اعزام ۸۰۰ دانش‌آموز مددجو از سراسر کشور به مشهد در راستای آمادگی آزمون سمپاد زنگ خطر انقراض ۸۶ گونه جانوری در ایران فقر آهن باعث چه مشکلاتی در کودکان می‌شود؟ رئیس فراکسیون کارگری: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی همین امسال انجام می‌شود عواقب و تأثیرات منفی فریادزدن بر سر کودکان توضیحات رئیس سازمان مدارس درباره انواع شهریه در مدارس غیردولتی رشد ۱۴ درصدی پرواز‌های فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در اردیبهشت ‌۱۴۰۳ نسبت‌به مدت مشابه پارسال عرضه دارو از هرنوع در عطاری‌ها پیگیرد قانونی دارد پیش‌بینی رگبار باران و کاهش دما در برخی استان‌ها (۶ تیر ۱۴۰۳) توصیه‌هایی جهت پیشگیری از گرمازدگی استفاده از طب ایرانی برای کاهش وزن بدون بازگشت افزایش یک‌میلیون‌تومانی حقوق ماهانه بازنشستگان از فروردین ۱۴۰۳ + جزئیات غربالگری بیماری HIV در مراکز مشاوره رفتاری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند
سرخط خبرها

مهم‌ترین دوره برای شناخت از همسر چه زمانی است؟

  • کد خبر: ۲۳۲۷۰۹
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
مهم‌ترین دوره برای شناخت از همسر چه زمانی است؟
در دوران عقد یکی از سنگین‌ترین و خطیرترین وظایف زندگی فرد بر عهده‌اش قرار می‌گیرد و آن وظیفه‌ شناخت دقیق و همه‌جانبه‌ شباهت‌ها و تفاوت‌های وی با همسرش است.

به گزارش شهرآرانیوز، شاید بتوان دوران عقد را مهم‌ترین زمان از زندگی مشترک دانست. بسیاری از افراد دوران عقد را دوران راحتی و آسایش می‌دانند و از آن به عنوان آخرین فرصت برای تفریح و خوش‌گذرانی قبل از شروع زندگی مستقل و تحمل بار سنگین مسئولیت‌های آن یاد می‌کنند ولی نباید از خاطر برد که در این دوران یکی از سنگین‌ترین و خطیرترین وظایف زندگی فرد بر عهده‌اش قرار می‌گیرد و آن وظیفه‌ شناخت دقیق و همه‌جانبه‌ شباهت‌ها و تفاوت‌های وی با همسرش است.

تفاوت‌ها طبیعی است

وجود درجه‌ای از اختلافات گوناگون فردی، خانوادگی و خرده فرهنگی بین زوج‌ها بر هیچ‌کس پوشیده نیست. هرچند پیش از ازدواج و در مرحله‌ی انتخاب همسر باید تلاش کرد تا فردی را برای زندگی مشترک انتخاب کرد که حداقل تفاوت‌ها را با ما داشته باشد، اما علی‌رغم این تلاش بازهم وجود سطحی از تفاوت‌ها و اختلافات اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

تفاوت‌های فردی و فرهنگی زوجین تا آن‌جا که منجر به اختلافات عمیق و ریشه‌ای نگردد، می‌تواند به تکامل متقابل زوجین و رشد و تعالی آنها کمک کند. به همین دلیل دو طرف باید سعی در شناخت همه جانبه‌ی این تفاوت‌ها نمایند. دوران عقد دوران شناخت ویژگی‌ها و انتظارات خود و طرف مقابل با هدف دست یافتن به یک تفاهم بنیادی و سازنده برای ادامه‌ی مسیر زندگی مشترک است.

در راستای دست یافتن به این شناخت و تفاهم، نقش مشاهده و روش‌های غیرمستقیم و غیرملموس قابل انکار نیست. بدین‌معنا که زوجین باید ارتباط گسترده و نزدیکی در شرایط و محیط‌های گوناگون با یکدیگر برقرار کرده تا با تمام مسائل و مشکلاتی که در آینده احتمال بروز خواهد رفت، آشنا شوند و آمادگی لازم را برای بهترین و صحیح‌ترین برخورد در چنین شرایطی داشته باشند.
تفاوت‌های فردی و فرهنگی زوجین تا آن‌جا که منجر به اختلافات عمیق و ریشه‌ای نگردد، می‌تواند به تکامل متقابل زوجین و رشد و تعالی آنها کمک کند. به همین دلیل دو طرف باید سعی در شناخت همه جانبه‌ی این تفاوت‌ها نمایند.

ریشه کدورت‌های زوجین

در کنار این مشاهدات غیرمستقیم و موشکافانه، برقراری تعامل مستقیم و گفتگو‌های صمیمانه و به دوراز تظاهر و ناراحتی هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بخش عمده‌ای از اختلاف‌نظر‌ها و کدورت‌های همسران ناشی از سوء‌تفاهم‌هایی است که از طریق گفت‌وگوی بدون پرده و توأم با آرامش به آسانی حل خواهند شد.

زوجین باید از همین دوران عقد رابطه عاطفی و صمیمانه خود را به سلاح گفتگو و تعامل سازنده مجهز کرده تا در مسیر پر پیچ‌وخم زندگی و در مواجهه با مشکلات گوناگون آتی به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنند. با شناختی که زوجین از طریق کاربرد این روش‌ها نسبت به یکدیگر کسب می‌کنند به نقاط مشترک و همچنین تفاوت موجود بین خود به خوبی پی خواهند برد و در این وضعیت باید با رفتار منطقی و هوشمندانه سعی در مدیریت هرچه بهتر رابطه و زندگی مشترک خود نمایند.

هریک از زوجین با استفاده از این توشه گرانبهایی که در دوران عقد به دست آورده‌اند، باید در تمام طول مسیر زندگی تلاش کنند تا در اختلاف نظر‌های جزئی و نه چندان مهم و تعیین‌کننده در مقابل همسر خود و به نفع زندگی مشترک‌شان گذشت کنند.

پذیرش این اختلافات کوچک فردی و فرهنگی و کنار آمدن با آنها کلید موفقیت در زندگی زناشویی است. در خصوص اختلافات بزرگ و تعیین‌کننده نیز باید با استفاده از شناخت جامعی که در دوران عقد به دست آورده‌اند، از عوامل زمینه ساز آن‌ها دوری کرده تا زندگی مشترکشان دچار اختلافات ویران کننده نشود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->