روزی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان جریمه بابت بکارگیری اتباع غیرمجاز ایران رتبه چهارم تولید دام در جهان را دارد | ظرفیت ایران در تولید و صادرات دام سبک وضعیت انرژی ایران در سال ۱۴۰۴ | اگر دست بجنبانیم بازار خارجی را از دست نخواهیم داد هر روز منفی‌تر از دیروز | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) افزایش حقوق ۲۰ تا ۴۲ درصدی کارمندان ابلاغ شد (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) توضیح مدیرعامل توانیر درباره بروز برخی خاموشی‌ها اوج گیری دوباره قیمت سکه در مشهد (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) معجزه پرندگان | از رنگینی تا رقص در آسمان علت قطعی‌های مکرر برق چیست و تا کی ادامه دارد؟ (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) | ورود دوباره دلار به کانال ۱۰۴ هزار تومان هشدار اتحادیه طلای مشهد به خریداران طلا سرمایه گذاری خارجی در سال ۱۴۰۳ رشد ۶۳ درصدی یافت آیین‌نامه ساماندهی نیروهای شرکتی‌ تدوین شد | تبدیل قرارداد‌ها از خرداد ماه ۱۴۰۴ نعمت زاده مجددا به وزارت صمت بازگشت | وزیر اسبق، مشاور وزیر کنونی صمت در دولت چهاردهم شد سرمایه خرد مردم چطور به سرمایه‌گذاری کمک کند؟ تأثیر افزایش دستمزدها بر دخل‌ و خرج مردم | زور افزایش حقوق به سبد معیشت نرسید چرا پرداخت سود سهام عدالت متوفیان متوقف شد؟ (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) قیمت طلای جهانی امروز (دوشنبه، ۱۸ فروردین ۱۴۰۴) اعلام شد | طلای جهانی همچنان در مسیر سقوط سرنوشت صادرات نفت ایران بدون مذاکرات چه می‌شود؟ محدوده جدید نوسان بازار طلا و ارز آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) | قیمت بیت کوین در ساعات گذشته به زیر ۸۰ هزار دلار رسید قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۱۷ فروردین ۱۴۰۴) | پیاز کیلویی ۸ تا ۱۵ هزار تومان آیا یارانه ثروتمندان امسال حذف می‌شود؟ ساعت معاملات صندوق‌های طلا از امروز تغییر می‌کند (۱۸ فروردین ۱۴۰۴) + جدول زمان واریز اعتبار کالابرگ دهک‌های یک تا سه درآمدی مشخص شد | حساب دهک‌های چهارم تا هفتم، ۲۷ فروردین شارژ می‌شود پیش بینی قیمت ارز و دلار (۱۸ دوشنبه ۱۴۰۴) پیش بینی قیمت طلا و سکه (دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۴) اختلال در برخی پیامک‌های بانکی
سرخط خبرها

کنترل قیمت بلیت هواپیما از وزارت راه سلب شد

  • کد خبر: ۲۳۴۲۰۵
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲
کنترل قیمت بلیت هواپیما از وزارت راه سلب شد
رئیس دیوان عدالت اداری با تأکید بر اجرای رأی صادره از هیأت عمومی این دیوان در خصوص تعیین قیمت بلیت هواپیما، اختیارات کنترل قیمت را از وزارت راه سلب کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت‌های هواپیمایی داخلی از اواخر آذر ۱۴۰۲ با استناد به رای دیوان عدالت اداری اقدام به افزایش قیمت بلیت هواپیما در مسیر‌های داخلی کردند.

در واکنش به این اتفاق، وزارت راه و شهرسازی نامه‌ای در خصوص اعمال ماده ۹۱ برای رأی دیوان ارسال کرد که رئیس دیوان نیز رأی را تا اطلاع ثانوی موقوف‌الاجرا کرد تا پس‌از برگزاری جلسات کارشناسی شده، مجدد رأی نهایی اعلام شود.

این در حالی است که ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ (شنبه گذشته) رئیس دیوان عدالت اداری در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی، درخواست اعمال ماده ۹۱ قانون نسبت به رأی مذکور در هیأت تخصصی را واجد ایراد قانونی تشخیص نداد.

بر این اساس با شکایت برخی شرکت‌های هواپیمایی، دیوان عدالت اداری رای داد که ستاد تنظیم بازار مجاز به نرخ‌گذاری در بخش حمل‌ونقل هوایی داخلی نیست.

در نامه حکمت علی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری به وزیر راه و شهرسازی آمده است:

«با عنایت به صدور دادنامه شماره ۱۴۰۲۳۱۳۹۰۰۰۲۴۵۸۹۷۸ مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۱ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری و با لحاظ مفاد ماده ۱۰۹ قانون دیوان عدالت اداری اصلاحی ۱۴۰۲ دائر بر اجرای آرای صادره از هیأت عمومی و اشاره به این امر که درخواست اعمال ماده ۹۱ قانون نسبت به رأی مذکور در هیأت تخصصی مربوط طرح و اعضای محترم هیات تخصصی، رأی صادره را واجد ایراد قانونی تشخیص ندادند، لذا ضمن رفع اثر از نامه شماره ۲۰۰/۲۵۴۷۰/۲۰۰/۹۰۰۰ مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۰ مقتضی است نسبت به اجرای رأی صادره از هیأت عمومی توسط مبادی ذی‌ربط اقدامات لازم به عمل آید.»

طبق آخرین اقدام در طرح دعوا در دیوان عدالت اداری، دیوان اقدام به ابطال مصوبه ستاد تنظیم بازار کرد که بر اساس آن مقرر شده است "حمل و نقل بار و مسافر هوایی مشمول قیمت گذاری بوده و افزایش قیمت آن منوط به هماهنگی با ستاد مزبور می‌باشد".

از این پس با اعلام رای نهایی دیوان عدالت وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی هواپیمایی اجازه کنترل در قیمت بلیت هواپیما را ندارند.

برخی شرکت‌های هواپیمایی در اعتراض به دامنه نرخی مصوب شده در آذرماه ۱۴۰۲ به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و این دیوان، مصوبه قیمت‌گذاری بلیت پرواز‌های داخلی را ابطال و اعلام کرده است که «نرخ‌گذاری در حوزه حمل و نقل هوایی در موضوع نرخ‌گذاری تکلیفی دولت قرار نمی‌گیرد و عرضه و تقاضا نرخ خدمات را تعیین می‌کند» که با اعتراض وزارت راه و شهرسازی با درخواست اعمال ماده ۹۱ مواجه و حکم صادره به حالت تعلیق درآمده بود که ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ دیوان عدالت بر رأی صادره قبلی خود تأکید کرد.

مجوزی که صادر شده مبنی بر این است که ستاد تنظیم بازار و شورای عالی هواپیمایی نقشی در تعیین قیمت بلیت پرواز‌های داخلی ندارند.

با این حال به نظر می‌رسد حل موضوع، نیازمند طرح در نشست سران قواست.

با وجود گرانی بلیت هواپیما در چند روز اخیر هیچ مجوزی از طرف شورای عالی هواپیمایی وزارت راه و شهرسازی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما صادر نشده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->