سفیر پاکستان برای خرید انبه پاکستانی به خیابان‌های تهران رفت + عکس ناکامی بایدن به ضرر ترامپ تمام شد توضیحات معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره پرونده کرسنت بازداشت ۵۸ نفر در روز انتخابات ریاست‌جمهوری گزینه اصلی جایگزین بایدن به عنوان نامزد حزب دموکرات، چه‌کسی است؟ مجری مناظره‌های مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ کیست؟ آزادی ۵۰ اسیر فلسطینی به‌دلیل پُرشدن زندان‌های رژیم صهیونیستی + فیلم اژه‌ای: مردم انتظار دارند نامزد‌های انتخابات ملتزم به رعایت قانون باشند باقری‌کنی: نیازمند اقدام قاطع جامعه جهانی برای توقف جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی هستیم رئیس عقیدتی‌سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق: مرزبانان، حافظان امنیت و هویت ملی کشور هستند طحان‌نظیف: هیچ شکایت و اعتراضی از سوی نامزد‌ها دریافت نکردیم تشکیل جلسه شورای امنیت در راستای بازسازی غزه ویدئو | روایت مخبر از اولین جلسه با رهبر معظم انقلاب، پس از شنیدن خبر سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور افزایش ۷ درصدی مشارکت مشهدی‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری مشهدالرضا (ع)، مهیای آیین چهلم شهید جمهور | فرمانده کل سپاه، سخنران مراسم اربعین شهید رئیسی در مشهد ترازوی انتخابات و تولید قدرت از منظر حاکمیت مردم رهبر معظم انقلاب: آقایان نامزد‌های محترم ریاست جمهوری! به یکدیگر اهانت نکنید + فیلم زمان نخستین مناظره تلویزیونی پزشکیان و جلیلی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + جزئیات جزئیات برنامه‌های نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در تلویزیون
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

اژه‌ای: مردم انتظار دارند نامزد‌های انتخابات ملتزم به رعایت قانون باشند

  • کد خبر: ۲۳۶۷۶۳
  • ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
اژه‌ای: مردم انتظار دارند نامزد‌های انتخابات ملتزم به رعایت قانون باشند
رئیس قوه‌قضائیه تصریح کرد: بدون تردید، همه مردم ما توقع دارند که نامزد‌های محترم و ستاد‌ها و هواداران آن‌ها، ملتزم به رعایت قانون و اخلاق باشند و حقوق مردم را رعایت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای امروز دوشنبه (۱۱ تیر ۱۴۰۳) طی سخنانی، در نشست شورای‌عالی قوه‌قضائیه، ضمن اشاره به روز مباهله که مطابق با برخی نقل‌ها، روز نزول آیه تطهیر و آیه ولایت است، اظهار کرد: روز مباهله یکی از روز‌های مهم تاریخ اسلام است که باید در گرامیداشت و بزرگداشت آن، همت گماشت؛ بدون‌تردید، این مناسبت‌های دینی، برای ما نعمت محسوب می‌شوند و باید با تمام توان و همت آن‌ها را پاس بداریم.

رئیس قوه‌قضائیه در ادامه با اشاره به مصادف‌شدن هفته قوه‌قضائیه با ایام انتخابات، تصریح کرد: با عنایت به مصادف‌شدن هفته قوه‌قضائیه با ایام انتخابات و همچنین مراسمات سوگواری شهدای خدمت که به‌طبع دارای اولویت بودند، صداوسیما و سایر رسانه‌ها نتوانستند به معرفی و پخش برنامه‌های هفته قوه‌قضائیه بپردازند و برای همکاران قضایی ما نیز فرصت تبیین خدمات و دستاورد‌ها در نزد مردم پیش نیامد؛ بنابراین، ضروری است همکاران قضایی از فرصت پیش‌ رو در ایام محرم و صفر نهایت استفاده را ببرند و با حضور در میان مردم، در هیئات و حسینیه‌ها و تکایا، ضمن استماع مسائل و مشکلات و دغدغه‌ها و انتقادات و پیشنهادات آنان، به تبیین و تشریح خدمات و دستاورد‌های قوه‌قضائیه طی یک سال اخیر بپردازند. همچنین از این فرصت می‌توان در جهت ارتقای آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم نیز بهره گرفت؛ لذا تأکید دارم که مسئولان قضایی از فرصت پیش‌ رو در ایام محرم و صفر، برای ارتباط‌گیری هرچه‌بیشتر با متن مردم غفلت نورزند.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه، با اشاره به درپیش‌بودن مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، گفت: در ابتدای ورود به بحث انتخابات، بر خود لازم می‌دانم که شهادت شهیدان «فرهاد جلیل» و «ابراهیم مرمزی» را که توسط اشرار مسلح هنگام حمله به صندوق آرای ریاست‌جمهوری در منطقه راسک استان سیستان‌وبلوچستان به شهادت رسیدند، به کلیه نیرو‌های مسلح و فرماندهی کل فراجا و خانواده‌های آنان تبریک و تسلیت بگویم؛ این شهیدان حافظان رأی مردم بودند و مردم ما قطعاً اجازه نمی‌دهند خون این شهیدان پایمال شود.

