حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد ۴ ساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت
سرخط خبرها

سایه سنگین کرونا بر صنعت ترانزیت

  • کد خبر: ۲۳۵۶۲
  • ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
سایه سنگین کرونا بر صنعت ترانزیت
احمد زمانیان رئیس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی خراسان رضوی
صنعت ترانزیت یکی از بخش‌هایی است که در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت متضرر شده است، به‌طوری‌که اکنون ۸۰ درصد از بازار ترانزیت کشور به دلیل شیوع این‌بیماری متوقف شده و فقط ۲۰ درصد از ظرفیت ترانزیتی کشور که بیشتر آن مربوط به انتقال کالا به افغانستان است فعال است.  توقف فعالیت‌های ترانزیتی مشکلات زیادی را برای فعالان این صنعت ایجاد کرده است؛ به عنوان مثال به دلیل معطل ماندن کالا‌ها در مرز، رانندگان ناوگان حمل‌و‌نقل از شرکت‌ها درخواست پرداخت حق توقف دارند و از سویی دیگر شرکت‌های حمل‌و‌نقل نیز به دلیل مشکل نقدینگی در پرداخت‌ها دچار مشکل شده‌اند. همچنین برخی از کالا‌هایی که وارد کشور شده و در انبار‌های گمرک مانده اند، مشمول پرداخت هزینه انباری می‌شوند که این مسئله بر هزینه فعالان صنعت ترانزیت افزوده است. توقف محموله‌های صادراتی در نقاط مرزی از دیگر مشکلاتی است که شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین المللی با آن مواجه هستند، به‌طوری‌که بعضا این محموله‌ها بر روی ناوگان بارگیری می‌شوند، اما ناوگان حمل‌و‌نقل به دلیل اعمال محدودیت‌ها نمی‌توانند تردد داشته باشند.
 اما در چنین شرایطی چه اقداماتی باید برای حمایت از صنعت ترانزیت اتخاذ شود؟ انتظار می‌رود سازمان امور مالیاتی، تأمین اجتماعی و بانک‌ها مدتى از فشار مطالبات خود بر بخش خصوصی کم کنند تا فعالان این بخش مجال جبران خسارات و بازسازی ساختار خود را به دست آورند. هر‌چند در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای می‌تواند در حل برخی از مشکلات فعالان صنعت حمل‌و‌نقل کمک کند، اکنون به دلیل معطل ماندن برخی از بار‌ها در انبار‌های گمرک و اخذ هزینه برای نگهداری آن‌ها، این‌مسئله سبب افزایش هزینه‌های جاری فعالان صنعت حمل‌و‌نقل شده است. براین‌اساس از مسئولان انتظار می‌رود تا با در نظر گرفتن شرایط فعلی تمهیداتی در نظر بگیرند تا از افزایش بدهی‌های شرکت‌های حمل و‌نقل جلوگیری شود تا آن‌ها بتوانند در ماه‌های آینده دوباره فعالیت‌های خود را آغاز کنند. همچنین با توجه به توقف فعالیت‌های ترانزیتی باید بسته‌های حمایتی برای رانندگان ناوگان‌های حمل‌و‌نقل در نظر گرفته شود تا از فشار معیشتی بر آن‌ها کاسته شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->