کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳ تیر) + آموزش تاکنون ۲۱ میلیون کاربر بسته اینترنت رایگان انتخابات را فعال کرده‌اند (۲ تیر ۱۴۰۳) مدیرعامل انویدیا: بخشی از بافت‌های بازی‌های آینده را هوش مصنوعی تولید می‌کند دانشمندان در تحقیقی جدید دریافتند پلک‌زدن نقشی فراتر از روانکاری چشم‌ها دارد بهترین نئوبانک ایرانی کدام است؟ | جدال نفس‌گیر در میدان بانکداری دیجیتال به زودی فقط کاربران پریمیوم می‌توانند از قابلیت پخش زنده شبکه اجتماعی ایکس استفاده کنند HarmonyOS NEXT هواوی رونمایی شد + فهرست دستگاه‌های سازگار کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (شنبه ۲ تیر) استراتژی شهر ۲۴ ساعته پاسخی به دنیای مدرن کدمورس جدید همستر کامبت (شنبه ۲ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (جمعه ۱ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (جمعه ۱ تیر) + آموزش چرا اپل هوش مصنوعی‌اش را برای دستگاه‌های قدیمی‌تر عرضه نمی‌کند؟ کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۳۱ خرداد) + آموزش فیلم کامل میزگرد فرهنگی مسعود پزشکیان با حضور محمد فاضلی و سیدمحمد بهشتی (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) راهکارهایی برای مراقبت از گوشی هوشمند در گرمای فصل تابستان مونولیت اسرارآمیز دوباره برگشت | پای بیگانگان وسط است یا هنرمندان؟ بسته الحاقی بازی «الدن رینگ» موفق‌ترین بسته‌ الحاقی تاریخ ویدئوگیم!
سرخط خبرها

راهکارهایی برای مراقبت از گوشی هوشمند در گرمای فصل تابستان

  • کد خبر: ۲۳۴۶۷۵
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
راهکارهایی برای مراقبت از گوشی هوشمند در گرمای فصل تابستان
درست مانند انسان‌ها، بیشتر گوشی‌های هوشمند هم در یک محدوده دمایی خاص بهترین عملکرد را دارند. در ادامه چند راهکار برای استفاده از گوشی همراه در فصل گرما آمده است.

شهرآرانیوز - بیشتر گوشی‌های هوشمند، درست مانند انسان‌ها، در یک محدوده دمایی خاص بهترین عملکرد را دارند. برای گوشی‌های اپل و سامسونگ، این دما چیزی بین ۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد است، در حالی که گفته می‌شود گوشی‌های شیائومی می‌توانند دمای بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد را هم تحمل کنند. با شروع موج گرما، گوشی‌های هوشمند خارج از این منطقه دمایی کار می‌کنند.

هنگامی که گوشی هوشمند از دمای معمولی خود فراتر رفت، حسگر‌های حرارتی به کار می‌افتند و چند کار مهم انجام می‌دهند: دادن هشدار‌ دما، کند کردن عملکرد و حتی خاموش کردن گوشی. این قابلیتی است که برای خنک‌کردن گوشی‌ها طراحی شده است. اما قرار گرفتن مکرر دستگاه در معرض گرما می‌تواند طول عمر باتری گوشی هوشمند را کاهش دهد و به سایر اجزای داخلی آسیب برساند.

در طول تابستان گرم سال گذشته تقریبا ۱۵ درصد مشکلات گوشی‌های هوشمند مربوط به باتری بوده است. از آنجا که تابستان امسال قرار است داغ‌تر از سال گذشته باشد، اینجا راهکارهایی برای مراقبت از گوشی هوشمند در تابستان بیان می‌کنیم.

گوشی‌های هوشمند چه زمانی بیش از حد داغ می‌شوند؟

تقریباً هر کاری که با گوشی خود انجام می‌دهید گرما ایجاد می‌کند و از آنجایی که تلفن‌های هوشمند نمی‌توانند مانند انسان عرق کنند، این گرما افزایش می‌یابد. وقتی دمای محیط نیز بالا باشد، طولی نمی‌کشد که دمای گوشی به میزان قابل توجهی افزایش یابد. برای مثال، در طول موج گرمای سال گذشته تعداد زیادی از تلفن‌های همراه خراب شدند.

