اجرای طرح ملی «شهید رئیسی؛ تربیت کادر نوجوانان» در مشهد افزایش ظرفیت فضای باغ اردوگاه «خاتون» برای میزبانی از خانواده‌ها تله تقلیل‌گرایی و رویکرد شناختی در مطالعه دین تولیت آستان قدس رضوی در آئین دومین کنگره جهانی شهدای مقاومت در حرم امام‌رضا (ع): مبارزه با مستکبران، آموزه مکتب اهل‌بیت (ع) است خدمت‌رسانی ۵۵۰ خادم حرم امام‌رضا(ع) در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ آیت‌الله علم‌الهدی: حضور مردم در انتخابات، نشانه پایمردی ملت پای کار انقلاب است | ملت ایران، صاحب بصیرت است تولیت آستان قدس رضوی رأی خود را در صندوق انداخت (۸ تیر ۱۴۰۳) | حجت‌الاسلام مروی: ملت ایران شایسته خدمت عزتمندانه است آغاز فرایند اخذ رأی در حرم امام‌رضا(ع) (۸ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و تصاویر همسر شهید رئیسی: مردم با بصیرت می‌توانند اقامه عدل کنند+ویدئو تدریس حضرت آیت‌الله سبحانی در مدرسه تابستانی «دارالعلم» درباره جواد اسدا... زاده یکی از شهدای مشهدی بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی عبدی صالح که زینت مجتهدین بود بررسی سیره اخلاقی موسی‌بن‌جعفر(ع)| فقیر نواز و گره‌گشا، امام هفتم شیعیان استقرار ۲۸ صندوق رأی در حرم مطهر برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام ویژه برنامه‌های میلاد امام موسی‌بن جعفر(ع) در حرم امام رضا(ع) مراسم بزرگداشت شهدای ۷ تیرماه در مشهد برگزار می‌شود تبعیت از ولایت فقیه، تنها راه وصول به سعادت در عصر غیبت است مهم‌ترین آرمان غدیر، حکومت صالحان و شایستگان است
سرخط خبرها

مهم‌ترین آرمان غدیر، حکومت صالحان و شایستگان است

  • کد خبر: ۲۳۵۷۴۵
  • ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
مهم‌ترین آرمان غدیر، حکومت صالحان و شایستگان است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد الهی‌خراسانی گفت: مهم‌ترین آرمان غدیر، حکومت صالحان و شایستگان است.

به گزارش شهرآرانیوز، خطیب حرم مطهر رضوی به مناسبت عید غدیر در سری‌برنامه‌های تبیینی حرم مطهر رضوی اظهار کرد: سیاست در منطق اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) عبارت است از تدبیر امور اجتماع بدون مکر و فریب. در این مکتب، سیاست با دین و صداقت گره خورده است.

حجت‌الاسلام الهی‌خراسانی به مکر دشمنان در جنگ صفین اشاره کرد و افزود: در جریان جنگ صفین، امویان قرآن را بر سر نیزه کرده و با این مکر، مسلمانان را وادار به عقب‌نشینی می‌کنند. این رویه بعد از آن زمان رواج پیدا کرد و مسلمانان دیدند این‌ها حاضرند برای کسب قدرت هر کاری انجام دهند و حتی از قرآن هم مایه بگذارند.

وی تصریح کرد: سیاست در منطق اسلام و اهل‌بیت(ع) به معنای حقه‌بازی در اسلام نیست و مفهوم دین از سیاست جداست را بنی‌امیه رواج داد. امیرالمومنین علی(ع) زعیم سیاسی مسلمین شد، اما همراه با صداقت و تقوای الهی بود. برخی به امام‌علی(ع) گلایه می‌کردند که شما سیاست‌مدار خوبی نیستید؛ اما به فرموده امام، اگر تقوای الهی در دین اسلام نبود، من از همه شما زیرک‌تر بودم.

