سخنگوی طالبان: توقع و انتظار ما از ایران بیشتر است | تشخیص چگونگی نظام حکومت متعلق به افغان‌ها است آغاز انتخابات در ساعت ۸ صبح ۸ تیر | مدت زمان اخذ رأی ۱۰ ساعت است طحان نظیف: رأی مردم حق الناس است | عدد رأی هم برای نظام اهمیت دارد اجلاس وزرای خارجه «مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا» در تهران آغاز به کار کرد تاکید استاندار خراسان رضوی بر رعایت بیانات مقام معظم رهبری در انتخابات ریاست جمهوری سخنرانی مهم رهبر معظم انقلاب در روز عید غدیر به‌صورت زنده پخش می‌شود مناظره‌های ریاست‌جمهوری امشب (۴ تیر ۱۴۰۳) سه‌ساعته خواهد بود مجوز برگزاری سخنرانی نامزد‌های انتخابات در مشهد صادر شده است | استقرار ۱۹۲۰شعبه اخذ رای در مشهد+ فیلم وزارت خارجه حملات تروریستی در جمهوری داغستان روسیه را محکوم کرد وضعیت سبد رأی نامزد‌های ریاست‌جمهوری چهاردهم چگونه است؟ (۴ تیرماه ۱۴۰۳) + اینفوگرافیک نحوه برگزاری مناظره چهارم تغییر کرد (۴ تیر ۱۴۰۳) اتحادیه اروپا: بحران غزه به نقطه اوج رسیده است توافق ایران و بحرین برای از سرگیری روابط سیاسی یمن: ۲ کشتی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار دادیم نتانیاهو : مخالف تشکیل کشور مستقل فلسطین هستم خانواده‌های اسیران صهیونیست: بدون سرنگونی دولت نتانیاهو، مبادله اسرا انجام نخواهد گرفت + فیلم حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی اسرائیل یک کشته و ۶ زخمی برجای گذاشت زاکانی: "یارانه طلایی" جای "یارانه فعلی" را نمی‌گیرد | افزایش یارانه نقدی تا ۴۰ درصد مخبر: خدمات شهید رئیسی قابل خدشه و انکار نیست
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: درمان بیماران نیازمند، دغدغه اصلی رئیس‌جمهور شهید و دولت سیزدهم بود

  • کد خبر: ۲۳۳۴۳۶
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶
آیت‌الله علم‌الهدی: درمان بیماران نیازمند، دغدغه اصلی رئیس‌جمهور شهید و دولت سیزدهم بود
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: ۲۳ طرح و مصوبه مرتبط با حوزه سلامت، دستاورد‌های شاخص سفر استانی رئیس‌جمهور شهید به خراسان‌رضوی بود و ثابت کرد که در دولت سیزدهم توجه ویژه به حل چالش‌های موجود در حوزه بهداشت و سلامت مردم وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که عصر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با اشاره به خدمات ارزشمند و مؤثر دولت سیزدهم در گسترش زیرساخت‌های درمانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب پیش‌تر تأکید کرده بودند که تنها گرفتاری بیماران و همراهان آن‌ها باید رنج ناشی از بیماری باشد، زیرا گاهی اوقات وقتی فرد بیمار می‌شود، اما امکانات مالی لازم برای درمان را ندارد، این رنج حتی از خود بیماری برای فرد سخت‌تر است.

وی افزود: اگر ما بخواهیم خدمات دولت سیزدهم را در دوره سه سال مدیریت شهید آیت‌الله رئیسی بررسی کنیم، به واقع می‌بینیم که ایشان در سیره و عمل خود، این فرمایش حضرت آقا را نصب‌العین قرار داده بود و همیشه تأکید می‌کرد که در حوزه درمان، اولویت اول رسیدگی به رنج‌ها و آلام بیماران و همراهان آن‌هاست.

