کسری ۱۴۰ میلیارد مترمکعبی آبخوان‌های کشور (۱۰ تیر ۱۴۰۳) نحوه محاسبه همسان‌سازی حقوق وراث بازنشستگان کشوری برخورد خودروی سواری با اسب در گناباد یک کشته داشت ماجراجویی جوان مسافربر سارقان عتیقه را لو داد حریق یک مجتمع تجاری در خیابان کلاهدوز مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۰۸ هزار قلم فرآورده آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاقی قتل دلخراش مرد میانسال + جزییات (۹ تیر ۱۴۰۳) خراسان رضوی رتبه دوم ازدواج و طلاق در کشور است کشف ۶۰ میلیارد ریال سیگار غیرمجاز در مشهد دستگیری پاکستانی‌های گروگان‌گیر در ایران+ جزییات کشف ۳۰ کیلو و ۶۰۰ گرم مخدر «شیشه» در هنگ مرری تایباد (۹ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی معاینات روانپزشکی در مراکز پزشکی قانونی کشور زندگی خیلی کوتاه است؛ ۸ موردی که واقعاً نباید نگران آن‌ها باشید آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از فردا (یکشنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۳) صحرایی: حذف تدریجی کنکور هویت واقعی را به مدرسه بازگرداند مردان میانسال روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳) | تغییرات نامحسوس دما در مشهد نرخ‌های جدید بلیت هواپیما به‌زودی اعلام می‌شود راز شلیک مرگبار در باغ‌ویلای کلات فاش شد + عکس
سرخط خبرها

یک هشدار مهم به زنان گیاهخوار

  • کد خبر: ۲۳۵۹۲۹
  • ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
یک هشدار مهم به زنان گیاهخوار
مطالعات نشان می‌دهد دلیل اینکه تعداد بی‌شماری از مردم به رژیم‌های غذایی گیاهی روی می‌آورند این است که از فواید آن برای سلامتی بهره‌مند شوند، اما این موضوع ممکن است به ضرر استخوان‌های بدن تمام شود.

به گزارش شهرآرانیوز، زنان میانسالی که گوشت نمی‌خورند ممکن است بیشتر از زنانی که به طور منظم گوشت یا ماهی مصرف می‌کنند دچار شکستگی لگن شوند. محققان گمان می‌کنند که شاخص توده بدنی (BMI) پایین و کمبود مواد مغذی در این مورد نقش دارند.

یک پژوهش، خطر شکستگی لگن را در میان یک گروه ۲۶ هزار نفره از زنان گیاه‌خوار، ماهی‌خوار و کسانی که هر از گاهی گوشت می‌خورند در مقایسه با زنانی که به‌طور منظم گوشت می‌خورند، ارزیابی کرد. در طی یک دوره‌ی بیست ساله، پژوهشگران ۸۲۲ مورد شکستگی لگن در میان گروهی از زنانی که موردبررسی قرار گرفته بودند، مشاهده کردند؛ طبق نتیجه‌گیری‌ها، افزایش خطر شکستگی لگن فقط در میان افرادی مشاهده شد که گیاه‌خوار بودند.

یافته‌ها حاکی از این است که افرادی که توده چربی کمتری دارند، در هنگام زمین خوردن، کمبود ماهیچه نسبت به استخوان‌هایشان موجب ضربه دیدن استخوان‌ها می‌شود و زمین خوردن عامل ۹۰ درصد شکستگی‌های لگن است.

گوشت و ماهی منابع بسیار خوبی از چندین ماده مغذی برای سلامت استخوان‌ها از جمله پروتئین، ویتامین B ۱۲ و ویتامین D هستند. هرچند این امکان وجود دارد که بیشتر این مواد مغذی را از منابع گیاهی، تخم مرغ و محصولات لبنی دریافت کنید، اما مطالعات قبلی نیز دریافت کمتری از این مواد مغذی را در گیاهخواران نشان داده است.

به گفته‌ی محققان، پژوهش‌های بیشتری لازم است تا بررسی شود که آیا نتایج مشابهی در بین مردان هم وجود دارد یا نه.

منبع: خبر آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->