این خطیب حرم مطهر رضوی در ادامه تاکید کرد: اگر معنای درست سیاست را بدانیم، متوجه خواهیم شد که سیاست‌مداران واقعی صالحانی بودند که صادقانه به دنبال خدمت به مردم بودند نه سوارشدن بر گرده مردم؛ کسانی که صادقانه شیفته خدمت بودند، نه تشنه قدرت و اگر غیر از این باشد هیچ سنخیتی با معنای واقعی سیاست در اسلام ندارد. کسانی که با وعده‌های تو خالی و مکر و فریب سیاست ورزی می‌کنند با مکتب اهل بیت (ع) نسبتی ندارند.

حجت الاسلام الهی خراسانی مهمترین آرمان غدیر را حکومت صالحان و شایستگان دانست و تصریح کرد: سیاست از دین جدا نیست، اما وقتی نگاه ما به سیاست اینگونه نباشد عده‌ای می‌گویند غدیر چه ارتباطی با سیاست دارد. وقتی بگوییم دین از سیاست جداست، امام خانه نشین می‌شود، شیخ فضل الله نوری به دار آویخته می‌شود و مشروطه دچار انحراف می‌شود. در حالیکه پیام غدیر، حکومت صالحان و شایستگان است؛ تدبیر امور امت با نهایت صداقت و در راستای رضای خدا و رضای خلق است که می‌تواند مانع انحراف از راه درست و حق محوری باشد.

وی با بیان این مطلب که معتقدیم اگر رهبری امت بعد از واقعه غدیر به امیرالمومنین علی (ع) می‌رسید شاهد انشعاب و پراکندگی و سلطه بنی امیه و بنی عباس و ظلم به اهل بیت (ع) نبودیم اظهار کرد: وقتی صالحان در جامعه محور نیستند و افرادی صرفا با هوچی گری می‌خواهند به قدرت برسند شاهد ظلم به حقانیت اهل بیت (ع) خواهیم بود. باور داریم فاجعه دشت کربلا از عواقب انحراف از غدیر بود که اوج مظلومیت اهل بیت (ع) است.

این استاد حوزه و علوم دینی با تاکید بر این مطلب که تبیین حقایق امر مهمی است ابراز کرد: هیچ کسی با توهین و درشت گویی و دشنام به راه راست و حق نمی‌آید. اگر دشنام دهید طرف مقابل نه تنها به شما توجه نمی‌کند بلکه لجاجت می‌کند؛ اما گفتگو راه درست تبیین حقایق است. ابتدا خودمان باید بدانیم حقیقت چیست، سپس آن را برای دیگران بیان کنیم.

حجت الاسلام الهی خراسانی تاکید کرد: غدیر و امر ولایت یکی از مهم‌ترین حقایق عالم است که همه ما در قبال تبیین جایگاه، ارزش و تاثیر ولایت وظیفه داریم. این مفاهیم باید به خوبی توسط پدر و مادر‌ها و بزرگتر‌ها برای فرزندان و جوانان تبیین شود. اگر آرمان غدیر و مسئله ولایت برای مسلمانان و کشور‌های اسلامی روشن شود دیگر به دولت مستکبران تن نمی‌دادیم و امروز شاهد این همه جنایت به مردم غزه و فلسطین نبودیم. امروزه در کشور‌های اسلامی هیچ کس جز ایران، جرات برخورد با صهیونیست‌ها را ندارد و این ظلم و جنایت‌ها نتیجه انحراف از آرمان غدیر است.

وی در پایان تصریح کرد: ما امروز در عرصه مهم انتخابات قرار داریم، اما برخی مردم نسبت به نتایج انتخابات بی تفاوت هستند. این به معنای این است که سرنوشت امت اسلامی برای آنها مهم نیست. انتخابات ما تاثیر مستقیم بر معادلات بین المللی، وضعیت فلسطین و غزه و جهان اسلام می‌گذارد. تاثیر این انتخابات فراتر از اثر آن در کشور خودمان است. 

حجت الاسلام الهی خراسانی در این رابطه به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «اگر کسی صبحش را شروع کند و دغدغه امور مسلمانان و جامعه اسلامی را نداشته باشد مسلمان نیست.» چنین افرادی که فقط به دنبال زندگی خودشان هستند و آینده جامعه برایشان مهم نیست پیامبر می‌فرمایند از نظر من مسلمان نیست؛ لذا تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات نیز از وظایف امروز ماست که نباید نادیده گرفته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->