیلم قاضی‌زاده‌هاشمی: خانه‌داری باید شغل درنظرگرفته شود توقف پخش مستند تبلیغاتی زاکانی حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه اشغالگران آمریکایی (۲ تیر ۱۴۰۳) ۲۲ متخلف انتخاباتی در فضای مجازی شناسایی شدند (۲ تیرماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آغاز چهارمین روز ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۱۵۸۹
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۹
آغاز چهارمین روز ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)
چهارمین روز ثبت‌نام کاندیدا‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح یکشنبه - ۱۳خرداد - در ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

‌به گزارش شهرآرانیوز، چهارمین روز ثبت‌نام کاندیدا‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح امروز - یکشنبه ۱۳ خرداد - آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت.

محمد شریعتمداری داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری شد

محمد شریعتمداری با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

او وزیر کار دولت روحانی در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ بود و مدت کوتاهی نیز به‌عنوان وزیر صنعت در این دولت همکاری کرد. او در سال ۱۳۹۲ و ۱۴۰۰ نیز داوطلب کاندیداتوری شده بود.

شریعتمداری همچنین در دولت اصلاحات وزیر بازرگانی بود و در دوره‌ای ریاست ستاد اجرایی فرمان امام را برعهده داشت.

پورابراهیمی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری شد

محمدرضا پورابراهیمی بعد از ظهر یکشنبه - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی در کارنامه سوابق خود نمایندگی دوره‌های نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمان و راور را دارد.

غلامحسین رضوانی داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شد

یکی از نمایندگان پیشین مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

قدیری‌ابیانه داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری شد

محمدحسن قدیری‌ابیانه با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

وی سفیر اسبق ایران در کشورهای استرالیا و مکزیک بوده است.

صوفی در انتخابات ثبت‌نام کرد

علی صوفی وزیر اسبق تعاون در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

شهریار حیدری داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد

یکی از نمایندگان پیشین مجلس شورای اسلامی با حضور ر ستاد انتخابات کشور برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

شهریار حیدری بعد از ظهر یکشنبه - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی در کارنامه سوابق خود نمایندگی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را دارد.

«محمدیاری» وارد ستاد انتخابات شد

حسن محمدیاری نماینده تالش در مجلس یازدهم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

خلیلیان وارد ستاد انتخابات شد

صادق خلیلیان وزیر اسبق کشاورزی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

حضور محمود صادقی در ستاد انتخابات کشور 

محمود صادقی نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی اصلاح‌طلب برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد.کشور با بحران‌های متعددی روبرو است.

صادقی پس از ثبت‌نام در انتخابات کشور اظهار کرد: ما در حال حاضر با چالش‌ها و بحران‌های متعددی روبرو است که این چالش‌ها عمدتا ریشه در نظام حکمرانی دارند نه تنها فرصت پیشرفت را از بین برده است بلکه باعث ناکامی و نا امیدی ملت ایران در رسیدن به آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی شده است.

وی افزود: ریشه این مشکلات در روی‌گردانی نظام تصمیم گیری‌های اساسی کشور از دانش و خرد، پشت کردن به تولید ملی و بی‌توجهی به عدالت است که این سیاست‌های نادرست منجر به شکل گیری سیستمی رانتی و ویژه خوار شده که منافع خود را در حذف و ستیز دنبال می‌کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: نیرو‌های دانشمند را به حاشیه رانده و سرمایه‌های کشور فراری داده است، اما با وجود این چالش ها، هنوز روزنه‌های امید به آینده وجود دارد، اما هرگاه فرصتی مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت‌های عظیم انسانی داخلی فراهم شده شاهد پویایی و توسعه کشور بوده‌ایم.

حسینعلی قاسم‌زاده وارد ستاد انتخابات شد

حسینعلی قاسم‌زاده نماینده ادوار مجلس برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد.

احمدی‌نژاد داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری شد

محمود احمدی‌نژاد با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

دقایقی قبل محمود احمدی نژاد برای ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.

