اتحادیه اروپا: بحران غزه به نقطه اوج رسیده است توافق ایران و بحرین برای از سرگیری روابط سیاسی یمن: ۲ کشتی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار دادیم نتانیاهو : مخالف تشکیل کشور مستقل فلسطین هستم خانواده‌های اسیران صهیونیست: بدون سرنگونی دولت نتانیاهو، مبادله اسرا انجام نخواهد گرفت + فیلم حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی اسرائیل یک کشته و ۶ زخمی برجای گذاشت زاکانی: "یارانه طلایی" جای "یارانه فعلی" را نمی‌گیرد | افزایش یارانه نقدی تا ۴۰ درصد مخبر: خدمات شهید رئیسی قابل خدشه و انکار نیست مستند دوم انتخاباتی مسعود پزشکیان پخش شد + فیلم کابینه نتانیاهو لایحه تمدید خدمت نیرو‌های ذخیره را تصویب کرد پورمحمدی در بدون تعارف: با احمدی نژاد همچنان رفاقت دارم + فیلم رضایی: کناره گیری به نفع جبهه انقلاب، فداکاری است روسیه: ۱۷۱۰ نظامی ارتش اوکراین کشته شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) شهردار «حیفا»:باید هوشیار بود و به حزب‌الله احترام گذاشت رسانه صهیونیستی: عملیات ارتش در رفح به مراحل پایانی رسیده است ۲۱ جنگنده و کشتی نظامی چین اطراف جزیره تایوان رویت شد زاکانی بر اجماع ۴ نامزد اصولگرای ریاست جمهوری تاکید کرد فیلم کامل مناظره محمد قوچانی و محمدسعید احدیان درباره رقابت پزشکیان و قالیباف در انتخابات ۱۴۰۳ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی (۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

علی باقری در نشست وزیران خارجه بریکس در روسیه شرکت خواهد کرد

  • کد خبر: ۲۳۲۳۶۱
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
علی باقری در نشست وزیران خارجه بریکس در روسیه شرکت خواهد کرد
سرپرست وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه بریکس در روسیه عازم نیژنی نووگراد خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی باقری‌کنی در راس هیئتی دیپلماتیک در نشست وزیران امور خارجه بریکس که در روز دوشنبه ۲۱ خرداد در شهر نیژنی نووگراد روسیه برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

بریکس بلوکی از اقتصاد‌های نوظهور است که شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است. در دی ماه سال ۱۴۰۲ مقارن با ژانویه ۲۰۲۴ میلادی جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی، مصر، اتیوپی و امارات متحده عربی به صورت رسمی به این اتحاد پیوستند.

این گروه در سال ۲۰۰۶ در مجمع اقتصادی سن‌پترزبورگ با مشارکت وزرای اقتصاد برزیل، روسیه، هند و چین تأسیس شد. آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۰ به این گروه اضافه شد.

ریاست دوره‌ای سالانه بریکس در اول ژانویه ۲۰۲۴ به روسیه واگذار شد. در این دوره، مسکو قصد دارد سیاست و امنیت، اقتصاد و مسائل مالی و روابط فرهنگی و بشردوستانه را در اولویت قرار دهد.

بیش از ۲۵۰ رویداد در بیش از ۱۰ شهر روسیه در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. رویداد اصلی اجلاس سران بریکس در کازان در ۲۲ تا ۲۴ اکتبر خواهد بود. بنا بر اعلام خبرگزاری آناتولی، یوری اوشاکوف، دستیار رئیس‌جمهور روسیه در امور خارجی، گفته که بریکس در برابری قدرت خرید از گروه هفت پیشی گرفته است و ۳۵.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را به خود اختصاص داده در حالی که گروه هفت، ۳۰.۳ درصد را به خود اختصاص داده است.

آغاز نشست فرستادگان ویژه کشور‌های بریکس از امروز

نشست فرستادگان ویژه کشور‌های بریکس امروز ١٨ خرداد ١۴٠٣ در شهر نیژنی نووگراد روسیه آغاز شد.

در این نشست، بیانیه نشست وزرای امور خارجه این سازمان و اسناد مربوط به مدل‌ها و استاندارد‌های مربوط به کشور‌های شریک این اتحاد مورد رایزنی قرار خواهد گرفت.

مهدی صفری رئیس هیئت کشورمان در این نشست در سخنرانی افتتاحیه، مواضع کشورمان در خصوص بریکس، بیانیه وزرا و سند گسترش بریکس را تشریح و عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو جدید گروه و علی‌رغم شرایط موجود در ایران به‌دلیل شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در آینده نزدیک، در کلیه رویداد‌های آتی بریکس از جمله اجلاس وزرای حمل و نقل، علوم، ورزش، کشاورزی، شهرسازی و نشست روسای مجالس کشور‌های عضو در ماه آینده، حضور فعال و سازنده خواهد داشت.

در این اجلاس، نمایندگان کلیه کشور‌های عضو، مراتب تسلیت خود را به مناسبات شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ابراز داشتند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->