آیا مبتلایان به آستیگمات چشمی با لیزیک درمان می‌شوند؟ آیا تنهایی خطر سکته مغزی در سالمندان را افزایش می‌دهد؟ جزییات ربودن مرد جوان توسط ۲ شرور خطرناک اعترافات تکان دهنده مردی که پسرش را به قتل رساند مجازات قانونی پرداخت نکردن شارژ ساختمان چیست؟ آیا رسانه‌های اجتماعی نوجوانان را افسرده می‌کند؟ دستگیری اعضای باند جعل و فروش مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد سرقت‌ میلیاردی باند زنان سارق با نوشیدنی بیهوشی در مشهد! لوازم آرایش فاسد شده چه آسیبی به پوست ما می‌زند؟ + جزئیات سقف قیمت بلیت پرواز‌های داخلی اعلام شد ۵ توصیه راهگشا برای کسانی‌ که در آزمایشات پزشکی، دچار اضطراب می‌شوند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۷ تیر ١۴٠٣) | کاهش چهار تا هفت‌درجه‌ای دمای روزانه معاون رئیس‌جمهور در آیین میثاق خدمت در مشهد: ۱۹۲ هزار نفر در دولت سیزدهم استخدام دستگاه‌های دولتی شدند + فیلم مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان واریز شد + جزئیات (۷ تیر ۱۴۰۳) اعترافات مردی در مشهد که با تحریک دامادش دست به جنایت زده بود + عکس ۴ فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم ترفندهای شستشوی خودرو با کمترین آب و صرف زمان محدود یک هشدار مهم به زنان گیاهخوار راه‌اندازی «دادگاه صلح» در خراسان رضوی
سرخط خبرها

۱۶ مورد نمونه مثبت هاری از ابتدای سال در خراسان‌رضوی شناسایی شد

  • کد خبر: ۲۳۵۲۵۹
  • ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
۱۶ مورد نمونه مثبت هاری از ابتدای سال در خراسان‌رضوی شناسایی شد
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان‌رضوی با بیان اینکه در سه ماه ابتدای سال جاری، ۱۶ نمونه مثبت هاری در استان شناسایی شد، گفت: ۹ مورد آن مربوط به سگ و ۷ مورد دیگر مربوط به حیوانات دیگر ازجمله شغال، روباه، گربه، گاو، گوساله، بز و... است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا بهروزیان در خصوص کنترل بیماری هاری در خراسان‌رضوی، اظهار کرد: کنترل این بیماری نیازمند همکاری بین بخشی شامل سه ضلع است. یک ضلع این مثلث اداره کل دامپزشکی در واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار، ضلع دیگر سازمان محیط زیست با مسئولیت کنترل بیماری در حیات وحش و ضلع سوم سازمان شهرداری‌ها در کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب است. این سه ضلع باید کار خود را به درستی انجام دهند و در کنار اینها وزارت بهداشت نیز واکسیناسیون افراد در معرض خطر را بر عهده دارد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان رضوی در خصوص اقدامات برای درمان فرد مورد گزش حیوانات مشکوک به بیماری هاری، بیان کرد: اگر فردی مورد گزش حیوان مشکوک به بیماری هاری قرار گرفت، باید سریعا به نزدیکترین مرکز بهداشت در ۲۴ ساعت اول مراجعه کند تا واکسینه و در صورت صلاحدید و لزوم سرم درمانی شود.

بهروزیان در خصوص واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار طی سال جاری در خراسان رضوی بیان کرد: اداره کل دامپزشکی با توجه به وظیفه ذاتی خود در استان واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار و نمونه‌برداری از موارد مشکوک به هاری را بر عهده دارد. در همین راستا طی سال ۱۴۰۲، ۹۰ هزار قلاده سگ واکسینه شده و این میزان ۱۲۶ درصد بیش از پیش‌بینی واکسیناسیون (۷۰ هزار واکسیناسیون) برای سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: در سه ماه ابتدایی سال جاری ۳۵ هزار قلاده سگ در خراسان رضوی واکسینه شده است که ۱۱۵ درصد بیش از پیش‌بینی برای مدت مذکور بوده است. همچنین در سه ماه ابتدای سال جاری ۱۶ نمونه مثبت هاری در استان شناسایی شد که ۹ مورد آن مربوط به سگ و ۷ مورد دیگر مربوط به حیوانات دیگر از جمله شغال، روباه، گربه، گاو، گوساله، بز ... است.

بهروزیان در خصوص اقداماتی که افراد باید در مواجهه با بیماری هاری باید انجام دهند، گفت: افراد در معرض خطر مانند دامداران و افرادی که با سگ و گربه در تماس هستند حتما باید واکسن هاری را دریافت کنند. همچنین افراد برای واکسیناسیون سگ‌های خانگی باید به دامپزشکی مراجعه کنند، البته برای سگ‌های گله و نگهبان، همکاران ما مراجعه می‌کنند و واکسیناسیون رایگان انجام می‌دهد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->