رئیس قوه‌قضائیه تصریح کرد: بدون تردید، همه مردم ما توقع دارند که نامزد‌های محترم و ستاد‌ها و هواداران آن‌ها، ملتزم به رعایت قانون و اخلاق باشند و حقوق مردم را رعایت کنند؛ خدای‌ناکرده چنانچه نامزد یا ستادی انتخاباتی، قانون و اخلاق را رعایت نکنند، مردم نزد خود می‌گویند چگونه باید از چنین‌افرادی توقع داشته باشیم که پس از تصدی مسئولیت اجرایی کشور، به رعایت قانون ملتزم باشند؟

محسنی‌اژه‌ای بیان داشت: همچنین باید از کلیه مردمِ مسئولیت‌پذیر و وظیفه‌شناسی که در دور اول انتخابات مشارکت کردند، قدردانی کنم و آحاد مردم را دعوت کنم که در مرحله دوم انتخابات با مسئولیت‌پذیری بیشتری مشارکت جویند تا دشمن بیش از پیش ناامید و مأیوس شود. قطعاً از هر وجه و بُعدی که بنگریم، اعم از وجوه دینی و ملی و وجوه ناظر بر نقش‌آفرینی برای آینده بهتر و ارتقای کشور و رفع مسائل و مشکلات، شرکت در انتخابات امری ضروری است.

رئیس قوه‌قضائیه در ادامه، خطاب به مقامات مسئول قضایی گفت: مسئولان ذی‌صلاح در دادسرا و دادگاه درقبال گزارشات و شکایات واصله از مراجع ذیربط یا مردم در خصوص امر انتخابات، دقت و سرعت‌عمل به خرج دهند و به این گزارشات و شکایات، بدون تبعیض و اغماض رسیدگی کنند. بدون‌تردید همان‌طورکه بار‌ها تأکید کرده‌ایم، رسیدگی‌های بموقع و سریع و دقیق که با صدور احکام قانونی و قاطع مواجه می‌شوند، از اثرات بالایی در حوزه پیشگیری و بازدارندگی برخوردارند.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه تأکید کرد: دستگاه‌های نظارتی و امنیتی و دادستان‌های ما به‌واسطه امر مهم انتخابات، نباید از سایر امور و وظایف خود غافل شوند؛ ممکن است افراد فرصت‌طلب و شرور با این تصور غلط که همه تمرکز‌ها معطوف به انتخابات است، بخواهند در این ایام نسبت به امنیت روانی و فیزیکی مردم تعرضی داشته باشند یا تصرفاتی را به منابع طبیعی و اراضی ملی داشته باشند و مرتکب ساخت‌وساز‌های غیرمجاز شوند؛ در اینجا کلیه بخش‌های مسئول باید مراقبت کنند و وظایف قانونی خود را قاطعانه در راستای صیانت از حقوق و آرامش مردم انجام دهند.

رئیس قوه‌قضائیه در ادامه نشست امروز، با اشاره به درپیش‌بودن ۱۲ تیر، روز افشای حقوق بشر آمریکایی و سالروز حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری ایران در سال ،۱۳۶۷ گفت: آمریکای جنایتکار در دوازدهم تیر سال ۱۳۶۷ باوجود آنکه کاملاً مسافربری‌بودن هواپیمای ایرانی آشکار بود، به این هواپیما حمله کرد و در جریان این حمله ددمنشانه، ۲۹۰ نفر از مسافران هواپیما را که ۶۶ تن از آنان کودک بودند، به شهادت رساند؛ فلذا روز دوازدهم تیر را «روز افشای حقوق‌بشر آمریکایی» می‌نامیم؛ البته باید توجه داشت که دیگر، جنایات آمریکا نیازی به افشاکردن ندارند؛ چراکه این جنایات به آشکارترین شکل ممکن در معرض دید مردم جهان هستند و اصطلاحاً جنایات آمریکا، خود «فاش» است؛ در همین قضیه غزه، ۹ ماه است که صهیونیست‌ها با حمایت همه‌جانبه آمریکا، سَبعانه‌ترین جنایات را مرتکب می‌شوند و حتی به کودکان و بیماران هم رحم نمی‌کنند؛ جنایاتی که صهیونیست‌ها طی ۹ ماه اخیر با حمایت همه‌جانبه آمریکا در غزه مرتکب شدند، بعضاً در طول تاریخ بی‌سابقه است. آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها ثابت کرده‌اند که در مسیر تحقق منافع نامشروع و ضدانسانی خود، هیچ حریمی قائل نیستند و هرگونه جنایتی را در قبال انسان‌ها مرتکب می‌شوند.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی، چهارمین شهید محراب به دست منافقین در سال ۱۳۶۱، گفت: آیت‌الله صدوقی، عالِمی مُتقی و مُخلص و مردم‌دار بود. او در راستای افشای ماهیت استکبار و دنباله‌رو‌های استکبار نیز نطقی گویا و رسا و تبیین‌گر داشت؛ فلذا منافقین به عنوان عُمال استکبار، وی را در محراب به شهادت رساندند؛ همان جنایتکاران این روز‌ها در دامان کشور‌های غربی هستند؛ امروز ما نیز موظفیم در افشای ماهیت جنایتکارانه و ضدبشری آنان تمام همت و عزم خود را به کار ببندیم؛ اگر ما از جنایتکاری آنان نگوییم و ننویسیم، آن‌ها با حربه‌های رسانه‌ای و عملیات روانی پُردامنه خود، به‌تعبیر رهبر معظم انقلاب «جای جلاد و شهید را عوض می‌کنند» و جنایتکاران و آدم‌کشانی را که دستانشان به خون هزاران ایرانی آلوده است، مظلوم معرفی می‌کنند! 
منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->