کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز این شش خوراکی را هرگز با معده خالی نخورید! علل سرفه‌های مزمن کودکان دستورالعمل جدید عربستان برای انتقال آب زمزم از سوی حجاج تأثیر خواب باکیفیت بر جلوگیری از سکته تجویز دارو‌های خارج از فهرست رسمی دارویی ایران تخلف است ادامه خدمت‌رسانی هلال احمر در عربستان تا هشتم محرم چند راهکار برای افزایش استقلال در کودکان نوروبیون برای چه کسانی مفید است؟ پلیس اماکن با فعالیت "اتاق‌های فرار" موافق است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٠ تیر ١۴٠٣) | بارش‌های رگباری در برخی نقاط استان تمدید مهلت پذیرش اسناد بستری مشمول تأخیر بازنشستگان کشوری تا پایان شهریور ۱۴۰۳ نحوه محاسبه رقم افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری اعلام شد + جدول کلاهبرداری گسترده مافیای خارج‌نشین از طریق فضای مجازی در مشهد ترفندهای ساده برای مدیریت مصرف آب چرا مبلغ واریزی علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق به حساب بازنشستگان متفاوت بود؟ ضوابط و مقررات پرداخت مستمری بازماندگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد + جزئیات (۱۰ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

راز شلیک مرگبار در باغ‌ویلای کلات فاش شد + عکس

  • کد خبر: ۲۳۶۲۵۲
  • ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
راز شلیک مرگبار در باغ‌ویلای کلات فاش شد + عکس
عامل جنایت مسلحانه در یکی از باغ‌ویلا‌های شهرستان کلات با تلاش کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان‌رضوی در مشهد دستگیر شد و راز شلیک مرگبار را فاش کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دقایق اولیه بامداد روز گذشته (۸ تیر ۱۴۰۳)، زنگ تلفن پلیس ۱۱۰ در شهرستان کلات به صدا درآمد و خبر جنایتی وحشتناک، نیرو‌های انتظامی را به تکاپو انداخت. طولی نکشید که با دستور سرهنگ حیدر بیگی (فرمانده انتظامی کلات) گروهی از افسران پلیس آگاهی عازم یکی از باغ‌ویلا‌های اطراف شهرستان شدند و بر وقوع جنایت مسلحانه در باغ‌ویلا، مُهر تایید زدند.

یکی از باغداران محلی به نیرو‌های انتظامی گفت: هرچه با تلفن همراه «محمد-پ» تماس گرفتم، پاسخم را نداد؛ به همین دلیل نگران شدم و به باغ‌ویلایش آمدم که با صحنه دلخراش مرگ او در خانه‌باغ روبه‌رو شدم و بلافاصله با پلیس تماس گرفتم. لحظاتی بعد عوامل انتظامی با حفظ صحنه جرم، مراتب را به قاضی هاشمی (بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب کلات) اطلاع دادند و بدین ترتیب با حضور مقام قضایی در محل وقوع جنایت، تحقیقات گسترده‌ای در این باره آغاز شد.

بررسی‌های مقدماتی حاکی از آن بود که مرد ۵۵ساله با شلیک از سلاح شکاری به قتل رسیده است؛ بنابراین در اولین مرحله از اقدامات جنایی، گوشی تلفن همراه مقتول مورد واکاوی‌های تخصصی قرار گرفت و سرنخ‌هایی به دست آمد که نشان می‌داد مرد آشنایی با او قرار ملاقات داشته است.

راز شلیک مرگبار در باغ‌ویلای کلات فاش شد + عکس

در حالی که بررسی‌های قضایی به سپیده‌دم کشیده بود، ماجرای پیامک و تماس مشکوک در گوشی تلفن «محمد-پ» (مقتول) به عنوان اولین فرضیه جنایی زیر ذره‌بین تحقیقات رفت و این‌گونه پیگیری‌های تخصصی این جنایت هولناک با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ کارآگاه جواد شفیع‌زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی) به کارآگاهان ورزیده اداره جنایی استان واگذار شد.