راه شهدای خدمت تازه آغاز شده است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ۲۳ طرح و مصوبه مرتبط با حوزه سلامت، بهداشت و درمان، دستاورد‌های شاخص سفر استانی رئیس‌جمهور شهید به خراسان‌رضوی بود، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های وسیع و مجهز در نقاط مختلف استان از جمله حاشیه شهر مشهد و نقاط محروم ثابت کرد که وزارت بهداشت از شخص آقای وزیر گرفته تا مدیران میانی توجه ویژه به حل چالش‌های موجود در حوزه بهداشت و سلامت مردم دارند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تصریح دارند واکنش پرعاطفه و تاریخی مردم به حادثه‌ای که برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه او پیش آمد، نشان داد سرمایه اجتماعی این انقلاب تا چه حد وسیع و گسترده است. ما امروز از آقای دکتر عین‌اللهی به عنوان یک عنصر فعال و مجاهد تشکر می‌کنیم، زیرا مجاهدات ایشان در طول این سه سال واقعاً ارزشمند بود و این تلاش‌ها را می‌توان انعکاس دغدغه مستمر آقای رئیسی در حوزه درمان اقشار مختلف مردم و به‌خصوص فقرا، محرومان و نیازمندان دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: کار دولت سیزدهم تمام شد، اما راه شهدای خدمت تازه آغاز شده است. آقای رئیسی از اول بنا داشت خدمت کند و خیلی کار‌ها هم انجام داد، اما حتی در رزومه خود این مطالب را مطرح نمی‌کرد. الان هم که عاقبت به خیر شد، به‌خاطر درجه اخلاص او بود و هرکس هم که بخواهد راه شهید آیت‌الله رئیسی را امتداد دهد، باید در وهله اول خود را مجهز به همان درجه اخلاص و ایمان کند.

افزایش بیش‌از ۱۷ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت درمان کشور

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در ابتدای این نشست تصریح کرد: اگرچه امروز فرمانده بزرگ ما دیگر در جمع ما نیست، اما شهید آیت‌الله رئیسی همیشه تأکید داشت که در حوزه درمان باید فراتر از تعلقات سیاسی، جناحی و فردی عمل کرد تا نفع فراگیر برای همه مردم حاصل شود. بر این اساس، همه تعهد دارند راه این شهید عالی‌قدر را در همه ساحت‌های مدیریتی و اجرایی امتداد دهند و چنین خواهد شد.

وی تأکید کرد: پیش از شهید رئیسی، شورای عالی سلامت در یک دهه حتی یک جلسه تشکیل نداده بود، اما در دولت سیزدهم، این شورا سه بار تشکیل جلسه داد. در طول این سه سال، بیش از ۱۷ هزار تخت به ظرفیت درمانی کشور افزوده شد تا در واقع، با وجود ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور، ۱۳ درصد به تخت‌های بیمارستانی افزوده شود. علاوه بر این، دو هزار و ۷۰۰ خانه بهداشت، مرکز بهداشت و مرکز درمانی در کل کشور به بهره‌برداری رسید و ۳۸۰ دستگاه پیشرفته پزشکی ام‌ار‌آی، سی‌تی‌اسکن و ربات‌های جراح در بیمارستان‌های مختلف سطح کشور و از جمله مناطق محروم و کم‌برخوردار به کار گرفته شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به‌برکت تلاش‌های مجاهدانه دولت سیزدهم، پنج دهک پایین جامعه و بچه‌های زیر هفت سال به طور رایگان بیمه شدند و این کار بسیار بزرگی بود که بعد از انقلاب بی‌سابقه بود. زمانی که این دولت کار را به دست گرفت، کرونا بر کشور حاکم بود و این ویروس فراگیر هفته‌ای ۵۰ هزار نفر از هم‌وطنان ما قربانی می‌گرفت، روزانه ۵۰ هزار بیمار کرونایی به مراکز درمانی می‌رسید که ۲۰ هزار نفر از آن‌ها بیمار بدحال بودند و ۸ هزار نفر بستری می‌شدند. علاوه بر این، ۵۰ هزار میلیارد تومان نیز بدهی‌های وخیم حوزه سلامت بود، اما شهید رئیسی خودش شخصاً جلسات ستاد کرونا را سه بار در هفته برپا کرد و حتی زودتر از وعده‌ای که داده شده بود، در مدت سه ماه، کرونا کنترل شد، مدارس بازگشایی شد و مردم به‌راحتی به کسب‌وکار بازگشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->