سرخط خبرها

بازیگران سریال « آینه» بعد از گذشت ۳۶ سال

  • کد خبر: ۲۳۴۴۹۵
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
بازیگران سریال « آینه» بعد از گذشت ۳۶ سال
سریال آیینه یکی از سریال‌های پرطرفدار تلویزیون در سال‌های دهه شصت بود که در فاصله سال‌های ۶۴ تا ۶۶ از تلویزیون پخش می‌شد.

به گزارش شهرآرانیوز، هر قسمت سریال یک مشکل خانوادگی را مطرح می‌کرد و به دو بخش تقسیم می‌شد. زمانی که خانواده با رفتارهای اشتباه مشکلی را پیچیده‌تر می‌کرد و بخش دوم با عنوان «زندگی شیرین می‌شود» نمایش طرز صحیح برخورد با آن مشکل و یا اصلاح آن رفتار اشتباه بود. این سریال را ایرج بقایی کرمانی و احمد بهبهانی نوشته بودند و دو فصل آن را غلامحسین لطفی کارگردانی کرده بود. در این سریال بازیگران بسیاری حضور داشتند. چه آنها که بازیگران شناخته شده‌ای بودند و چه آنها که اولین حضورشان را در دنیای تصویر تجربه می‌کردند. از میان آنها بعضی همچنان بازی می‌کنند و بعضی دیگر در فیلم و سریالی حضور ندارند.

بازیگران سریال « آینه» بعد از گذشت ۳۶ سال

رویا افشار

رویا افشار شاید شناخته‌شده‌ترین بازیگر آینه باشد. او در سال ۶۴ در این سریال بازی کرد، در حالی که پیش از آن چند سریال نه چندان موفق بازی کرده بود. او بعد از این سریال تا سال ۶۸ در چند فیلم و سریال حاضر شد. از جمله سریال در خانه به کارگردانی بیژن بیرنگ و مهران رسام و فیلم شاید وقتی دیگر از بهرام بیضایی. اما از سال ۶۸ یکباره بازیگری را کنار گذاشت تا سال ۸۰ که با سریال سیب ترش ساخته خسرو معصومی ‌به دنیای بازیگری برگشت و بعد از آن هم تا امسال در چندین فیلم و سریال حضور داشته است. آخرین فیلمی‌که او در آن بازی کرده فیلم مامان ساخته آرش انیسی است که در جشنواره سی و نهم فجر نمایش داده شد و قرار است به زودی اکران شود. همینطور سریال آنتن که سال گذشته از شبکه نمایش خانگی پخش شد.

 

بازیگران سریال « آینه» بعد از گذشت ۳۶ سال

مرجانه گلچین

او بازیگری را با سریال آینه شروع کرد. بعد از آن اما تبدیل به یکی از چهره‌های همیشگی سریال‌های تلویزیونی شد. از جمله ازدواج پرماجرا و سریال پربیننده آینه عبرت. در دهه هفتاد بیشتر در فیلم‌ها حضور داشت و بعد با سریال بزنگاه رضا عطاران در نقش کمدی دیده شد. بازخوردهایش از این کمدی آنقدر خوب است که دیگر رسما تبدیل به بازیگر نقش‌های کمدی می‌شود.

 

بازیگران سریال « آینه» بعد از گذشت ۳۶ سال

مهین شهابی

مهین شهابی از بازیگران مطرح و تحسین شده تئاتر، سینما و تلویزیون بود که کارش را با تئاتر شروع کرده بود و بعدها در سینما و تلویزیون هم حضور پیدا کرد. محمود استادمحمد در باره بازی او در نمایش خولیان و خوزیان که پیش از انقلاب در حال تمرین آن بود و به اجرا نرسید نوشته است: مهین شهابی به طرز جنون‌زده‌ای در این نمایش خوب بود.

شهابی یکی از بازیگران اصلی آینه بود و بعدها هم در بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌ها بازی کرد.

بازیگران سریال « آینه» بعد از گذشت ۳۶ سال

رضا بابک

زمانی که رضا بابک در آینه حضور پیدا کرد، چریکه تازای بهرام بیضایی و سریال سلطان صاحبقران از علی حاتمی ‌را بازی کرده بود. او در سه سری از آینه بازی کرده و بعد از آن هم فیلم‌ها و سریال‌های بیشماری را در کارنامه‌اش دارد.

بازیگران سریال « آینه» بعد از گذشت ۳۶ سال

اسماعیل  و دخترش آشا محرابی

اسماعیل محرابی پیش از انقلاب در تله تئاترهای مهمی‌حضور داشت و بعد از انقلاب هم در سریال‌های مطرحی مثل سربه داران، ‌ هزاردستان و بوعلی سینا و همینطور خانه سبز بازی کرده است. سریال آینه هم از جمله سریال‌های اوست که در زمان پخش بسیار خوب دیده شد.

دختر اسماعیل محرابی اولین بازی‌اش را در سریال آینه تجربه کرده است. آنطور که غلامحسین لطفی تعریف کرده برای این سریال نیاز به یک بازیگر دختر نوجوان داشتند و آشا گزینه خوبی برای این نقش بود. آشا محرابی که در این سال‌ها بیشتر تمرکزش روی تئاتر و به ویژه تئاتر کودک بوده، ‌ در سریال‌های زیادی هم بازی کرده است. آخرینش گناه فرشته که از شبکه نمایش خانگی پخش شد.

بازیگران سریال « آینه» بعد از گذشت ۳۶ سال

پوراندخت مهیمن

نام فیلم‌ها و سریال‌های او فهرست بلندبالایی است که از همین سریال آینه در سال ۶۴ شروع می‌شود و تا سریال رستگاری مسعود ده نمکی ادامه پیدا می‌کند. مهیمن در باره بازی‌اش در آینه گفته است: «من در یک قسمت از سریال «آئینه» دختر خانه بودم. یک لباس آبی مخمل پوشیده بودم و از آن دخترهایی بودم که در خانه مانده بودم. بعد از سریال همه می‌گفتند به تو نمی‌آمد که دختر ترشیده باشی. من می‌گفتم آقای لطفی این دختر با این لباس‌هایی که به من پوشاندید نمی‌تواند یک دختر ترشیده باشد. ایشان گفتند نه بگذارید ببینند گاهی دخترهایی که ظاهر بدی ندارند هم به خاطر مسایلی در خانه می‌مانند. در سریال «آئینه» نقش‌های متفاوتی را بازی می‌کردم و جایی نماند که بگویم کاش این نقش را بازی می‌کردم.»

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->