دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور
سرخط خبرها

خیابان‌های پادگان ارتش مشهد آماده بازگشایی

  • کد خبر: ۱۱۲۶۴۱
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
خیابان‌های پادگان ارتش مشهد آماده بازگشایی
با بهره برداری از برخی معابر محدوده پادگان لشکر مشهد به زودی گره ترافیکی این محدوده باز می‌شود.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ نوزده اردیبهشت ماه بود که با مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با طرح انتقال پادگان ارتش از محدوده شهری مشهد موافقت و پس از ابلاغی که از سوی وزیر راه و شهرسازی برای اجرایی شدن این مصوبه انجام شد.

به صورت رسمی عملیات گشایش معابر داخل پادگان از سوی مدیریت شهری کلید خورد. هر چند در جریان آماده سازی این خیابان‌ها محدودیت‌هایی به دلیل شرایط نظامی و امنیتی پادگان و جا به جایی درختان برای شهرداری ایجاد شده بود، در نهایت چهار معبر با تلاش شبانه روزی نیرو‌های شهرداری در سریع‌ترین زمان ممکن آماده بهره برداری شده و تا چند روز دیگر مردم مشهد می‌توانند از این معابر و خیابان‌ها برای رفت وآمد‌های خود استفاده کنند.

در جلسه روز دوشنبه شورای عالی قضایی هم حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، جزئیات مصوبات مربوط به شورای عالی معماری و شهرسازی در رابطه با پادگان مشهد و چگونگی اجرای این مصوبه و گشایش معابر را به اطلاع رئیس قوه قضاییه رساند و اعلام کرد که در روز شنبه هفته آینده علاوه بر بولوار عریض «ارشادالرضا (ع)» خیابان‌های شهید نامجو۲، شهید فیاض بخش و مسیر دوم شهید نامجو با انتقال پادگان ۷۷ به بهره برداری خواهند رسید.

محور ۳۰ متری ارشادالرضا (ع)

دراین زمینه شهردار منطقه ۸ شهرداری مشهد نیز در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه پس از ابلاغ مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی عملیات بازگشایی معابر پادگان لشکر ۷۷ آغاز شده است، اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی اکنون چهار معبر را در آستانه بازگشایی داریم.

حسین عبدا... زاده با اشاره به عملیات تعریض وگشایش معبر ارشاد الرضا (ع) گفت: پیش از این در کنار این معبر پارکینگ و سیم خاردار بود که این موانع برداشته شد و با دسترسی به پوسته‌ای به عرض چهل متر در این منطقه قرار است یک محور سی متری برای تردد خودروهاو همچنین پیاده رویی به عرض پنج متر و به طول حدود ۷۵۰ متر در اختیار شهروندان قرار گیرد. وی افزود: در عملیات تعریض معبر ارشاد الرضا (ع) در کنار معبر اصلی، فضای سبز، پیاده رو و مسیر دوچرخه سواری نیز ایجاد شده است.

وی ادامه داد: همچنین دیگر معبری که قرار است گشوده شود معبر اتصالی خیابان نامجو به امتداد فیاض بخش است؛ محوری که طول آن هزارو ۱۰۰ متر و عرضش ۲۵ تا ۳۵ متر است.

عبدا... زاده با اشاره به معبر میانی پادگان گفت: با گشایش معبر میانی پادگان، خیابان نامجو در معبری به طول هزار متر و با عرض ۲۲ متر روی پوسته ۳۵ متری به خیابان امام خمینی (ره)، بین امام خمینی (ره) ۶۱ و ۶۳ متصل می‌شود.

خیابان‌های پادگان آماده بازگشایی

اتصال نامجو ۲ به ثامن الائمه (ع)

شهردار منطقه ۸ با بیان اینکه معبر بعدی که بازگشایی می‌شود خیابان اتصالی بین نامجو ۲ به خیابان ثامن الائمه (ع) است، اظهار کرد: در گذشته بخشی از این معبر بگشوده شده بود و اکنون عملیات گشایش ادامه این خیابان به طول ششصد متر با عرض ۲۲ متر روی پوسته‌ای به عرض ۳۵ تا ۳۲ متر انجام شده است.

وی با بیان اینکه در جریان انجام عملیات برای گشایش این چهار معبر محدودیت‌هایی داشتیم، تصریح کرد: محدودیت‌های این عملیات مربوط به حضور ما در پادگان بود؛ زیرا پادگان مکانی امنیتی و نظامی است و همچنان تاگشایش این حالت حفظ می‌شود، دراین راستا سعی شده است محور‌ها هر چه سریع‌تر گشوده و پس از گشایش اولیه اقدامات اساسی پس از ابلاغ طراحی‌های معابر به صورت استاندارد انجام می‌شود.

استانداردسازی معابر در دستورکار

عبدا...  زاده افزود: برای استفاده اولیه از این معابر، جداسازی‌ها با نیوجرسی انجام شده است و همچنین معابری هم که خاکی بود با آسفالتی نازک آماده بهره برداری شده است، اما در بلند مدت با آمدن طراحی‌های شبکه معابر مسیر‌های پیاده رو، کانال‌ها جمع آوری آب‌های سطحی و دیگر مسائل مربوط به استاندارد‌های یک معبر در معابر مذکور ایجاد می‌شود.

همت جهادی برای یک بازگشایی بزرگ

جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از نیرو‌های شهرداری فعال در پروژه سامان‌دهی اراضی لشکر قدردانی کردند.

فعالیت و تلاش نیرو‌ها و کارکنان شهرداری مشهد برای بازگشایی هر‌چه‌سریع‌تر معابر پادگان ارتش به روی مردم نمونه‌ای از یک اقدام جهادی بود که به گفته شهردار مشهد اگر این اهتمام جمعی برای سامان‌دهی اراضی لشکر در مدیرت شهری وجود نداشت، بی‌شک فرایند اجرایی این پروژه و بازگشایی معبر به این زودی‌ها امکان‌پذیر نبود.

دراین‌راستا روز گذشته طی مراسمی شهردار مشهد و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به همراهی مدیران شهری با حضور در پروژه سامان‌دهی اراضی لشکر از زحمات و تلاش‌های کارکنان و کارگران فعال در این پروژه قدردانی کردند.

خیابان‌های پادگان آماده بازگشایی

تلاش ماندگار در اراضی پادگان

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم با قدردانی از مهندسان، کارگران و همه افرادی که شبانه‌روز درحال تلاش برای به ثمر نشاندن پروژه پادگان لشکر ۷۷ ارتش هستند، گفت: زحمات شما بر هیچ‌کس پوشیده نیست و اگر اقدامات به‌صورت شبانه‌روزی و فشرده درحال اجراست، به این علت است که وظیفه داشتیم روند اجرایی پروژه را تسریع ببخشیم.

حسن موحدیان اقدامات صورت‌گرفته در پروژه سامان‌دهی اراضی لشکر را اقدامی ماندگار در شهر دانست و افزود: آنچه در فاز اولیه اجرایی می‌شود، بازگشایی معابر است.

وی با تأکید بر اینکه انجام مطالعات مربوط به پروژه سامان‌دهی اراضی پادگان ارتش، فرایندی زمان‌بر است، اظهار کرد: برهمین‌اساس، در گام نخست به دنبال بازگشایی شبکه معابر هستیم تا در آینده نزدیک مطالعات مربوط به پروژه را به‌صورت دقیق و کاربردی انجام دهیم و اقدامات مدیریت شهری همراه با پیوست مطالعاتی باشد.

خیابان‌های پادگان آماده بازگشایی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->