نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ اعلام شد نتایج غیررسمی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + تعداد رای‌های هر کاندیدا پایان فرآیند اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ | شمارش آرا آغاز شد رایزنی باقری و بن‌فرحان درمورد موضوعات مشترک و تحولات فلسطین اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه حماس اعلام کرد ستاد انتخابات خراسان رضوی: امکان تمدید بعد از ساعت ٢۴ وجود ندارد | ٢٠ درصد مازاد شارژ تعرفه در کل استان داشته‌ایم فرماندار قوچان: دو شعبه اخذ رأی با کمبود تعرفه مواجه شدند باقری:‌ روابط ایران و روسیه در مسیر درست و با شتابی مناسب قرار دارد طحان‌نظیف: از گمانه‌زنی‌ نتایج انتخابات بپرهیزید امام‌جمعه خواف: حضور مردم در انتخابات می‌تواند آغازی در رفع مشکلات و گرفتاری‌های ملی باشد فرماندار خوشاب: انتخابات به بهترین نحو در حال برگزاری است فرماندار کاشمر: برگزاری انتخاباتی سالم و امن جزو خطوط قرمز است استقبال پرشور مشهدی‌ها پای صندوق‌های رأی + فیلم خبرنگار نیویورک‌تایمز خطاب به مجری صداوسیما: امیدوارم در نجف ببینمت ویدئو | شهروندان مشهدی، دست‌اندرکاران صندوق‌های اخذ رأی ویدئو | توصیه‌های على‌اکبر صالحى به آن‌هایی که هنوز تصمیمى براى رأى‌دادن نگرفته‌اند عذرخواهی وزیر کشور از ایرانیان خارج‌ازکشور که امکان شرکت در انتخابات را نداشته‌اند انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تا چه ساعتی تمدید شد؟ تاکنون در خراسان‌رضوی، ٨۵ درصد افراد با کارت‌ملی و ١۵ درصد با شناسنامه رأی دادند
سرخط خبرها

رهبر معظم انقلاب: امیدواریم خداوند ملت ایران را سرافراز از این انتخابات خارج کند | سرافرازی در درجه اول به مشارکت حداکثری است و در درجه دوم به انتخاب اصلح + فیلم

  • کد خبر: ۲۳۵۵۵۳
  • ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
رهبر معظم انقلاب:  امیدواریم خداوند ملت ایران را سرافراز از این انتخابات خارج کند | سرافرازی در درجه اول به مشارکت حداکثری است و در درجه دوم به انتخاب اصلح + فیلم
رهبر معظم انقلاب فرمودند: عید غدیر متعلق به همه مسلمانان است.

به گزارش شهرآرانیوز، بیانات رهبر معظم انقلاب امروز، ۵ تیر ۱۴۰۳، به مناسبت عید سعید غدیر آغاز شد.

 رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند: عید غدیر با معنای درست و برجسته‌ای که از آن می‌شود کرد متعلق به همه مسلمانان است. همه عالم اسلام باید عید غدیر را گرامی بدارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه بیانات خود افزودند: از اینکه مردم این عید را به شکل مردمی برگزار می‌کنند صمیمانه تشکر می‌کنم. حدود چهلم شهیدان خدمت است و طبعا یاد این عزیزان برای ملت ایران تازه می‌شود. از طرفی هم شوروشوق انتخاباتی در بین مردم مطرح است.

ایام حساسی است که مصادف شده با عید غدیر و باید از خدای متعادل توفیق بخواهیم که بر طبق وظیفه بتوانیم کار خودمان را انجام دهیم.

ایشان با تاکید بر اینکه تداوم حاکمیت سیاسی اسلام موجب یاس کفار می‌شود، فرمودند: روز هجده ذی‌الحجه سال ده هجری، روز مایوس شدن کفار است. تداوم حاکمیت سیاسی اسلام موجب یاس کفار می‌شود.مقام امامت برای پیغمبران از مقام رسالت بالاتر است.

خداوند متعال بعد از امتحانات سخت در آخر عمر حضرت ابراهیم ایشان را به مقام امامت رساند.

غدیر را بهانه‌ای برای دعوای شیعه و سنی قرار ندهیم

رهبر معظم انقلاب همچنین به موضوع شیعه و سنی در ارتباط با عید غدیر اشاره کرده و بیان کردند: حدیث غدیر، متواتر بین شیعه و سنی است. وقتی امامت در جامعه حاکمیت داشته باشد، زیست جامعه شکل اسلامی پیدا می‌کند. تلاش ائمه معصومین در طول زندگی ۲۵۰ ساله در جهت حاکمیت اسلام، برای گسترش زیست اسلامی بوده است.

