مشارکت رهبر معظم انقلاب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ ارتش یمن از دو عملیات نظامی منحصر به فرد خبر داد چند نفر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ واجد شرایط رای دادن هستند؟+فیلم مناظره ترامپ و بایدن چگونه و با چه قوانینی برگزار می‌شود؟ اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور | ساعت شروع اخذ رای اعلام شد حمله به یک کشتی در نزدیکی الحدیده یمن (۷ تیر ۱۴۰۳) حملات سنگین راکتی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی (۷ تیر ۱۴۰۳) سیدحسن نصرالله: نظام جمهوری اسلامی دژ مستحکم مقابل ظالمان است اشراف قوی بر کشور و اراده برای تصمیم گیری، دو رمز موفقیت دولت آینده دعوت خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی از مردم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نخعی‌راد: متاسفانه چشم‌انداز خوبی از اجماع کاندیدا‌های جبهه انقلاب وجود ندارد | جبهه انقلاب همانند سال ۸۴ پیروز خواهد شد پژمانفر: جلیلی کنار نمی‌کشد | در مورد سرنوشت جبهه انقلاب در انتخابات علم غیب ندارم! آدرس شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) ظهوریان: نفس حضور دیدگاه‌ها و نگرش‌های مختلف در انتخابات موجب افزایش مشارکت خواهد شد تاریخ و ساعت اولین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا نخعی‌راد: مردم با بصیرت کامل در انتخابات شرکت کنند اخلاقی‌امیری: قهر انتخاباتی دغدغه‌ها را بر طرف نمی‌کند اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات کشور | اسامی نهایی ۴ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری (۷ تیر ۱۴۰۳) ‌ایرانیان مقیم کانادا می‌توانند رأی بدهند
سرخط خبرها

آمریکا در واکنش به سفر حقانی به امارات؛ برای میزبانی از مقامات طالبان باید مجوز بگیرید

  • کد خبر: ۲۳۲۱۹۵
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
آمریکا در واکنش به سفر حقانی به امارات؛ برای میزبانی از مقامات طالبان باید مجوز بگیرید
وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به سفر سراج‌الدین حقانی به امارات گفت: کشور‌ها باید تحریم مقام‌های طالبان را رعایت کنند و برای میزبانی از آنها مجوز بگیرند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پس از آنکه در روز‌های گذشته سخنگوی طالبان از سفر وزیر داخله (کشور) طالبان به امارات و دیدار او با امیر این کشور خبرداد.

حالا متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به سفر اخیر سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت کشور طالبان به امارات متحده عربی گفت که کشور‌های میزبان اعضای طالبان که تحت تحریم‌های سازمان ملل هستند، باید از طریق فرآیند معافیت که توسط کمیته تحریم‌های سازمان ملل در سال ۱۹۸۸ مشخص شده، مجوز سفر بگیرند.

او از کشور‌های عضو سازمان ملل درخواست کرده است که برای میزبانی از مقامات طالبان که در فهرست تحریم‌ها قرار دارند، مجوز سفر بگیرند.

او همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران در این مورد گفت که کشور‌ها باید تحریم‌های مقامات طالبان را رعایت کنند.

آمریکا در واکنش به سفر حقانی به امارات؛ برای میزبانی از مقامات طالبان باید مجوز بگیرید

این درحالی است که سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت کشور طالبان به همراه انس حقانی و عبدالحق وثیق روز دوشنبه به امارات متحده عربی سفر و با شیخ محمد بن زاید آل نهیان امیر این کشور دیدار کردند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست، روز گذشته در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که محور‌های اقتصادی و امنیتی از مسائل مورد بحث و توافق دو طرف بوده است.

مجاهد نوشت که تقویت روابط دو جانبه، جلب همکاری‌های امارات متحده عربی در بخش‌های سلامت، اجازه صادر نمودن ویزا برای افغانستان، تقویت روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های اماراتی در افغانستان از مواردی است که بین دو طرف توافق حاصل شد.

گفتگو و توافق بر روی مسائل امنیتی بخش دیگری از این دیدار را پوشش داده است.

چنانچه به گفته مجاهد به دلیل وجود امنیت در افغانستان، بحث و توافق بر روی حفظ وضعیت کنونی در کشور و تلاش‌های دو جانبه برای امنیت منطقه‌ای از دیگر محور‌های توافق شده این دیدار بوده است.

پذیرش رهایی زندانیان افغان در امارات، سهیم شدن این کشور در بازسازی افغانستان نیز در این دیدار مورد بررسی قرار گرفته است.

سفر سراج‌الدین حقانی به دلیل آنکه او در فهرست افراد تحت تعقیب سازمان‌های امنیتی آمریکا مانند اف بی آی هست و این کشور برای دستگیری او مبلغ ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است، با واکنش‌ها و سوال‌های متعددی مبنی بر اینکه این سفر چگونه صورت گرفته است، روبرو شد.

او رهبر شبکه حقانی، یکی از گروه‌هایی است که نقش مهمی در عملیات‌های بمب گذاری در افغانستان به ویژه علیه نیرو‌های آمریکایی داشته است.
باید گفت که امارات متحده عربی از کشور‌های نزدیک به آمریکا و در عین حال به شبکه حقانی بوده است، بنابراین، این گمانه تقویت می‌شود که بعید است حضور این افراد بدون اطلاع و یا هم هماهنگی با مقامات آمریکایی صورت گرفته باشد.

این درحالی است که همزمان با این سفر، ویلیام برنز، رییس سیا به منطقه سفر کرده و گمانه زنی‌ها درباره احتمال دیدار مقامات آمریکایی با حقانی‌ها را افزایش داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->