اتحادیه اروپا: بحران غزه به نقطه اوج رسیده است توافق ایران و بحرین برای از سرگیری روابط سیاسی یمن: ۲ کشتی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار دادیم نتانیاهو : مخالف تشکیل کشور مستقل فلسطین هستم خانواده‌های اسیران صهیونیست: بدون سرنگونی دولت نتانیاهو، مبادله اسرا انجام نخواهد گرفت + فیلم حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی اسرائیل یک کشته و ۶ زخمی برجای گذاشت زاکانی: "یارانه طلایی" جای "یارانه فعلی" را نمی‌گیرد | افزایش یارانه نقدی تا ۴۰ درصد مخبر: خدمات شهید رئیسی قابل خدشه و انکار نیست مستند دوم انتخاباتی مسعود پزشکیان پخش شد + فیلم کابینه نتانیاهو لایحه تمدید خدمت نیرو‌های ذخیره را تصویب کرد پورمحمدی در بدون تعارف: با احمدی نژاد همچنان رفاقت دارم + فیلم رضایی: کناره گیری به نفع جبهه انقلاب، فداکاری است روسیه: ۱۷۱۰ نظامی ارتش اوکراین کشته شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) شهردار «حیفا»:باید هوشیار بود و به حزب‌الله احترام گذاشت رسانه صهیونیستی: عملیات ارتش در رفح به مراحل پایانی رسیده است ۲۱ جنگنده و کشتی نظامی چین اطراف جزیره تایوان رویت شد زاکانی بر اجماع ۴ نامزد اصولگرای ریاست جمهوری تاکید کرد فیلم کامل مناظره محمد قوچانی و محمدسعید احدیان درباره رقابت پزشکیان و قالیباف در انتخابات ۱۴۰۳ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی (۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سنتکام: یمن چهار موشک بالستیک ضدکشتی بر فراز دریای سرخ شلیک کرد

  • کد خبر: ۲۳۲۴۲۴
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۷
سنتکام: یمن چهار موشک بالستیک ضدکشتی بر فراز دریای سرخ شلیک کرد
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) جمعه شب گفت که نیروهای یمن چهار موشک بالستیک ضدکشتی بر فراز دریای سرخ شلیک کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، سنتکام در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: حوثی‌های مورد حمایت ایران در ۲۴ ساعت گذشته از مناطق تحت کنترل خود در یمن چهار موشک بالستیک ضدکشتی بر فراز دریای سرخ شلیک کردند.

کشتی‌های تجاری یا آمریکا و ائتلاف گزارشی درباره خسارات نداده‌اند.

این بیانیه افزود: نیروهای سنتکام چهار پهپاد و ۲ موشک بالستیک ضدکشتی را در مناطقق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن با موفقیت منهدم کردند. این نیروهای همچنین یک پهپاد را که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به سمت تنگه باب‌المندب به پرواز درآمده بود، با موفقیت سرنگون کردند.

فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی شد: علاوه بر این، نیروهای سنتکام یک قایق گشتزنی حوثی‌ها را در دریای سرخ با موفقیت منهدم کردند.

سنتکام در بخش دیگری از ادعاهای خود گفت: مشخص شد که این سامانه‌ها تهدیدی قریب‌الوقوع علیه نیروهای آمریکا و ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه ایجاد می‌کنند. این اقدام برای حفاظت از آزادی کشتیرانی و امن‌تر کردن آبهای بین‌المللی و ایمن‌تر کردن کشتی‌های تجاری، ائتلاف و آمریکا انجام شد.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس طی چندین نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیروهای یمنی حمله کردند اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

اتحادیه اروپا نیز یک ماموریت دریایی در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» تشکیل داده و مدعی شده که هدف از این عملیات فقط دفاعی است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->