 فضائل امیرالمومنین همه دنیا را پر کرده است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیان کردند: نهج‌البلاغه برای همه مسلمین است. کدام شخصیت بزرگ هست که کسانی که به دین او اعتقاد ندارند برایش چند جلد کتاب بنویسند؟ این فقط مخصوص امیرالمومنین است.

ایشان فرمودند: فضائل امیرالمومنین را هم دوستانش کتمان کردند هم دشمنانش. با این وجود فضائل امیرالمومنین همه دنیا را پر کرده است.جمال معنوی و رتبه عرشی امیرالمومنین(ع) را ما نمیشناسیم. امیرالمومنین(ع) در غدیر در اوج است.

رهبر انقلاب در ادامه بیان کردند: قلمرو حکومت امیرالمومنین(ع) از رود جیحون تا رود نیل است.

امیرالمومنین می‌گویند من آدمی نیستم که با لالایی دشمن خوابم ببرد. خیلی‌ها با لبخند دشمن خاطرشان جمع می‌شود که خطری نیست. کوچکترین افراد جامعه هم می‌توانند در سرنوشت کشور موثر باشند. من به جوانان توصیه میکنم نهج‌البلاغه را یاد بگیرید.

مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: سه روز دیگر ملت ایران در یک آزمون قرار می‌گیرد. انتخابات همیشه یک آزمون است اما حالا بیشتر از همیشه. امیدواریم خداوند ملت ایران را سرافراز از این انتخابات خارج کند. سرافرازی در درجه اول به مشارکت حداکثری است و در درجه دوم به انتخاب اصلح.

ایشان تصریح کردند: یکی از چیزهایی که جمهوری اسلامی را بر دشمن خود فائق میکند انتخابات است.

آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی دیگر از سخنان خود بیان کردند: اصلح کسی است که به مبانی نظام اعتقاد قلبی و واقعی داشته باشد و کارآمد باشد و شب‌وروز نشناسد و دنبال کار باشد. توان کار و نشاط کار همراه با اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب موجب صلاحیت است. این آدم می‌تواند از همۀ ظرفیت‌های کشور استفاده کند.

ایشان یادآور شدند: رئیسی عزیز به مبانی انقلاب و نظام اعتقاد راسخ داشت. دولت سیزدهم از ظرفیت‌های کشور خوب استفاده کرد. دولت سیزدهم از ظرفیت‌های کشور خوب استفاده کرد. هوش و استعداد ذاتی ایرانی از ظرفیت‌های کشور است.

 کسانی که چشمشان به خارج مرزهاست ظرفیت‌های داخلی را نمی‌بینند

ایشان در ادامه فرمودند: باارزش‌ترین ظرفیت ما جمعیت جوانان تحصیل‌کرده است. در کشورهای منطقه، هیچ کشوری به‌اندازه ما جوان تحصیل‌کرده ندارد. کسی که توانایی استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور را داشته باشد اصلح است.

رهبر انقلاب بیان کردند: کسانی که چشمشان به خارج مرزهاست ظرفیت‌های داخلی را نمی‌بینند و طبعا برای استفاده از آن‌ها برنامه‌ریزی نمی‌کنند. جمهوری اسلامی نشان داده بدون تکیه به بیگانگان می‌تواند پیش برود و پیش رفته است. در آینده هم به حول و قوه الهی ملت ایران اجازه نخواهد داد سرنوشتش را دیگران بنویسند.

توصیه‌های رهبر انقلاب به مردم و نامزدهای انتخابات 

رهبر معظم انقلاب به نامزدهای انتخابات توصیه‌هایی کردند که در ادامه می‌خواند:

نامزدها با خداوند خود عهد کنند که اگر موفق شدند؛ از افرادی که ذرّه‌ای با انقلاب فاصله دارند استفاده نکنند.

کسی که با انقلاب، نظام و امام ذره‌ای زاویه دارد به درد شما نمی‌خورد. کسی که دلبسته آمریکا باشد برای شما همکار خوبی نخواهد بود. کسی که به راهبرد دین و شریعت بی‌اعتنایی کند همکار خوبی برای شما نخواهد بود.

آنکه تصور کند بدون لطف آمریکا نمی‌توان قدم از قدم برداشت او خوب مدیریت نخواهد کرد.

گاهی وقتی از آویزان‌نبودن به قدرت‌ها می‌گوییم برخی‌ها توهم می‌کنند که این به معنای حصارکشیدن دور کشور است.

ما معتقد به ارتباط با همه دنیا هستیم. وقتی می‌گوییم چشمتان به بیگانه نباشد به معنای داشتن استقلال ملی است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->