در چه صورتی انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم می‌رود؟ پورمحمدی: به‌نفع هیچ نامزدی کنار نمی‌روم نگرانی صهیونیست‌ها از ترور نتانیاهو و اعضای خانواده‌اش ویدئو | جوابیه عباس آخوندی برای رفع اتهامات مطرح‌شده در مناظرات قطعاً برنده انتخابات پرشور ریاست‌جمهوری مردم خواهند بود سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سخنرانی انتخاباتی در مشهد ندارد دعوت آیت‌الله نوری‌همدانی از مردم برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سرلشکر سلامی: برای شکوه ایران به میدان انتخابات بیایید آمادگی ۲۰ هزار نیروی امنیتی در روز انتخابات | معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌رضوی: تاکنون هیچ مشکل امنیتی در استان نداشته‌ایم ایران سرزمین شکوه و سربلندی | ۸ تیرماه ۱۴۰۳ حماسه‌ای دیگر در راه است + فیلم وزیر فرهنگ: مراسم چهلم رئیس‌جمهور در همه مراکز شهری و روستایی برگزار می‌شود آغاز برنامه انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در مشهد | از حضور باتأخیر پزشکیان تا تغییر مکان سخنرانی جلیلی (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و عکس آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۶ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کشور: دولت عربستان فعلاً با رأی‌دادن حجاج ایرانی مخالفت کرده است تلویزیون از آخرین صحبت‌های نامزد‌ها در ۱۵ دقیقه خبرداد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) محل اجتماع حامیان جلیلی در مشهد تغییر کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) سخنگوی کرملین: روسیه آماده گفتگو با فرانسه است پزشکیان در مشهد: اگر به قدرت برسم اجازه نخواهم داد کسی را به خاطر عقیده‌اش از دانشگاه اخراج کنند+ فیلم و عکس سخنگوی ستاد انتخابات: امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم ۲۲۰ هزار نیرو در سراسر کشور امنیت انتخابات را تأمین می‌کنند
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: رهبر عظیم و عزیز ایران، میراث‌دار صدیق خمینی کبیر است

  • کد خبر: ۲۳۲۳۵۴
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
آیت‌الله علم‌الهدی: رهبر عظیم و عزیز ایران، میراث‌دار صدیق خمینی کبیر است
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: در طول این ۳۵ سال، هرچه امام(ره) فرمود، موبه‌مو درحال اجراست. امام (ره) فرمود اسرائیل باید از بین برود. همچنین فرمود انقلاب نباید به دست نااهلان بیفتد. از آن زمان، امروز می‌بینید صهیونیست‌ها در چه وضعیتی هستند و انقلاب فراتر از مرز‌ها و فکر‌ها درحال توسعه است.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز ارتحال امام(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد اظهار کرد: در هفته‌ای که بر ما گذشت، سالروز رحلت جان‌گداز حضرت امام(ره) در چهاردهم خرداد و حادثه خونین پانزدهم خرداد واقع بود. مسئله ازدست‌رفتن امام(ره) و رحلت ایشان، داغ جانکاهی است که حتی پس از ۳۵ سال، هنوز هم دل‌ها را رنجیده می‌کند. پس از این همه سال، هنوز هم این ملت در سالروز رحلت امامش عزاداری می‌کند، زیرا ازدست‌رفتن نعمتی بود که خداوند عالم بر امت ما و جهان اسلام ارزانی کرد تا تجدیدکننده حیات برای اساس اسلام و قرآن در نقطه عطف زندگانی بشریت باشد. این امام از دست مردم رفت و ملت، نعمتی را از دست داد، اما برادران عزیز و خواهران گرامی، در مقام ذکر نعمات خداوند، آنجا که نعمت از ما گرفته می‌شود باید متأثر باشیم، اما همچنین نباید غافل شویم از نعمت تازه‌ای که خداوند عالم به ما ارزانی داشته است.

وی افزود: در مسئله ۱۴ خرداد ۱۳۶۷ ما دو جریان داریم؛ یکی رحلت حضرت امام(ره) که ما همچنان ۳۵ سال برای آن عزاداریم و دیگر اینکه در این روز، چنین نعمت تازه‌ای به ما داده شده به نام رهبری مقام معظم رهبری که ۳۵ سال است شامل حال ما شده تا نهضت امام(ره) همچنان زنده باشد. به‌موازات تأثر برای ازدست‌رفتن آن نعمت، باید شاکر این نعمت نیز باشیم.

استمرار انقلاب بر مدار نهضت امام(ره) است

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: روزی که امام(ره) از دنیا رفت، یک سیاست‌مدار آمریکایی گفت "خمینی‌ از دنیا رفت، اما از داخل قبر، ایرانی‌ها را رهبری و انقلابش را اداره خواهد کرد". مقام معظم رهبری نیز در همان ایام فرموده بودند کل عالم برای روزی که ایران، امام نداشته باشد، نقشه و طرح و توطئه ریخته بودند به‌جز خودمان.

