پیشکسوت هنر و ادبیات خراسان درگذشت + علت فوت انتشار فراخوان هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند + جزئیات انتشار قطعه متفاوت محمد معتمدی به نام «و ناگهان» پژمان بازغی مجری «با انرژی» شد «شبگرد»، «عینک قرمز» و «زعفرانیه کوچه ۱۴» اکران می‌شوند تکراری نمی‌شوم... | نگاهی به نقش‌آفرینی‌های رضا کیانیان، بازیگر مشهدی، به‌مناسبت زادروزش انتخابات هیئت‌مدیره انجمن هنر‌های نمایشی خراسان‌رضوی بالاخره برگزار می‌شود فلسطین، فصلی جدا در ادبیات مقاومت واکنش تهیه‌کننده «بسته پیشنهادی» به تعطیلی برنامه خراسان، خاستگاه شعر مقاومت | درباره کتاب «شعر مقاومت خراسان» که به تازگی چاپ شده است صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ معرفی برگزیدگان سوگواره‌های عاشورایی «هیأت» + اسامی برنامه زنده «من غدیری ام» روی موج رادیو + زمان پخش «حمید جبلی» در تدارک یک سریال برای کودکان محسن تنابنده با «روزی روزگاری آبادان» در راه سینما سقوط «ایان مک‌کلن» از صحنه نمایش
سرخط خبرها

رمان «تنهایی دوشیزه» منتشر شد

  • کد خبر: ۲۳۳۷۶۸
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
رمان «تنهایی دوشیزه» منتشر شد
رمان «تنهایی دوشیزه» اثر پژک صفری در کتاب‌فروشی‌ها توزیع شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در معرفی این کتاب آمده است: تنهاییِ یک دوشیزه جرّاح، موضوع این رمان است؛ دوشیزه‌ای تنها، متموّل و البته زیبا که همین تموّل و زیبایی، در کنار موقعیت علمی و اجتماعی برجسته، او را درگیر وقایع و حوادثی عموماً ناگوار و مؤثر بر زیست شخصی و اجتماعی خود می‌کند. پای عشق هم در میان است و البته طرح و اقدام به قتل. «تنهایی دوشیزه»، داستان تنهاییِ انسان معاصر است؛ انسانی با آسایش زیاد؛ امّا آرامش بسیار اندک.

سطر‌هایی از این رمان چنین است: «نشست روی مبل. گربه را گذاشت روی دامنش. فکر کرد که با برادرش فرید چه‌کار کند؟ و اگر نتوانست او را از ازدواج با خود منصرف کند چه خواهد شد؟ و بعد، فکر‌های بدِ دیگر: اگر نیما آن‌طور که قول داده به خواستگاری‌اش نیاید چه؟ و اگر فرید بگذارد و برای همیشه برود و قید این رابطه‌ی خانوادگی را بزند چه؟ آیا میلاد منافی آن مایه استعداد دارد که بتوان در تشکیل یک زندگی زناشوییِ قابل قبول به او اتّکا کرد؟ یادش افتاد به نگاه‌های منافی به عکس الاغ. به الاغ نگاه کرد. الاغ نگاه در نگاه او، با گوش‌هایی یکی خم و یکی سیخ در هوا، ساکت بود. از او پرسید: تو اگر جای من بودی، چه‌کار می‌کردی؟»

پژک صفری، نویسنده و شاعر، متولد ۱۳۵۳ صُغاد در استان فارس است و پیش از این سه کتاب شعرِ «من فقط چشام جنّ و پری داره! (دارینوش: ۱۳۷۸)، «کتاب کثیف» (نیم‌نگاه: ۱۳۸۱) و «رَد» (فراهستی: ۱۴۰۰)، یک مجموعه داستان با نام «شانس مردن» (نیم‌نگاه: ۱۳۸۰) و دو رمان «خودکشی در قاب عکس» (داستان‌سرا: ۱۳۸۲) و «از» (بامداد نو: ۱۴۰۱) منتشر کرده است که رمان «خودکشی در قاب عکس» این نویسنده، جایزه‌ بهترین رمان «جشن فرهنگ فارس» را در سال ۱۳۸۳ به دست آورده است.

این رمان در ۱۸۸ صفحه و بهای ۱۸۰ هزار تومان در انتشارات «بامداد نو» چاپ و منتشر شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->