روسیه از آمادگی غرب برای برکناری زلنسکی خبر داد دانش‌آموزان، ناظران افتخاری انتخابات می‌شوند | آغازبه‌کار قرارگاه دانش‌آموزی «۱۴صفر۳» در خراسان‌رضوی پوتین در ویتنام تقویت روابط راهبردی با این کشور را از اولویت‌های روسیه دانست وزارت خارجه حق ایران برای پاسخ به اقدام خصمانه کانادا را محفوظ می‌داند تشکیل ۶۰ درصد شعبه‌های اخذ رأی مشهد در مراکز آموزشی دومین مناظره تلویزیونی کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری امشب (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) سفر محمدجواد ظریف به مشهد لغو شد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) نامه سفیر ایران به شورای امنیت سازمان ملل درمورد اتهامات بی اساس آمریکا درباره یمن تظاهرات گسترده خانواده اسرا در مقابل کنست تل آویو چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل مخالفت آلمان تصویب نشد انصارالله حمله به کشتی تیوتر را تأیید کرد معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور: بهترین راه مقابله با تحریم، ناامیدی آمریکا از اجرای آن است یک فرمانده صهیونیست: نابودی حماس ناممکن است | حماس ازگروهی کوچک به یک ارتش تبدیل شده است ابراز رضایت پیونگ یانگ از نتایج سفر پوتین به کره شمالی حمله نیروهای مسلح یمن به کشتی «تیوتر» + فیلم ضربه سنگین حزب‌الله به اشغالگران | به ۳ پایگاه نظامی حمله موشکی شد تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی + فیلم اقدام کینه‌توزانه دولت کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پورمحمدی: اقتصاد ایران در ۱۰ سال اخیر دچار افت جدی شده است
سرخط خبرها

واکنش خاندوزی به اظهارات روز گذشته ظریف

  • کد خبر: ۲۳۴۵۳۳
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
واکنش خاندوزی به اظهارات روز گذشته ظریف
وزیر اقتصاد گفت: فقط با عملکرد سال ۹۵ و ۹۶ نمی‌شود عکس یادگاری دوساله گرفت و تمام مسیر‌های بلندمدت را که موجب تخریب سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی شد، نادیده گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، سید‌احسان خاندوزی در پاسخ به اظهارات روز گذشته وزیر سابق امور خارجه گفت: براساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار، روند رشد اقتصادی در دولت سیزدهم توانست از فضای ناپایدار و نوسانی گذشته خارج شود و مجدد به روند بلندمدت خود نزدیک شود.

وی افزود: در گزارش بانک جهانی، برای توصیف وضعیت رشد اقتصادی در دولت سیزدهم از عبارت «بازگشت به رشد پایدار» استفاده شده است.

وزیر اقتصاد گفت: همچنین روند تشکیل سرمایه در دهه ۹۰ ارقام بسیار منفی را ثبت کرد که در طول تاریخ اقتصادی ایران از حیث منفی‌بودن کم‌نظیر بود؛ بنابراین صرفاً با اشاره به سال‌های ۹۵ و ۹۶ نمی‌شود عکس یادگاری گرفت و سایر سال‌های عملکردی خودشان را فراموش کنند.

خاندوزی ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، جذب سرمایه خارجی در سال‌های برجام یعنی سال ۹۵ و ۹۶ حدود ۱.۶ میلیارد دلار و ۲.۶ میلیارد دلار بود.

وی افزود: اما در سال ۱۴۰۲ توانستیم رکورد جذب سرمایه‌گذاری خارجی با رقم ۵.۵ میلیارد دلار را بشکنیم. همچنین بر اساس گزارش بانک مرکزی، متوسط نرخ رشد اقتصادی در دولت نهم ۳.۷ درصد، در دولت دهم یک درصد، در دولت یازدهم ۲.۶ درصد و در دولت دوازدهم ۰.۳ درصد بود. اما متوسط نرخ رشد اقتصادی در دولت سیزدهم ۴.۵ درصد بود؛ بنابراین با حرف‌های رمانتیک نمی‌توان خاطرات تلخ دهه ۹۰ را از یاد مردم پاک کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->