وی ادامه داد: خدا رحمت کند مرحوم علامه مصباح‌یزدی را، ایشان می‌فرمود همان زمان پیروزی انقلاب که ما با مارکسیست‌ها و به‌خصوص احسان طبری مناظره می‌کردیم، نتیجه مباحثات ما خیلی مؤثر واقع شد تا جایی که احسان طبری خودش مسلمان شد و کتاب «کجراهه» را در وصف مارکسیسم نوشت که این جریان را به طور کامل در منطقه شکست داد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: ایشان یک زمان در وصف آن ایام به من گفت «آن زمان وضع کشور خیلی بحرانی بود؛ از جمله چالش کردستان و جدایی‌طلبان گوشه‌وکنار کشور. آن زمان در جریان این مناظرات تلویزیونی، یک آقایی در حاشیه برنامه، درباره آینده کشور ابراز نگرانی کرد و به‌صراحت پیش‌بینی کرد که این انقلاب با ارتحال امام(ره) ساقط می‌شود و کشور به سرنوشت جنگ داخلی آن زمان لبنان دچار خواهد شد». مرحوم علامه مصباح این را هم به بنده گفت که آن آقا سال‌ها بعد به مقامات عالی کشور هم رسید، اما این موضوع، همان فرمایش رهبر معظم انقلاب را تأیید می‌کند که فرمود همه برای دوران بعد از امام(ره) برنامه داشتند به‌جز دلسوزان انقلاب و آحاد ملت.

وی تأکید کرد: در طول این ۳۵ سال، هرچه امام(ره) فرمود، مو‌به‌مو درحال اجراست. امام‌(ره) فرمود اسرائیل باید از بین برود؛ امروز می‌بینیم این صهیونیست‌های خبیث به چه وضعی درآمده‌اند. آن زمان به‌جز چند شیعه معدود در لبنان، هیچ‌کس معتقد به مقاومت نبود، اما امروز از یمن تا سوریه، کشور‌ها به محور یکپارچه مقاومتی تبدیل شده‌اند که اسرائیل را به محاصره درآورده‌اند. همچنین امام(ره) فرمود انقلاب نباید به دست نااهلان بیفتد. از آن زمان، باوجود این‌همه بحران سیاسی، فتنه اعتقادی و لطمات و توطئه‌ها، انقلاب نه‌تنها برپا مانده بلکه فراتر از مرز‌ها و فکر‌ها درحال توسعه است.

رهبر معظم انقلاب، نعمت تازه پروردگار به ملت ایران

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دلیل این‌ها چه بود؟ به‌موازات اینکه خدا خواست و اراده الهی در کار بود تا ذیل الطاف خفیه امام‌زمان(عج) کار به سرانجام برسد، اما عامل اجرایی، ۳۵ سال مدیریت و رهبری این آقا بود که نهضت را حفظ کرد. این رهبری، امام(ره) را زنده نگه می‌دارد نه حتی در حد دورانی که برکت حضورش در بین ملت بود بلکه به توان صدبرابر آن ایام، امروز امام(ره) زنده است و کشور بر مدار آرمان‌هایش اداره می‌شود و به پیش می‌رود.

وی بیان کرد: برادران و خواهران، به عمق و عظمت این رهبری دقت کنید؛ به‌عنوان نعمت تازه‌ای که پروردگار عالم به ما ملت داد. مدیریت بازدارندگی در این کشور به صورتی انجام شده است که هم اندیشه مقاومت به پیش برود و هم ملت، گرفتار لطمات و توطئه‌ها نشود. دشمن برنامه‌ریزی کرده بود که وقتی امام(ره) نیست، یا ملت اسیر و بنده و تابع اراده او بشود یا در غیر این‌صورت، بتازد، بکوبد و ببرد؛ اما ۳۵ سال است که این‌ها عین یک سگ بیرون از مرز‌های کشور پارس می‌کنند و جرئت کوچک‌ترین جسارتی ندارند.

امام‌جمعه مشهد با اشاره به عملیات وعده صادق اظهار کرد: در جریان ماجرای وعده صادق، مدیریت صفرتاصد عملیات برعهده شخص رهبر معظم انقلاب بود و طوری این عملیات اجرا شد که برق از چشم دشمن پرید، بازدارندگی ما چندبرابر شد و وضعی رقم خورد که حتی دشمن نتوانست جوابی بدهد و جنگی آغاز شود. وعده صادق کار را به جایی رساند که وقتی هلیکوپتر رئیس‌جمهور سقوط کرد، صهیونیست‌ها فوری اعلام کردند نقشی در این ماجرا نداشتند؛ زیرا وحشت کردند ایران باز برای انتقام به سراغشان برود.

ظهور امام‌زمان(عج)، تکمیل نعمت ولایت است

وی افزود: در جریان این ۳۵ سال، فتنه‌هایی که به وجود آمد، توطئه‌هایی که ایجاد شد و اختلافات داخلی که به اراده دشمن تشدید شد، همه این‌ها را در نظر بگیرید. چه رهبری نیاز است که بتواند همه این‌ها را مدیریت کند و به‌موازات این، ما را از مقام واردکننده سیم خاردار به جایی برساند که دنیا از موشک‌های قاره‌پیما و نقطه‌زن ایران وحشت کند؟

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی در پایان با اشاره به آیه ۷ سوره مبارکه ابراهیم، ابراز امیدواری کرد: امروز در روی کره زمین، ملتی عزیزتر از ملت ایران وجود ندارد؛ همان‌طورکه این ملت وقتی رئیس‌جمهور از دست داد، ۱۰ کشور دنیا اعلام عزای عمومی کردند. خدایا به‌موازات تأثر و تأسف ازدست‌دادن امام(ره)، برای این نعمت گران‌قدر که ۳۵ سال ما را مشمول آن قرار دادی، تو را شکر می‌کنیم، زیرا تو خود در کلام قدسی خود فرمودی «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزیدَنَّکُم» و کمال این نعمت به حضور حجت بالغه الهی حضرت بقیة الله الاعظم(عج) است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->