هشدار ۱۶ برنده نوبل اقتصاد درباره تبعات سیاست‌های ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات سوریه: منطقه عربی با تداوم جنایت اسرائیل شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و تنش است حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتا متوقف می کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است قالیباف: کناره‌گیری من شایعه است + فیلم حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه خصوصیات شخصیتی شهید جمهور همانند شهید بهشتی بود | وجود رابطه تعاملی میان مدیریت خراسان رضوی و دستگاه قضایی کانادا خواستار خروج شهروندانش از لبنان شد وزیر خارجه آلمان: تنها با راه حل سیاسی می توان به رنج غزه پایان داد تهدید کاخ سفید: اوکراین در نشست سران ناتو دعوتنامه عضویت دریافت نخواهد کرد
سرخط خبرها

یک مرد ناشناس به نخست‌وزیر دانمارک حمله‌ کرد

  • کد خبر: ۲۳۲۴۲۸
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۵
یک مرد ناشناس به نخست‌وزیر دانمارک حمله‌ کرد
دفتر نخست‌وزیر دانمارک اعلام کرد که یک مرد روز جمعه در میدانی در کپنهاگ به «مته فردریکسون»، نخست‌وزیر این کشور، حمله‌ کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دفتر نخست‌وزیر دانمارک در بیانیه‌ای گفت که فردریکسون «از این حادثه شوکه شد» و مرد ضارب بازداشت شده است.

پلیس کپنهاگ وقوع این حادثه را تایید کرد اما دفتر نخست‌وزیری و پلیس جزئیات بیشتری در‌این‌باره منتشر نکردند.

پلیس در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: یک نفر در ارتباط با این حادثه بازداشت شده است. ما در حال انجام تحقیقات هستیم. در حال حاضر، اظهارنظر بیشتری در‌این‌باره نداریم.

«ماگنوس هوینیکه» وزیر محیط زیست دانمارک در اظهاراتی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: این حادثه همه ما را که به او (نخست‌وزیر) نزدیک هستیم، آشفته کرده است. چنین‌اتفاقاتی نباید در کشور زیبا، امن و آزاد ما رخ دهد.

شارل میشل رئیس شورای اروپا و روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا این حادثه را محکوم کردند و آن را «هولناک» خواندند.

میشل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که از این حادثه «خشمگین» شدم و «این تهاجم بزدلانه را قویاً محکوم می‌کنم.» متسولا نیز نوشت: خشونت جایی در سیاست ندارد.

این حادثه در حالی رخ داد که چندی پیش «رابرت فیکو» نخست‌وزیر اسلواکی «در تلاشی برای ترور» مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفت و به‌شدت مجروح شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی جمعه در اولین اظهارنظر پس از حمله، دلیل سوء‌قصد به جان خود را مخالفت‌هایش با جریان فکری اصلی اتحادیه اروپا و کمک‌های مداوم به اوکراین دانست.

نخست‌وزیر اسلواکی اعلام کرد که هیچ نفرتی از مهاجم خود ندارد و او را می‌بخشد، اما مخالفان خود را به‌شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: بالاخره مشخص است که او [مهاجم] فقط پیام‌آور شرارت و نفرت سیاسی بوده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->