ابراز نگرانی آلمان درباره دور دوم ریاست جمهوری ترامپ اذعان تل آویو به هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی دیگر در غزه زلنسکی باز هم از غرب سلاح خواست گروه های حقوق بشری، اظهارات ترامپ علیه فلسطینی ها را مصداق بارز نژاد پرستی دانستند خانواده اسرای صهیونیست: نتانیاهو بارها مانع از دستیابی به توافق مبادله اسرا شده است + فیلم باقری: ایران بزرگترین قربانی سلاح شیمیایی در تاریخ معاصر است مقام حماس: ۷۰ درصد ساکنان نوار غزه با خطر قحطی مواجه هستند اخبار ضد و نقیض رسانه‌های عبری درباره توافق مبادله اسرا اذعان به شکست کارشناس اسرائیلی: دوره پیروزی‌های ما به پایان رسیده است فراخوان خانواده‌های اسرای صهیونیست برای تظاهرات علیه نتانیاهو بیانیه جلیلی پس از راهیابی به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری  لاپید: مذاکرات برای سرنگونی نتانیاهو در جریان است حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در صربستان | یک افسر پلیس زخمی و مهاجم کشته شد «مذاکرات آتش‌بس»؛ محور گفت‌وگوی تلفنی رئیس اطلاعات مصر و هنیه زمان مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد+ جدول دیدار روسای استانی ستاد‌های انتخابات کاندیداهای ریاست جمهوری با رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی حمله هوایی آمریکا و انگلیس به فرودگاه «الحدیده» یمن (۹ تیر ۱۴۰۳) کمین مهلک مبارزان قسام برای نظامیان صهیونیست در «الشجاعیه» انفجار مهیب در انبار موشک و تسلیحات نیرو‌های اوکراینی بحرین خواستار آتش‌بس در مرز لبنان و فلسطین اشغالی شد
سرخط خبرها

حماس قطع‌نامه شورای امنیت را پذیرفته است

  • کد خبر: ۲۳۳۲۵۰
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲
حماس قطع‌نامه شورای امنیت را پذیرفته است
یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از پذیرش قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص برقراری آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سامی ابوزهری، عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفت‌وگو با رویترز از پذیرش قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص برقراری آتش‌بس در نوار غزه سخن گفت.

ابوزهری اعلام کرد: حماس با قطع‌نامه شورای امنیت در خصوص آتش‌بس، عقب‌نشینی اسرائیل و مبادله اسرا موافقت کرده و آماده گفت‌وگو درباره جزئیات است.

این عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد: دولت آمریکا در بوته آزمون واقعی وفاکردن به تعهدات خود از طریق ملزم‌نمودن اشغالگران به آتش‌بس فوری در راستای اجرای قطع‌نامه شورای امنیت است.

پیش از این نیز اسامه حمدان، از دیگر اعضای ارشد جنبش حماس، در گفت‌وگو با العربی گفت که جنبش متبوعش با همه ایده‌های مطرح‌شده برای آتش‌بس در غزه، تعاملی مثبت داشته است.

وی در ادامه افزود: ما خواستار آتش‌بس دائم هستیم و آماده توافقی عادلانه برای مبادله اسرا هستیم. قطع‌نامه تصویب‌شده در شورای امنیت با وجود کاستی‌هایی که دارد، بر توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اشغالگر از غزه تاکید دارد. مادامی که این قطع‌نامه از سوی رژیم اشغالگر مورد پذیرش واقع نشود، در عمل اجرا نخواهد شد.

اسامه حمدان گفت: این قطع‌نامه حاوی نکاتی است که ما آن‌ها را قبول نداریم، اما بخش‌های اساسی آن مثبت است. بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، یکی از موانع برای رسیدن به توافق است، زیرا او تنها براساس آنچه رژیم اشغالگر می‌خواهد، عمل می‌کند. مشکل اصلی موضع آمریکاست و بلینکن باید دقیق‌تر باشد. ما منتظر اعلام آمریکا برای تحت‌فشارقراردادن رژیم صهیونیستی جهت موافقت با طرح پیشنهادی هستیم.

حمدان ادامه داد: تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای مانع‌تراشی بر سر راه توافق با تأیید و موافقت آمریکا انجام می‌گیرد. تلاش برای فشار بر واسطه‌ها فایده‌ای ندارد و موضع حماس تغییر نخواهد کرد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->