موضوع چهارمین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ چیست؟ طائب در مشهد: انتخابات، نفرت‌پراکنی نیست؛ با نفرت در رقابت، نمی‌توان کشور را اداره کرد اربعین شهدای جمهور در تهران و مشهد برگزار می‌شود تأکید استاندار خراسان‌رضوی بر نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در عرصه انتخابات پیش رو ۶۵۰ هزار مترمربع از معابر شهر مشهد از ابتدای سال آسفالت شده است رئیس بازرسی انتخابات خراسان‌رضوی: کارکنان دولت در ساعات اداری حق انجام فعالیت‌های انتخاباتی را ندارند حمله پهپادی مقاومت عراق به ایلات پس از عملیات مشترک با ارتش یمن برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما (۳ تیر ۱۴۰۳) ۸ تیرماه، فرصتی مهم برای میثاق با شهید رئیسی شهادت ۳۵۰ معلم و هشت هزار دانش آموز در غزه رئیس سابق شاباک: خطراتی حیاتی اسرائیل را تهدید می‌کند رسانه رژیم صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو (۲ تیر ۱۴۰۳) حمله موشکی به شمال فلسطین اشغالی (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی علیرضا زاکانی منتشر شد + فیلم از ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در مشهد چه خبر؟ + فیلم (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی پورمحمدی منتشر شد + فیلم قاضی‌زاده‌هاشمی: خانه‌داری باید شغل درنظرگرفته شود توقف پخش مستند تبلیغاتی زاکانی حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه اشغالگران آمریکایی (۲ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رهبر جنبش انصارالله یمن: نظام سعودی با خانه خدا به‌مثابه منبع درآمد برخورد می‌کند

  • کد خبر: ۲۳۲۵۶۸
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸
رهبر جنبش انصارالله یمن: نظام سعودی با خانه خدا به‌مثابه منبع درآمد برخورد می‌کند
رهبر جنبش انصارالله یمن با انتقاد نسبت به نحوه تعامل نظام سعودی با مسئله حج، اعلام کرد که این نظام به خانه خدا به‌مثابه منبع درآمد می‌نگرد.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالملک بدرالدین الحوثی در سخنانی، ضمن تبریک آغاز ماه مبارک ذی‌الحجه به ملت یمن و امت اسلام، اعلام کرد: مسلمانان به دلیل محدودیت‌ها، اقدامات و موانعی که نظام سعودی برای آنان ایجاد کرده است، رنج بسیاری را در خصوص ادای فریضه حج متحمل می‌شوند.

الحوثی افزود: نظام سعودی با فریضه حج تجارت می‌کند. این نظام هیچ حقی برای باج‌گیری از حجاج ندارد. هزینه‌های عوارضی که نظام سعودی در حق حجاج اعمال می‌کند، تنها باج‌گیری، سوءاستفاده و درآمدی حرام است که نیازی به آن ندارد.

رهبر جنبش انصارالله یمن ادامه داد: منابع درآمدی کلان و فراوان نفت برای نظام سعودی کافی نبوده و با خانه خدا به‌مثابه یک درآمد مالی برخورد می‌کند.

الحوثی ادامه داد: یمن همسایه حرمین شریفین است، اما با این وجود بیش‌تر یمنی‌ها مسئله حج را از نظر اقدامات، ترتیبات و هزینه مالی مسئله‌ای پیچیده می‌بینند. کسانی که خود را «خادم الحرمین» می‌نامند حرمین شریفین را برای دستیابی به اموال بسیار کلان و باج‌گیری از مردم مورد سوء استفاده قرار می‌دهند. نظام سعودی دیدگاه محدود مذهب وهابی را بر ادای فریضه حج تحمیل می‌کند.

وی افزود: رویکرد سیاسی نظام سعودی تمامی شعائر حج را در محدوده این رویکردها قرار می‌دهد؛ این رویکرد سیاسی نه برادری اسلامی را تقویت می‌کند و نه موضع اسلام نسبت به دشمنان امت را تثبیت می‌کند. نظام سعودی شماری از حجاج کشورهای مختلف را در حال ادای شعائر حج و حضور در سرزمین مقدس بازداشت کرده است.

الحوثی گفت: کنترل مکه به هیچ طرفی مشروعیت نمی‌بخشد که هر طور مایل بود اقدام کند. نظام سعودی مشروعیتی برای اعمال محدودیت و اقدامات ظالمانه و اشتباه خود ندارد؛ این اقدامات مانع از ادای فریضه حج از سوی بیش‌تر مسلمانان می‌شود. 

وی افزود: محدودیت‌ها، اقدامات ظالمانه و خطرات امنیتی تحمیلی از سوی نظام سعودی همگی تحت عنوان «الصد عن المسجد الحرام» (ممانعت از زیارت مسجد الحرام و ورود به آن) قرار می‌گیرد. اگر شرایط برای ادای رکن حج در شرایطی به دور از پیچیدگی مهیا بود، اثر بسیار بزرگ‌تری در وضعیت مسلمانان در تمامی سطوح داشت.

الحوثی گفت: یکی از مسائل تأسف‌برانگیز در محافل امت اسلامی آن است که تاثیرپذیری از دیدگاه غرب در آن حاکم است؛ این در حالی است که این موضوع به هیچ وجه با هویت امت ما هم‌خوانی ندارد.

وی ادامه داد: اصول بزرگ، ارزش‌ها، اخلاق و هدف‌های مقدسِ هویتِ امت ما با دیدگاه غرب که ارزش‌ها و اخلاق را زیر پا می‌گذارد و انحرافات و فساد اخلاقی را قانونی می‌کند انسجام ندارد.

الحوثی گفت: آمریکا خود را بزرگ‌ترین الگوی اجرای دیدگاه لیبرال غرب معرفی می‌کند؛ اما ما شاهد بربریت، سرکشی و جنایت این کشور هستیم.  دشمن اسرائیلی خود را به عنوان الگوی دیدگاه غرب معرفی می‌کند، اما ما شاهد جنایت، سرکشی، فساد، ستم و وحشی‌گری آن هستیم.  دیدگاه غرب دیدگاهی شایسته برای تکیه امت ما نیست و پذیرش آن در محافل اسلامی، امت ما را تسلیم سرکشان می‌کند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->