ریزش چاه به عمق ۱۳۰ متر روی کارگر| ۲۰ آتش نشان از ۹ ساعت قبل همچنان مشغول کار هستند حریق منزل مسکونی در خیابان سیدی مشهد| ۷ شهروند توسط آتش نشانان نجات یافتند اصلاح فرهنگ سلامت از مهدکودک‌ها و مدارس برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت دبیرستان‌های نمونه دولتی و فرهنگ در ۲۰ تیرماه نجات جان ۶۰ نفر از خطر غرق شدگی در مازندران طی ۲۰ روز قتل مرد جوان در خانه ارثی جنوب تهران + جزییات مرد معتاد همسرش را مقابل چشم فرزندان به قتل رساند آتش‌سوزی گسترده در انبار کارخانه تولید موادغذایی در غرب تهران حریق انبار ذغال با تلاش ۲۱ آتش نشان اطفا شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) زمان پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فروردین ۱۴۰۳ مستمری‌بگیران تامین اجتماعی اعلام شد حریق و انفجار تعمیرگاه موتورسیکلت یک مصدوم بر جای گذاشت (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) چرخ گوشت دست کودک دو ساله را بلعید یارانه خرداد ۱۴۰۳ برای دهک‌های چهار به بالا واریز شد زن ۶۰ ساله شوهرش را آتش زد دستگیری اعضای گروه ۲۹ نفره شیطان پرستی در شیروان دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با استاندار خراسان رضوی دیدار کرد در شهرستان مشهد کمبود مدرسه داریم بارش باران در محور‌های مشهد، نیشابور و تربت حیدریه (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) شمار جان‌باختگان ایرانی در حج تمتع به ۱۴ نفر رسید (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) بعد از غذا، چای و شیرینی بخوریم؟ | به این شرط بعد از خوردن غذا بخوابید
سرخط خبرها

بوی گل یاس به اندازه والیوم آرامش بخش است

  • کد خبر: ۲۳۴۶۱۰
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
بوی گل یاس به اندازه والیوم آرامش بخش است
وی گل یاس بسیار جذاب است و از آن دسته بو‌هایی است که معمولا همه به آن علاقه‌مند هستند، گل یاس در طب سنتی و صنعت عطرسازی کاربرد‌های فراوانی دارد و امروزه از آن در رایحه درمانی استفاده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بوی شیرین گل یاس به اندازه والیوم آرامش بخش است و بدون هیچ عارضه جانبی اعصاب را تسکین می‌دهد. عطر یاس آرام‌بخش، تسکین‌دهنده و خواب‌آور ذکر شده است و برای کاهش افسردگی و استرس مفید است. استنشاق بوی خوش آن مست کننده بوده و برای فعالیت مغز و افزایش سطح هوشیاری مفید است.

تحقیقات نشان می‌دهد استنشاق بوی خوش رابطه زیادی با تندرستی دارد. پارک و ماتسون در سال ۲۰۰۸ هدیه آوردن گل برای بیماران را مورد تایید قرار دادند.آنها دریافتند که بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها که به دلیل وجود گل، شاد و پرنشاط می‌شدند، نیاز کم‌تری به دارو برای تسکین درد پس از جراحی داشتند، فشار خون و ضربان قلب پایین‌تری داشتند، کم‌تر خسته و نگران بودند، و به طور کلی در مقایسه با بیمارانی که در اتاق‌شان گل و گیاه نداشتند، در یک حالت روانی مثبت‌تری قرار داشتند.

اتاق نشیمن‌تان یک اتاق بیمارستانی نیست، اما اگر گل‌ها و گیاهان تا این حد برای بیماران بستری شده در بیمارستان فایده دارند، پس می‌توانند روز شما را نیز کمی بهتر کنند.
مهمترین فواید بوی گل یاس شامل آرام بخش، تسکین دهنده و خواب آور، ضد افسردگی، کاهش استرس، نشاط آور، تسکین دهنده درد، تنظیم فشار خون و سبب افزایش خلاقیت می‌شود.

داشتن گل در آشپزخانه نیز ایده‌ی خوبی است. محققان کسانی را که در رستوران شام می‌خورند مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند کسانی که روی میزشان گل‌های طبیعی بود، خلق‌وخوی بهتری داشتند. عملکرد شناختی در اداراتی که گل و گیاه دارند بهتر است از اداراتی که هیچ گل و گیاهی در آنها وجود ندارد؛ بنابراین اضافه کردن گیاهان به دفتر خانگی‌تان احتمالا آن‌قدر ارزش دارد که برای زنده نگه داشتن‌شان شایسته‌ی کودی که پای‌شان می‌ریزید، هستند.

استشمام رایحه گل یاس آرام‌بخش است؛ افراد می‌توانند دسته گل‌های یاس را برای چندین روز روی میز اتاق نشیمن یا محل کار یا هر نقطه‌ای از منزل یا محل کار که بیشتر اوقات در آنجا اقامت دارند حتی در اتاق خواب بالای سرشان بگذارند، تا حداکثر استفاده را از اثرات آرامبخش این رایحه خوش بو ببرند و خواب آرام و عمیقی داشته باشند. خوابیدن در اتاقی که پر از گل‌های یاس باشد به آرامش اعصاب، خواب راحت و همچنین حفظ نشاط و کاهش تنش بعد از بیدار شدن کمک می‌کند.افرادی که در اتاق‌هایی می‌خوابند که بوی گل یاس می‌دهد سریعتر به خواب می‌روند، کمتر در رختخواب جابه جا می‌شوند و می‌توانند سریعتر و دقیقتر به سؤال‌های هوشی پاسخ دهند. شما هم می‌توانید به راحتی با داشتن چند شاخه از این گل خوشبو از مزایای آن بهره‌مند شوید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->