مقام حماس: ۷۰ درصد ساکنان نوار غزه با خطر قحطی مواجه هستند اخبار ضد و نقیض رسانه‌های عبری درباره توافق مبادله اسرا اذعان به شکست کارشناس اسرائیلی: دوره پیروزی‌های ما به پایان رسیده است فراخوان خانواده‌های اسرای صهیونیست برای تظاهرات علیه نتانیاهو بیانیه جلیلی پس از راهیابی به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری  لاپید: مذاکرات برای سرنگونی نتانیاهو در جریان است حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در صربستان | یک افسر پلیس زخمی و مهاجم کشته شد «مذاکرات آتش‌بس»؛ محور گفت‌وگوی تلفنی رئیس اطلاعات مصر و هنیه زمان مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد+ جدول دیدار روسای استانی ستاد‌های انتخابات کاندیداهای ریاست جمهوری با رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی حمله هوایی آمریکا و انگلیس به فرودگاه «الحدیده» یمن (۹ تیر ۱۴۰۳) کمین مهلک مبارزان قسام برای نظامیان صهیونیست در «الشجاعیه» انفجار مهیب در انبار موشک و تسلیحات نیرو‌های اوکراینی بحرین خواستار آتش‌بس در مرز لبنان و فلسطین اشغالی شد حزب‌الله لبنان ۲ جنگ‌افزار صهیونیستی را منهدم کرد اتحادیه عرب دیگر حزب الله لبنان را گروه تروریستی نمی داند قدردانی مخبر از حضور آگاهانه ملت بصیر ایران در انتخابات اتحادیه اروپا توسعه شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی را محکوم کرد اذعان فرمانده صهیونیست به توان بالای حماس در رفح شیلی هم به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از تل‌آویو پیوست
سرخط خبرها

پورمحمدی: به‌نفع هیچ نامزدی کنار نمی‌روم

  • کد خبر: ۲۳۵۸۰۰
  • ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
پورمحمدی: به‌نفع هیچ نامزدی کنار نمی‌روم
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: به‌نفع کسی کنار نمی‌روم و هیچ دلیلی برای موضوع نمی‌بینم.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی روز چهارشنبه (۶ تیر ۱۴۰۳) در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: نظام ما بر اساس تعهدات خود یعنی با قانون اداره می‌شود و کشور بر اساس مقررات مصوب و برنامه‌های روشن به پیش می‌رود.

وی بیان داشت: آیت‌الله رئیسی سبک مدیریت اسلامی‌انقلابی را زنده کرد. این راه باید باقوت ادامه یابد. اینکه مطابق برنامه در موعد پنجاه‌روزه رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود، یک رویکرد بسیار ارزنده است و نظام قابلیت خود را برای اداره امور کشور نشان داد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، مشارکت در انتخابات را نشان‌دهنده توان ملی دانست و گفت: حضور مردم پای صندوق رای و افزایش مشارکت، سبب اقتدار ملی می‌شود و کشور را در برابر توطئه‌های بیگانگان و بدخواهان بیمه می‌کند.

به‌نفع کسی کنار نمی‌روم

پورمحمدی گفت: به‌نفع کسی کنار نمی‌روم و هیچ دلیلی برای موضوع نمی‌بینم. من صاحب گفتمان ایران اسلامی بر پایه اصول اولیه آن هستم و برای من مهم است پس از ۴۵ سال از انقلاب مجدداً این گفتمان را بازنگری، بازگویی و تکرار کنم؛ اصولگرا هستم، اما به تعبیر امام، اصول ما شکوفا و در حال شکوفایی است و بر اساس تعقل، تفکر و علم است.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه‌داد: نظرسنجی‌ها نمی‌خواهند اعتبارشان را ارزان بفروشند و می‌گویند که پورمحمدی را نمی‌شناسیم.

