اسکان اضطراری ۳۰۰۰ نفر در زلزله کاشمر دستگیری شرور قمه‌کش در جنوب تهران جزئیات جدید از مسمومیت و مرگ بیماران دیالیزی با محلول‌‌های آلوده مرگ سارق حرفه‌ای با شلیک مرگبار پلیس ۲ برابر شدن میزان ابتلا به سرطان در ایران تا ۱۴۲۰| معده، پروستات و مثانه سه سرطان شایع در مردان ایرانی است شمار بیماران فوت شده بیمارستان قائم رشت به ۹ تن رسید هفت اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده کاشمر افزایش حدود ۴۵ درصدی شهریه‌های مدارس غیر دولتی در سال جاری قتل زن ۲۱ ساله در دعوای خانوادگی  تلاش ۱۵ آتش نشان برای مهار حریق یک منزل مسکونی در مشهد (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) مرگ جوان زاهدانی پس از دستگیری+ جزییات ضبط و معدوم سازی یک هزار و ۴۰۰ مورد کبد و ریه به دلیل آلودگی به کیست هیداتید در کشتارگاه های دام طرقبه شاندیز قیمت‌گذاری بلیت هواپیما آزاد شد؟ (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) ۱۲ زائر ایرانی از ابتدای حج امسال فوت کردند (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) یک زن به اتهام ۴۶ فقره جیب‌بری در مشهد دستگیر شد (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) مخالفت دولت عراق با تردد خودرو‌های شخصی در اربعین مرگ دلخراش دختربچه سه‌ساله مشهدی زیر چرخ‌های خودروی پدر (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) مدیر بیمارستان قائم(عج) رشت برکنار شد + جزئیات بوی گل یاس به اندازه والیوم آرامش بخش است
سرخط خبرها

عبور اتباع مقیم از مرز شلمچه و اتباع غیرمقیم از مرز چذابه در اربعین ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۳۴۴۹۰
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
عبور اتباع مقیم از مرز شلمچه و اتباع غیرمقیم از مرز چذابه در اربعین ۱۴۰۳
رئیس ستاد اربعین کشور گفت: در عملیات اربعین، اتباع مقیم از مرز شلمچه و اتباع غیرمقیم از جمله زائران پاکستانی از مرز چذابه عبور خواهند کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار سیدمجید میراحمدی امروز (چهارشنبه، ۳۰ خرداد ۱۴۰۳) در سفر به استان خوزستان و بازدید از مرز شلمچه، اظهار کرد: سال گذشته مجموعاً در رفت و برگشت عملیات اربعین، یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز شلمچه عبور کردند. مرز شلمچه دومین مرز ما در عملیات عظیم اربعین است و بعد از مرز مهران، بیشترین تردد را در خود دارد. تغییری نسبت به سال گذشته نداریم و همچنان اتباع مقیم از مرز شلمچه و اتباع غیرمقیم از جمله زائران پاکستانی از مرز چذابه عبور خواهند کرد.

او ادامه داد: امسال، عزیزان دولت عراق شرایطی را برای زائران پاکستانی قائل شده‌اند که مسائل محدودیت در تعداد است و حداکثر ۵۰ هزار نفر را تعیین کرده‌اند و از نظر سنی هم باید بالای ۵۰ سال باشند. البته ما علاقه‌مند به تعدیل این شرایط بودیم، اما تابع تصمیمات دولت عراق هستیم ولی علاقه‌مندی و توصیه‌های خودمان را مطرح می‌کنیم.

رئیس ستاد اربعین کشور گفت: خدا را شکر ۵۲ عملیات عمرانی از امروز در مرز شلمچه آغاز شده است و ان‌شاءالله امسال این مرز وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته خواهد داشت و همچنان مرزی خواهد بود که مورد استقبال زائران است.

وی درباره گرمای هوای و اتخاذ تمهیدات لازم در این زمینه برای زائران نیز عنوان کرد: یکی از تأکیدات اصلی ما برای مدیریت عملیات اربعین موضوع گرمای هوا و مراقبت از سلامتی زائران در برابر این هواست. همین امروز که ما مرز شلمچه هستیم، دما ۵۰ درجه است و حتی ممکن است در اربعین با افزایش دما هم مواجه باشیم. اقداماتی که آغاز کرده‌ایم مواردی از جمله بحث توسعه سایبان، تأمین آب و یخ و تسهیل در سرعت عبور و مرور زائران است. ضمن اینکه عزیزان عراقی هم در همین راستا اقداماتی را شروع کرده‌اند. البته وضعیت ما خیلی بهتر است و ان‌شاءالله وضعیت عزیزان عراقی هم سال به سال بهتر شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بیان کرد: مدیریت سفر از سوی زائران در مقابل گرمای هوا نیز به این موضوع کمک می‌کند. ضمن اینکه آماده‌سازی وزارت بهداشت و جمعیت هلال‌احمر را هم برای درمان و مقابله با گرمازدگی داریم و تمهیداتی چون احداث تونل‌های سرد و پیش‌بینی دارو و سرم‌های مورد نیاز و سایر امکانات اندیشیده شده است و مشکلی نداریم.

او درباره شعار اربعین امسال نیز گفت: شعار امسال «کربلا طریق الاقصی» است که بین ما و عزیزان عراقی مورد توافق قرار گرفت. این نیز به دلیل شرایط مظلوم مردم غزه است که البته با‌اقتدار مقابل جنایتکاران تاریخ ایستاده‌اند و ان‌شاءالله این حرکت، اقدامی در راستای حمایت از آن‌ها باشد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->