اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور (۸ تیر ۱۴۰۳) اطلاعیه شماره ۱۰ ستاد انتخابات کشور (۸ تیر ۱۴۰۳) نخستین مناظره ۲۰۲۴ بایدن - ترامپ برگزار شد+ جزئیات آدرس شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان اصفهان (۸ تیر ۱۴۰۳) رهبر معظم انقلاب اسلامی رای خود را به صندوق انداختند | آیت‌الله خامنه‌ای: آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است، مردم در رای‌دادن تردید نکنند+ فیلم گزارش لحظه به لحظه از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور (۸ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و عکس آدرس شعب اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در تهران (۸ تیر ۱۴۰۳) گزارش لحظه به لحظه از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مشهد (۸ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و عکس ۹ ساعت باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری| قالیباف و جلیلی هنوز به اجماع نرسیده اند! مشارکت رهبر معظم انقلاب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ ارتش یمن از دو عملیات نظامی منحصر به فرد خبر داد پخش زنده اولین مناظره ترامپ و بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا + تاریخ و ساعت چند نفر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ واجد شرایط رای دادن هستند؟+فیلم مناظره ترامپ و بایدن چگونه و با چه قوانینی برگزار می‌شود؟ اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور | ساعت شروع اخذ رای اعلام شد
سرخط خبرها

باقری: اعضای «دی ۸» اعتقادی به مسامحه در برابر رژیم صهیونیستی ندارند

  • کد خبر: ۲۳۲۶۱۶
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
باقری: اعضای «دی ۸» اعتقادی به مسامحه در برابر رژیم صهیونیستی ندارند
سرپرست وزارت امور خارجه گفت: همه اعضای حاضر در نشست گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه (دی ۸) اتفاق نظر داشتند که نباید بیش از این در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی مسامحه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی باقری روز شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ در مصاحبه‌ای در پایان نشست فوق العاده شورای وزیران امور خارجه گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه (دی ۸) افزود: حضور و اجتماع هشت کشور در حال توسعه اسلامی که جمعیت قابل توجهی از مسلمانان دنیا را پوشش می‌دهند برای مهم‌ترین مسئله امروز دنیا و حساس‌ترین و اصلی ترین مسئله جهان اسلام و تدبیر و تصمیم گیری برای اقدامات عملی مؤثر، حرکتی بسیار مهم و مبارکی است.

وی افزود: نکته مهم این است که در این جلسه با پیشنهاد ایران و موافقت اعضای این نشست در واقع امروز (شنبه) پایان نمی‌پذیرد و آغاز یک فرایند برای نقش آقرینی مؤثر کشورهای عضو «دی ۸» است و قرار بر این شد که در مناسبت‌های مختلف و دوره‌ای در سطوح مختلف هشت کشور در کنار هم جمع شده و هم درباره ارزیابی اقدامات انجام و تصمیمات اتخاذ شده و هم برای تدبیر در دوره پیش رو باهم تصمیم گیری کنند.

باقری خاطرنشان کرد: پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در این نشست، بسیار کاربردی بودند. م اهم درباره قطع روابط با رژیم صهیونیستی در سطوح سیاسی و اقتصادی و همین طور تحریم کالاهای اسرائیلی، ابتکاری را در این نشست مطرح کردیم و هم در مورد بسیج ظرفیت‌های کشورهای عضو «دی ۸» برای حمایت سیاسی و حقوقی از فلسطین و مقاومت فلسطین در مراجع ملی و بین المللی پیشنهاداتی را ارائه دادیم.

وی گفت: این مهم است که همه کشورهای اسلامی حاضر در این نشست اتفاق نظر داشتند که نباید بیش از این در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی مسامحه کرد و باید ظرفیت‌های مختلف داخل و خارج از مجموعه «دی ۸» را بسیج کرد تا بتوان حرکت جدی تری را در مقابل صهیونیست‌ها سامان داد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی کشور افزود: همه کشورهای حاضر در این نشست نسبت به سانحه سقوط بالگرد و شهادت آیت الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کردند و در آغاز یک دقیقه سکوت به احترام شهدای بزرگوار برگزار شد و این نشان دهنده همبستگی همه کشورها با مردم و دولت ایران در این حادثه بزرگ برای ملت ایران بود.

اجلاس فوق‌العاده گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه (دی ۸) روز شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ در استانبول ترکیه با حضور سرپرست وزارت امور خارجه ایران آغاز به کار کرد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->