 همچنین شیخ الاسلامی وزیر کار احمدی نژاد و علی اکبر جوانفکر مدیرعامل سابق خبرگزاری ایرنا در کنار احمدی نژاد وارد ساختمان نظارت کشور شدند.

آغاز چهارمین روز ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)

حضور حسین افشارزاده در ستاد انتخابات

افشارزاده، آجودان رئیس‌جمهور در دولت‌های نهم و دهم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد.

آغاز چهارمین روز ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)

حضور زریبافان در ستاد انتخابات کشور 

مسعود زریبافان رئیس اسبق بنیاد شهید برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد.

آغاز چهارمین روز ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)

وزیر ارشاد داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

آغاز چهارمین روز ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)

 

طی سه روز گذشته محمدرضا صباغیان، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرتعلی حشمتیان، سعید جلیلی، علی لاریجانی، محمود احمدی بیغش، محمد خوش چهره، عبدالناصر همتی، احمد رسولی نژاد، وحید حقانیان، مسعود پزشکیان، علیرضا زاکانی، حبیب‌الله ده مرده، محمدرضا میرتاج‌الدینی، زهره الهیان و فداحسین مالکی اسامی ۱۷ نفری هستند که با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نام‌نویسی کرده‌اند.

 کاندیدا‌ها فرصت دارند نهایتاً تا ساعت ۱۸ روز ۱۴ خرداد با حضور در ستاد انتخابات کشور در این انتخابات ثبت‌نام کنند.

ستاد انتخابات کشور از کاندیدا‌ها خواسته است اگر حائز شرایط قانونی هستند، در این مدت برای ثبت‌نام به وزارت کشور مراجعه کنند.

پس از اتمام این فرصت پنج‌روزه، شورای نگهبان از ۱۵ خرداد به مدت هفت روز صلاحیت‌ها را بررسی می‌کند تا در نهایت اسامی کاندیدا‌های تأییدصلاحیت‌شده در ۲۲ خرداد به وزارت کشور اعلام شود.

پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان، کاندیدا‌های انتخابات ۱۵ روز (تا ۶ تیر) فرصت تبلیغات دارند. از ۷ تیرماه تبلیغات انتخاباتی ممنوع و روز هشتم تیرماه انتخابات برگزار می‌شود. در صورتی که هیچ‌کدام از کاندیدا‌ها حائز اکثریت آرا نشوند نیز جمعه ۱۵ تیرماه مرحله دوم انتخابات برگزار خواهد شد.

طبق ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، کاندیدا‌ها هنگام ثبت‌نام باید رجل مذهبی، سیاسی، ایرانی‌الاصل، دارای تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی و مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشند.

معاونان رؤسای قوای سه‌گانه، اعضای شورای عالی امنیت ملی، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، رؤسای سازمان‌ها، مؤسسات و نهاد‌های دولتی و مؤسسات و نهاد‌های عمومی غیردولتی در سطح ملی، فرماندهان عالی نیرو‌های مسلح با جایگاه سرلشکری و بالاتر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور، استانداران، شهرداران شهر‌های بالای ۲ میلیون نفر جمعیت و اشخاص، مقامات و مدیران هم‌تراز مناصب فوق به تشخیص شورای نگهبان، رجال مذهبی و سیاسی هستند.

حداقل سن کاندیدا‌های انتخابات باید ۴۰ سال تمام شمسی و حداکثر سن آنان نیز ۷۵ سال تمام شمسی در هنگام ثبت‌نام باشد.

واجدان شرایط می‌توانند صرفاً با دراختیارداشتن کارت ملی و شناسنامه در انتخابات ریاست‌جمهوری مشارکت کنند.

براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که پیش از این مقرر بود در خردادماه سال ۱۴۰۴ برگزار شود، پس از شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد در استان آذربایجان‌شرقی، به‌صورت زودهنگام و هشتم تیرماه امسال برگزار خواهد شد.
خبر در حال بروزرسانی....

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->