برخورد قطار با دختر ۱۷ ساله+ جزییات تصادف کامیون و پژو در مشهد ۱۰ مصدوم بر جای گذاشت (۲ تیرماه ۱۴۰۳) محدوده جغرافیایی ثبت‌نام مدارس تغییر کرد عمل جراحی خارج‌کردن ساچمه از مغز مامور نیروی انتظامی با موفقیت انجام شد دستگیری شرور عربده کش در خیابان پاسداران (۲ تیرماه ۱۴۰۳) بازداشت ۷ متهم در خصوص گروگان‌گیری ۱۴ میلیاردتومانی | آدم‌ربایان جسد مقتول را مثله کردند! کدام غذاها عامل اضطراب هستند؟ رفع توقیف هشت هزار خودرو متخلف در زمینه کشف حجاب سلاخی زن و مرد جوان مقابل چشمان فرزند سه ساله به دست مرد همسایه (۲ تیر ۱۴۰۳) سیلاب راه ارتباطی ۱۴ روستا در خراسان رضوی را مسدود کرد (۲ تیر ۱۴۰۳) قتل خونین برادر در رختخواب| قاتل روانی با پلیس تماس گرفت تنور داغ خرید در صفحات اینستاگرامی استاد دانشگاهی که تبدیل به سارق معتاد شد! قبل از عمل‌های زیبایی از نظام پزشکی استعلام بگیرید یک شرکت هرمی در مشهد شناسایی شد| دستگیری ۱۱ متهم (۲ تیر ۱۴۰۳) با این کار‌ها صد سال عمر کنید اگر تنها زندگی می‌کنید مراقب این چند مورد باشید کاشت رایگان حلزون شنوایی برای دو هزار کودک در دولت سیزدهم نرخ باروری در کشور‌های ثروتمند چه میزان است؟
سرخط خبرها

وزیر آموزش‌وپرورش: در ۳۳ ماه خدمت شهید رئیسی، ایران به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شد

  • کد خبر: ۲۳۴۷۹۱
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
وزیر آموزش‌وپرورش: در ۳۳ ماه خدمت شهید رئیسی، ایران به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شد
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در ۳۳ ماه خدمت شهید رئیسی، ایران به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شد. تا زمان شهادت او، حدود ۷ هزار مدرسه در کشور ساخته شد و این یک نصاب بی‌سابقه است.

به گزارش شهرآرانیوز، در بیست‌وششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز که امروز در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به برخی خصوصیات شهید آیت‌الله رئیسی گفت: شهید رئیسی راه سعادت کشور را از برخاستن از میان مردم برگزید. شهید رئیسی نمونه شد از آن جهت که سعی کرد «در مردم» و «با مردم» و «از مردم» باشد. خط‌قرمز او در همه تصمیمات، منفعت، رضایت و خدمت به مردم بود. او دولت را به مردم برگرداند و «برای‌مردم‌بودن» برای او اهمیت داشت.

وی افزود: شهید رئیسی اخلاق را به سیاست برگرداند و از هیچ اصل اخلاقی عدول نکرد. او اخلاق را مقدم بر سیاست می‌دانست و درنتیجه، وقت خود را به‌جای سیاست، صرف اخلاق کرد.

صحرایی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی حکمرانی ملت و امت مبتنی بر دیدگاه ولایت فقیه را به‌درستی پیاده‌سازی کرد. تلاش می‌کرد حرف ولی بر زمین نماند و ولی نیز جز سعادت ملت و میهن و برافراشته‌شدن پرچم اسلام نمی‌خواهد.

وی تأکید کرد: شهید رئیسی نوع ویژه‌ای از حکمرانی را بنا کرد که آن، حکمرانی بی‌حاشیه و خدمت بی‌منت به ملت بود. او اثبات کرد که عزت توسط خدا به دست می‌آید و خدا نیز مسیر کسب عزت را خدمت به مردم قرار داده است.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه، به خدمات دولت شهید رئیسی در توجه به موضوعات آموزش و پرورش در جامعه اشاره کرد و گفت: در ۳۳ ماه خدمت شهید رئیسی، ایران به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شد و تا زمان شهادت او، حدود ۷ هزار مدرسه در کشور ساخته شد که این یک نصاب بی‌سابقه است. همچنین در دوره او، ۷۰ هزار کلاس درس، بهسازی و بازسازی و مقاوم‌سازی شد.

وی افزود: شهید رئیسی، به تأمین معلم برای سال‌های آینده کشور توجه داشت و در دوره او، به دانشگاه فرهنگیان بیش‌از ۸۷ هزار ردیف استخدامی داده شد.

صحرایی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی، دولت را شریک کار خیران کرد و از سوی دیگر، ازآنجاکه به آموزش و پرورش اهمیت می‌داد، به آینده ایران توجه داشت. افتخار می‌کرد که در جمع خیران باشد. تأکید داشت سرفرازی ملت به دست مردم رقم خواهد خورد و خیران در میان مردم، چراغ‌های نورانی هستند که با همراهی آن‌ها می‌توان کمبود‌ها و کاستی‌ها را برطرف کرد.

وی در ادامه، به سفر دو هفته گذشته خود به استان خراسان‌رضوی اشاره کرد و افزود: در استان خراسان‌رضوی، به‌همت مسئولان استان، برنامه ساخت ۵ هزار کلاس درس بدون اعتبارات دولتی آغاز شده است که برای سایر استان‌ها الگو شد و امروز در جمع شما خیران، نوع ویژه‌ای از تأمین مالی برای ساخت آینده کشور را می‌بینیم.

صحرایی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه در زلزله اخیر شهرستان کاشمر، به بیش‌از ۲۰ مدرسه آسیب رسیده است، خواستار توجه خیران به این منطقه از استان شد.

وزیر آموزش‌وپرورش در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان، نرم‌افزار تربیتی جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: متأسفانه این دانشگاه با همه تلاش‌های صورت‌گرفته، ضعیف نگه داشته شده است. اگر یک جای مولدتر از مدرسه برای تربیت افراد وجود داشته باشد، دانشگاه فرهنگیان است.

وی افزود: قوت هر کشور به اندازه قوت معلمان آن است و دانشگاه فرهنگیان است که معلم می‌سازد؛ لذا ساخت دانشگاه فرهنگیان و تربیت‌معلم هم فضیلتی ویژه‌تر از مدرسه‌سازی است و امیدواریم خیران در کنار ساخت مدارس، به این موضوع نیز توجه داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->