استاندار خراسان رضوی: منابع پایدار لازمه توسعه پایدار است همه مرز‌های زمینی کشور باز است (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) معاملات در بازار سرمایه ایران تا یکشنبه (یکم تیر ۱۴۰۴) متوقف شد دستور استاندار خراسان رضوی برای صدور پروانه‌های صنایع محور غرب مشهد ظرف یک ماه آینده تداوم روند افت قیمت خودرو‌های داخلی (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) + جدول بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) تداوم فعالیت‌های تجاری در مرز‌های پاکستان | واردات تمامی کالا‌ها به‌ویژه برنج از این مرز‌ها صورت می‌گیرد سخنگوی ستاد شرایط اضطراری خراسان رضوی: ارزاق، آرد نانوایی‌ها و سوخت در مشهد و استان به طور منظم توزیع می‌شود حمله رژیم صهیونیستی به ایران کدام ارز‌های جهانی را تهدید می‌کند؟ تأمین پایدار کالاهای اساسی در شهر‌های مسافرپذیر استقرار ۱۷ جایگاه سیار سوخت‌رسان در مناطق مختلف تهران (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) اعلام نرخ طلا در مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) | کاهش قیمت طلا آغاز فعالیت نانوایی‌های سیار طی روز‌های آینده تمدید مجدد لغو پرواز‌های داخلی و خارجی تا ۲ بامداد صبح چهارشنبه (۲۸ خرداد ۱۴۰۴) تشکیل قرارگاه مرکزی شهید سلامی برای توزیع گسترده کالاهای اساسی نحوه استرداد بلیت قطار اعلام شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) + جزئیات فعالیت شعب کشیک بیمه برای پرداخت خسارات شخص ثالث (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) دلار بازار آزاد امروز چند قیمت خورد؟ (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) شعب بانک‌های سراسرکشور فعال هستند | خدمات ساتنا و پایا برقرار است (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) افزایش عرضه گوشت تنظیم‌بازاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) تشکیل کارگروه‌های تنظیم بازار | تخلفات را از طریق ۱۳۵ و ۱۲۴ اعلام کنید با احتکارکنندگان کالا و اخلالگران نظام توزیع، برخورد قانونی می‌شود تولید و توزیع مستمر روغن خوراکی به صورت روزانه افزایش قیمت نفت به بیش از ۷۳ دلار (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) دست برتر ایران در تأمین انرژی دنیا بهای جهانی طلا روی دور افزایش (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) ناظر گمرکات خراسان رضوی: در گمرک با هیچ مشکلی روبه رو نیستیم سقف افزایش اجاره بها در  مشهد تعیین شد | حمایت شکننده از  مستأجران
سرخط خبرها

سایه سنگین کرونا بر صنعت ترانزیت

  • کد خبر: ۲۳۵۶۲
  • ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
سایه سنگین کرونا بر صنعت ترانزیت
احمد زمانیان رئیس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی خراسان رضوی
صنعت ترانزیت یکی از بخش‌هایی است که در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت متضرر شده است، به‌طوری‌که اکنون ۸۰ درصد از بازار ترانزیت کشور به دلیل شیوع این‌بیماری متوقف شده و فقط ۲۰ درصد از ظرفیت ترانزیتی کشور که بیشتر آن مربوط به انتقال کالا به افغانستان است فعال است.  توقف فعالیت‌های ترانزیتی مشکلات زیادی را برای فعالان این صنعت ایجاد کرده است؛ به عنوان مثال به دلیل معطل ماندن کالا‌ها در مرز، رانندگان ناوگان حمل‌و‌نقل از شرکت‌ها درخواست پرداخت حق توقف دارند و از سویی دیگر شرکت‌های حمل‌و‌نقل نیز به دلیل مشکل نقدینگی در پرداخت‌ها دچار مشکل شده‌اند. همچنین برخی از کالا‌هایی که وارد کشور شده و در انبار‌های گمرک مانده اند، مشمول پرداخت هزینه انباری می‌شوند که این مسئله بر هزینه فعالان صنعت ترانزیت افزوده است. توقف محموله‌های صادراتی در نقاط مرزی از دیگر مشکلاتی است که شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین المللی با آن مواجه هستند، به‌طوری‌که بعضا این محموله‌ها بر روی ناوگان بارگیری می‌شوند، اما ناوگان حمل‌و‌نقل به دلیل اعمال محدودیت‌ها نمی‌توانند تردد داشته باشند.
 اما در چنین شرایطی چه اقداماتی باید برای حمایت از صنعت ترانزیت اتخاذ شود؟ انتظار می‌رود سازمان امور مالیاتی، تأمین اجتماعی و بانک‌ها مدتى از فشار مطالبات خود بر بخش خصوصی کم کنند تا فعالان این بخش مجال جبران خسارات و بازسازی ساختار خود را به دست آورند. هر‌چند در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای می‌تواند در حل برخی از مشکلات فعالان صنعت حمل‌و‌نقل کمک کند، اکنون به دلیل معطل ماندن برخی از بار‌ها در انبار‌های گمرک و اخذ هزینه برای نگهداری آن‌ها، این‌مسئله سبب افزایش هزینه‌های جاری فعالان صنعت حمل‌و‌نقل شده است. براین‌اساس از مسئولان انتظار می‌رود تا با در نظر گرفتن شرایط فعلی تمهیداتی در نظر بگیرند تا از افزایش بدهی‌های شرکت‌های حمل و‌نقل جلوگیری شود تا آن‌ها بتوانند در ماه‌های آینده دوباره فعالیت‌های خود را آغاز کنند. همچنین با توجه به توقف فعالیت‌های ترانزیتی باید بسته‌های حمایتی برای رانندگان ناوگان‌های حمل‌و‌نقل در نظر گرفته شود تا از فشار معیشتی بر آن‌ها کاسته شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->