گوشی‌های هوشمند تنها زمانی که دمای محیط به بالای ۴۰ درجه سانتی گراد یا بالاتر برسد، یا زمانی که دستگاه در یک روز بسیار گرم در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد، با مشکل مواجه می‌شوند.

چگونه بفهمیم که گوشی هوشمندمان به دلیل گرمای زیاد دچار مشکل شده است؟

راهکارهایی برای مراقبت از گوشی هوشمند در گرمای فصل تابستان

اکثر گوشی‌های هوشمند به کاربران درباره گرمای بیش از حد هشدار می‌دهند. برنامه‌هایی مانند Cooling Master (اندروید) نیز می‌توانند دمای تلفن را در زمان واقعی نظارت کنند. یک قانون کلی هم هست: اگر تلفن همراهتان آنقدر گرم شده که نمی‌توانید آن را در دستتان نگه دارید، پس حتما گوشی‌تان بیش از حد گرم شده است.

اگر گوشی‌تان کُند کار می‌کند هم یک نشانه از گرمای بیش از حد است. تلفن همراه شما می‌تواند از خودش دربرابر گرما محافظت کند. اما قرار گرفتن بیش از حد در معرض گرمای زیاد می‌تواند اثرات طولانی مدتی بر عملکرد تلفن شما داشته باشد و عمر باتری آن را کاهش دهد.

آیا گرمای بیش از حد می‌تواند به گوشی آسیب برساند؟

گرما یک خطر بزرگ برای باتری گوشی هوشمند است. باتری به طور طبیعی در طول زمان تحلیل می‌رود، اما قرار گرفتن طولانی‌مدت در دمای بالا می‌تواند آن را زودتر از موعد فرسوده کند. چسب استفاده‌شده برای صفحه‌نمایش تلفن‌ها نیز زمانی که دما از نقطه ذوب آن فراتر می‌رود، کم‌کم شل می‌شود.

در صورت تجاوز از حداکثر دمای کارکرد گوشی، CPU ممکن است آسیب ببیند. در موارد شدید و نادر، تجمع گرما می‌تواند منجر به احتراق باتری شود یا حتی آتش سوزی یا انفجار کوچک شود.

چگونه می‌توان گوشی هوشمند را در برابر گرما محافظت کرد؟

گوشی‌تان را در معرض نور مستقیم خورشید یا در مکان‌هایی که ممکن است گرمای زیادی باشد قرار ندهید (مانند داشبورد ماشین).

استفاده طولانی‌مدت و سنگین از تلفن همراه هم می‌تواند باعث گرما شود. هرچه پردازنده یک گوشی کمتر کار کند، دستگاه راحت‌تر خنک می‌ماند. برای به حداقل رساندن فعالیت پس‌زمینه، می‌توانید از حالت هواپیما استفاده کنید.

قاب گوشی‌تان را بردارید. البته اگر نمی‌خواهید قاب گوشی را جدا کنید، قاب‌هایی هستند که برای افزایش جریان هوا طراحی شده‌اند.

راهکارهایی برای مراقبت از گوشی هوشمند در گرمای فصل تابستان

گوشی‌تان را در محیط‌های خنک‌تر شارژ کنید. شارژ به خودی خود باعث تولید گرما می‌شود، بنابراین سعی کنید زمانی که گوشی داغ است آن را شارژ نکنید. اگر مجبورید، از گوشی در حین شارژ شدن استفاده نکنید.

اگر گوشی‌تان بیش از حد گرم شد اجازه بدهید خودش به تدریج خنک شود. گوشی هوشمند شما گرما را دوست ندارد، اما از نوسانات شدید دما نیز خوشش نمی‌آید. برای مثال، قرار دادن گوشی در یخچال هم می‌تواند به اندازه گرمای زیاد مضر باشد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->