عقربه‌های ساعت حدود ۴ بامداد را نشان می‌دادند که گروه تخصصی کارآگاهان به‌سرپرستی سرهنگ محمد همتی (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان‌رضوی)، جلسه کارشناسی تحلیل جرم را با راهنمایی‌های رئیس پلیس آگاهی تشکیل دادند و دقایقی بعد، با همکاری فنی کارشناسان اداره اطلاعات جنایی، موفق شدند مخفیگاه عامل جنایت مسلحانه را در منطقه خواجه‌ربیع مشهد شناسایی کنند؛ بنابراین چند گروه عملیاتی به سمت بولوار بهمن و پارک‌های اطراف اعزام شدند؛ چراکه احتمال می‌رفت عامل جنایت به منزل شخصی خودش نرود.

عملیات ردزنی و تعقیب و مراقبت چندین ساعت به طول انجامید و درنهایت مشخص شد مرد ۵۰ساله (متهم) به سوی منزل خودش در خیابان بهمن ۴ در حرکت است. بی‌درنگ رمز عملیات در بیسیم‌های کارآگاهان پیچید و منطقه در حالی به قرق کارآگاهان پوششی درآمد که متهم‌به‌قتل وارد کمین نیرو‌های آگاهی شده بود، اما آنان هیچ اقدامی را انجام ندادند تا اینکه «علی جمعه-ع» به داخل منزل مسکونی‌اش رفت. در این هنگام، کارآگاهان با کسب مجوز‌های قضایی از قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان‌رضوی) از در و دیوار منزل بالا رفتند و متهم به جنایت مسلحانه را درحالی به دام انداختند که او شوک‌زده فقط به کارآگاهان می‌نگریست و باور نمی‌کرد در کمتر از ۱۲ ساعت شناسایی و دستگیر شود.

دقایقی بعد، افسران ورزیده اداره جنایی سلاح شکاری تک‌لول را نیز از زیر تخت‌خواب منزل متهم بیرون کشیدند و او را به مرکز پلیس آگاهی انتقال دادند. عامل این جنایت مسلحانه که هنوز در بهت و حیرت مانده بود، در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: از همان دوران کودکی از فحاشی و توهین‌های ناموسی متنفر بودم، ولی متاسفانه گاهی با این توهین‌های زننده روبه‌رو می‌شدم. من زندگی خوبی داشتم، ولی از ۳ سال قبل، زندگی‌ام به هم ریخت. پسرم سرمایه کسب‌وکار می‌خواست و همسرم نیز طلاق گرفت. آن زمان من در باغ‌ویلای «محمد-پ» کارگری می‌کردم و امور مربوط به باغ را انجام می‌دادم تا اینکه «محمد» تهمت سرقت ۶ راس بز را به من زد و کارمان به دادگاه کشید و من ۲۰ میلیون تومان وسایلم را برای رضایت‌گرفتن از او فروختم و از همان زمان کینه او را به دل گرفتم تا اینکه ۲ روز قبل، «محمد-پ» با من تماس گرفت و با توهین ناموسی مدعی شد که چرا اقساط وام ۴۰۰ هزارتومانی را نپرداخته‌ام! من هم با همین جمله عصبانی شدم و از او پرسیدم که الان کجاست؟ او هم گفت در باغ کلات است. من هم بلافاصله اسلحه شکاری را درون کیسه‌ای گذاشتم و با خودرو‌های سواری خودم را به کلات رساندم و به طرف باغ‌ویلای او رفتم. پشت یکی از درختان پنهان شدم و زمانی که او مشغول کار در باغ بود، ناگهان ماشه سلاح را فشردم و بی‌درنگ از آنجا گریختم. دوباره اسلحه را در کیسه گذاشتم و به مشهد آمدم که توسط کارآگاهان دستگیر شدم؛ ولی فکر می‌کردم او فقط مجروح شده است.

تحقیقات افسران زبده اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان‌رضوی برای ریشه‌یابی این جنایت تکان‌دهنده و ادعا‌های متهم درحالی ادامه دارد که بررسی‌های دقیق‌تر نشان داد: «محمد پ» (مقتول ۵۵ساله) بعد از اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای به داخل خانه‌باغ رفته، اما مدتی بعد به دلیل خونریزی و عوارض ناشی از اصابت گلوله جان خود را از دست داده است.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->