کدمورس جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۶ تیر) + آموزش کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۵ تیر) + آموزش سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی از افزایش محتوای تخریبی و اخبار جعلی علیه برخی کاندیداها خبر داد اپل با حکم اتحادیه اروپا رسما به نقض قوانین بازارهای دیجیتال متهم شد علت کرش‌کردن و بازنشدن ربات همستر کامبت + راه‌حل رفع مشکل تابستان امسال انفجاری ستاره‌ای رخ می‌دهد که هر ۸۰ سال یکبار ‌تکرار می‌شود فیلم کامل مناظره محسن هاشمی و علی خضریان درباره رقابت پزشکیان و جلیلی در انتخابات ۱۴۰۳ کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (دوشنبه ۴ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۴ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳ تیر) + آموزش تاکنون ۲۱ میلیون کاربر بسته اینترنت رایگان انتخابات را فعال کرده‌اند (۲ تیر ۱۴۰۳) مدیرعامل انویدیا: بخشی از بافت‌های بازی‌های آینده را هوش مصنوعی تولید می‌کند دانشمندان در تحقیقی جدید دریافتند پلک‌زدن نقشی فراتر از روانکاری چشم‌ها دارد بهترین نئوبانک ایرانی کدام است؟ | جدال نفس‌گیر در میدان بانکداری دیجیتال به زودی فقط کاربران پریمیوم می‌توانند از قابلیت پخش زنده شبکه اجتماعی ایکس استفاده کنند HarmonyOS NEXT هواوی رونمایی شد + فهرست دستگاه‌های سازگار کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (شنبه ۲ تیر) استراتژی شهر ۲۴ ساعته پاسخی به دنیای مدرن کدمورس جدید همستر کامبت (شنبه ۲ تیر) + آموزش
سرخط خبرها

نتایج یک تحقیق جدید: استفاده از گوشی هوشمند قبل از خواب آنچنان مضر نیست

  • کد خبر: ۲۳۲۷۷۶
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
نتایج یک تحقیق جدید: استفاده از گوشی هوشمند قبل از خواب آنچنان مضر نیست
همه ما فکر می‌کنیم اسکرول‌کردن و گشتن بی‌هدف شبانه در گوشی هوشمند در رختخواب می‌تواند به خواب ما آسیب بزند. اما طبق تحقیقات اخیر، دور زدن در گوشی هوشمند قبل از خواب ممکن است آنطور که قبلا تصور می‌شد برای خوابیدن مضر نباشد.

به گزارش شهرآرانیوز - محققان معتقدند که حساسیت به نور آبی و عارضه‌ای به نام تحریک دیجیتال از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای برخی، استفاده از صفحه نمایش حتی ممکن است به خواب آن‌ها کمک کند، در حالی که برای برخی دیگر خواندن یک کتاب کاغذی به روش قدیمی نیز برای مشکل پیدا کردن آن‌ها در خوابیدن کافی است.

شلبی هریس، روانشناس بالینی متخصص در طب رفتاری خواب، می‌گوید: «این موضوع در حال آشکارتر شدن است که این فناوری به خودی خود همیشه مشکل ساز نیست. ما باید دریابیم که چگونه توصیه‌ها را برای هر فرد تطبیق دهیم.»

بدنامی نور آبی

این تفکر که نور آبی مساوی است با خواب بد بر اساس مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۰ است که نشان می‌دهد نور صفحه نمایش در شب می‌تواند ریتم شبانه‌روزی بدن را به تأخیر بیندازد.

با این حال به نظر می‌رسد تحقیقات اخیر با این یافته‌ها مقابله کند. یک مطالعه که در مجله سلامت خواب بنیاد ملی خواب منتشر شده است، استفاده بزرگسالان از گوشی آیفون قبل از خواب را بررسی کرده و هیچ تفاوت قابل توجهی در نتایج خواب بدون توجه به اینکه آیا افراد از تلفنی با صفحه‌نمایش آبی کمتر، صفحه‌نمایش معمولی یا اصلا از گوشی استفاده نمی‌کردند، مشاهده نکرد.

چندین مطالعه نشان داده‌اند که انتشار نور آبی باعث سرکوب تولید هورمون خواب یعنی ملاتونین می‌شود. اما محققان اکنون می‌گویند که این اثرات آنچنان که قبلاً تصور می‌شد شدید نیستند و حداکثر به ۱۰ دقیقه تاخیر به دلیل استفاده از صفحه نمایش می‌رسد.

البته پژوهشگران بنیاد ملی خواب همچنان توصیه می‌کنند که «تخت شما هنگام خواب باید منطقه‌ای عاری از هرگونه صفحه نمایش باشد». آن‌ها پیشنهاد می‌کنند حداقل یک ساعت قبل از خواب، نمایشگر‌های دستگاه خود را خاموش کنید.

در حالی که هیچ رویکرد یکسانی برای خواب بهتر وجود ندارد، اما می‌توان عادات خود را برای خواب مطلوب تنظیم کرد. کارشناسانی مانند هریس برای پیدا کردن بهترین موارد چند استراتژی را توصیه می‌کنند.

برای پایان‌دادن به استفاده از گوشی، زنگ هشدار تنظیم کنید

در میان این استراتژی‌ها، تنظیم و پایبندی به زنگ هشدار قبل از خواب را می‌توان اشاره کرد. ایجاد یک زمان برای قطع کردن هرگونه فناوری پیرامون شما، محافظی در برابر عاداتی است که می‌تواند حافظه، سیستم حفظ اطلاعات و سلامت روان را مختل کند.

فعال کردن حالت هواپیما

کارشناسان خواب همچنین پیشنهاد می‌کنند قبل از خواب اعلان‌ها را روی تلفن خود خاموش کنید تا حواس پرتی‌ها یا فکر به اینکه برایتان پیام جدید خواهد آمد را از بین ببرید. یکی از اینفلوئنسر‌های مشهور می‌گوید قرار دادن تلفن همراهش در حالت هواپیما در شب به خواب او کمک می‌کند و یک موهبت واقعی برای سلامت روان او بوده است.

سراغ محتوای پیچیده نروید

کسانی که با خواب مشکل دارند لزوماً مجبور نیستند زمان روشن‌بودن نمایشگر گوشی خود را به طور کامل کاهش دهند، اما هریس پیشنهاد می‌کند که کاربران مصرف محتوای شبانه خود را به محتوای نرم محدود کنند تا نیازی به تعامل بسیار کمی داشته باشند؛ محتوای نرم می‌تواند تماشای مجدد یک برنامه تلویزیونی باشد.

بگذار آفتاب بدرخشد

در حالی که هنوز بین دانشمندان در مورد اثرات دقیق قرار گرفتن در معرض نور آبی بر خواب افراد تفاوت نظر وجود دارد، اما قرار گرفتن منظم در معرض نور خورشید در اوایل و در طول روز ثابت شده است که می‌تواند چرخه‌های خواب شبانه روزی شما را تنظیم کند.

برای درک بهتر شخصیت خواب خود، هریس توصیه می‌کند عادات خواب خود را با یک دفترچه یادداشت هفتگی پیگیری کنید. این بدان معنی است که میزان استفاده از فناوری و نحوه خواب خود را در آن شب ثبت کنید و ببینید صبح روز بعد چه احساسی داشته‌اید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->