بازهم حمله آمریکا و انگلیس به یمن | «الحدیده» تاوان مبارزه با صهیونیست‌ها را می‌دهد منابع خبری از بازداشت وزیر خارجه پیشین تاجیکستان خبردادند استاندار خراسان رضوی بر ضرورت همراهی اصحاب رسانه برای برگزاری باشکوه انتخابات تاکید کرد تعداد شهدای جنگ در غزه به ۳۷ هزار و ۴۳۱ نفر رسید جوادی‌حصار: نظام جمهوری اسلامی پزشکیان را به خوبی می‌شناسد | مردم رئیس جمهوری می‌خواهند که برای همه به میدان بیاید سرپرست وزارت خارجه ایران: اسرائیل هرچه بیشتر تهدید کند، بیشتر در باتلاق جنایت‌هایش گرفتار می‌شود مخبر: شهید رئیسی ارتباط ما با کشور‌های منطقه را تقویت کرد روسیه از آمادگی غرب برای برکناری زلنسکی خبر داد دانش‌آموزان، ناظران افتخاری انتخابات می‌شوند | آغازبه‌کار قرارگاه دانش‌آموزی «۱۴صفر۳» در خراسان‌رضوی پوتین در ویتنام تقویت روابط راهبردی با این کشور را از اولویت‌های روسیه دانست وزارت خارجه حق ایران برای پاسخ به اقدام خصمانه کانادا را محفوظ می‌داند تشکیل ۶۰ درصد شعبه‌های اخذ رأی مشهد در مراکز آموزشی اخلاق انتخاباتی برای نامزد‌ها و حامیان دومین مناظره تلویزیونی کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری امشب (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) سفر محمدجواد ظریف به مشهد لغو شد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) نامه سفیر ایران به شورای امنیت سازمان ملل درمورد اتهامات بی اساس آمریکا درباره یمن تظاهرات گسترده خانواده اسرا در مقابل کنست تل آویو چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل مخالفت آلمان تصویب نشد انصارالله حمله به کشتی تیوتر را تأیید کرد
سرخط خبرها

جهاد اسلامی فلسطین: توقف بی‌بازگشت جنگ شرط آتش‌بس است

  • کد خبر: ۲۳۲۳۳۲
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
جهاد اسلامی فلسطین: توقف بی‌بازگشت جنگ شرط آتش‌بس است
معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین پنجشنبه شب در اظهاراتی گفت که توقف بی بازگشت جنگ در غزه شرط برقراری آتش‌بس با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد الهندی گفت: همه گروه‌های مقاومت در این کشور بر لزوم خروج نظامیان صهیونیست به صورت کامل از نوار غزه تأکید دارند.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، افزود: در هر توافق احتمالی باید به صورت واضح تأکید شود که (رژیم) اسرائیل نباید پس از توقف جنگ، مجددا آغازگر آن باشد.

الهندی اضافه کرد: (رژیم) اسرائیل مجبور خواهد شد به طور کامل از نوار غزه عقب نشینی کند، زیرا نیروهایش در غزه فرسوده خواهند شد و شاهد آن چیزی است که در محور نتساریم اتفاق افتاد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ۳۱ می ۲۰۲۴ برابر با ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ و در آستانه انتخابات ۵ نوامبر سال جاری (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) اعلام کرد که اسرائیل پیشنهاد جدیدی برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه کرد که از طریق قطر به حماس ارائه شده است و از طرفین خواست این فرصت را از دست ندهند و بر سر این پیشنهاد به توافق برسند.

رئیس جمهور آمریکا که به دلیل حمایت‌هایش از رژیم صهیونیستی در جنگ کنونی غزه در داخل و خارج از آمریکا تحت فشار نهاد‌های بین المللی و افکار عمومی جهانی است، تصریح کرد: پیشنهاد جدید (رژیم) اسرائیل نقشه راه برای آتش بس پایدار و آزادی همه گروگان‌ها (اسیران) است. می‌دانم عده‌ای در اسرائیل با این طرح مخالفت خواهند کرد. این واقعا یک لحظه تعیین کننده است. حماس باید این توافق را انجام دهد.

طرح سه مرحله‌ای که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا معرفی کرد، شامل:

مرحله اول: ۶ هفته طول می‌کشد که شامل آتش بس کامل، خروج نیرو‌های اسرائیلی از تمام مناطق پرجمعیت غزه، آزادی تعدادی از اسیران از جمله زنان، سالمندان و مجروحان در ازای آزادی صد‌ها اسیر فلسطینی است. گروگان‌های آمریکایی در این مرحله آزاد می‌شوند.

بقایای اسیران مرده به آغوش خانواده‌هایشان بازخواهد گشت. غیرنظامیان فلسطینی به خانه‌های خود در محله‌های غزه از جمله در شمال باز خواهند گشت. کمک‌های بشردوستانه با ورود ۶۰۰ کامیون روزانه به غزه افزایش خواهد یافت. صد‌ها هزار چادر توسط جامعه بین المللی توزیع خواهد شد.

مرحله دوم: شامل تبادل همه گروگان‌های زنده باقیمانده از جمله سربازان مرد، همراه با خروج کامل سربازان اسرائیلی از غزه است.

مرحله سوم: شامل آغاز طرح بازسازی بزرگ غزه و بازگرداندن نهایی بقایای اسرا خواهد بود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->