ماجراجویی به‌ضرر مردم است

پورمحمدی تاکید کرد: با هر دولتی که کار کردم، نهایت تلاش خود را انجام دادم؛ زیرا دولت را برای ملت می‌شناسم. البته به‌جز دولت دوم خرداد؛ با دولت احمدی‌نژاد هم‌فکر بودم، اما در عمل به اختلاف‌نظر خوردیم، اما من برای جدایی پیش‌قدم نبودم و همچنان جلسات و ارتباطاتمان برقرار است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: باید پشت هر کسی که رای می‌آورد، بایستیم و کار کنیم و این منطق مردم‌سالاری است. ماجراجویی را دوست ندارم و آن را به‌ضرر مردم می‌دانم.

وی ادامه داد: در سازمان بازرسی، پرونده‌های بزرگی مانند پرونده کرسنت را پیگیری کردم؛ داستان کرسنت برای همیشه باید حل شود و دو طرف باید با هم گفتگو و مناظره کنند و اسناد ارائه دهند؛ زیرا کشور در این ماجرا خسارت دید.

انتخابات دومرحله‌ای خواهد شد

پورمحمدی یادآور شد: در سال‌های اخیر، به مسئله تحزب پرداختم. قانون انتخابات کشور ما کامل نیست، آن هم در کشوری که بر پایه مردم‌سالاری شکل گرفته و جمهوری است. اگر یک قانون جامع و کامل وجود داشت، اعتراضات و درگیری‌ها سال ۱۳۸۸ کاهش می‌یافت.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: بی‌شناسنامگی احزاب به فعالیت‌های سیاسی آسیب می‌رساند و تنها راه آن تحزب است. حزب تجربه بزرگ و موفقی بود، اما آن را تعطیل کردند. برخی ادعا کردند که اگر تحزب شود، قدرت‌طلبی را به دنبال دارد، اما امروز شاهد مافیای قدرت‌طلبی هستیم.

پورمحمدی به انتقاد از مطرح‌نشدن موضوع سیاست داخلی در مناظره‌ها پرداخت و افزود: پس چرا انتخابات برگزار می‌کنیم؟ معتقدم روابط ایران و روسیه حتماً خوب بوده و بهتر خواهد شد.

وی بیان داشت: طبق نظرسنجی‌ها انتخابات دومرحله‌ای خواهد شد؛ آرای افراد بالای جدول نزدیک است، هرچند آراسازی توسط طرفداران آن‌ها نیز انجام می‌شود.

ترامپ معامله‌گر جدی است

پورمحمدی گفت: اینکه ترامپ شانسی بر ریاست‌جمهوری آمریکا دارد یا خیر را نمی‌دانم و حتی در آمریکا نیز کسی نمی‌تواند به طور دقیق پیش‌بینی کند. او معامله‌گر جدی است. ایران بازار بسیار بزرگ و جذابی است و قدرت تاثیرگذاری منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بالایی دارد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: در کشمکش جاری جهانی که بازیگران اصلی به‌شدت رقابت دارند، اگر جمهوری اسلامی نقش خود را خوب بازی کند، قدرت بهره‌برداری از این رقابت و تنازع را خواهد داشت و این با وفاق ملی و اجماع‌سازی در داخل و استفاده از ظرفیت‌های دیپلماتیک انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: از ظریف و ظریف‌ها باید به عنوان بازیکن و ستاره به‌خوبی استفاده کنیم، اما مربی خوبی نیز می‌خواهیم که گرفتار توهم و خوش‌خیالی نشود و شکار صحنه داشته باشد. در این صورت آینده جمهوری اسلامی آینده بسیار خوبی خواهد بود.

پورمحمدی همچنین تاکید کرد: اگر انتخابات پرشور برگزار شود، چه رأی‌ بیاورم و چه نیاورم سپاسگزار خدا خواهم بود و اگر رأی‌ بیاورم یک اتفاق مثبت و فوق‌العاده است و احساسم و آنچه را که در دل دارم، در مجموع پس از رأی‌‌گیری خواهم گفت.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->