هریس پس از انصراف بایدن: ترامپ را شکست می‌دهم پزشکیان: تحریم‌کنندگان مردم ایران به دشمن ایران سلاح شیمیایی می‌دادند واکنش اوباما به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا تغییر ساعت کاری ادارات سنندج و استان کردستان از فردا دوشنبه (یکم مرداد ۱۴۰۳) درخواست جمهوری‌خواهان از بایدن برای استعفا از ریاست‌جمهوری نتانیاهو با بایدن در آمریکا دیدار می کند چه کسی جایگزین بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود + لیست گزینه های احتمالی واکنش ترامپ به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا آغاز مذاکرات آتش‌بس غزه از پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) بایدن از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انصراف داد + تصویر تداوم حملات موشکی-پهپادی حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی (۳۱ تیر ۱۴۰۳) محبوبیت ترامپ بعد از سوءقصد نافرجام افزایش یافت حمله ارتش رژیم صهیونیستی به برج دیده‌بانی ارتش لبنان | ۲ نظامی لبنانی زخمی شدند (۳۱ تیر ۱۴۰۳) نماینده آیت الله سیستانی با آیت الله علم الهدی دیدار کرد عمان حمله اسرائیل به یمن را محکوم کرد قالیباف: مجلس دوازدهم باید صدای عموم مردم باشد انتقاد ترامپ از سرویس‌های امنیتی آمریکا حمله موشکی حزب الله لبنان به ۳ پایگاه نظامی اسرائیل (۳۱ تیر ۱۴۰۳) حمله هوایی ائتلاف آمریکایی و انگلیسی به یمن (۳۱ تیر ۱۴۰۳) آمریکا چند کلاهک‌های هسته‌ای دارد؟
سرخط خبرها

قالیباف: مشکلات کشور جز با پیوندحوزه ودانشگاه حل نمی‌شود

  • کد خبر: ۲۳۷۰۴۵
  • ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
قالیباف: مشکلات کشور جز با پیوندحوزه ودانشگاه حل نمی‌شود
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علم، آینه و پرچمدار جامعه و باعث پیشرفت می‌شود و لذا درون خود دارای سرشت اجتماعی و مسئولیت اجتماعی است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، در جشن نود سالگی دانشگاه تهران و ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران که با حضور جمع سه هزار نفری دانشگاهیان دانشگاه تهران در این دانشگاه برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: دانشگاه تهران نه تنها حامل خاطرات سیاسی و اجتماعی تاریخ ما، که تاریخ تحول علم در ایران و پیشرو در تحولات ایران بوده است.

وی با اشاره به اینکه هر جا از علم و دین فاصله گرفتیم نتایج آن دامن گیرمان  شده است، تصریح کرد: با این وجود هیچ اه علم و دین در تداوم و شکل گیری تمدنی ما از هم جدا نبوده است. دانشگاه و حوزه را دو چراغ و پیوند سازگار این دو نهاد می‌دانیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: علم، آینه و پرچمدار جامعه و باعث پیشرفت می‌شود لذا درون خود دارای سرشت اجتماعی و مسئولیت اجتماعی است.

وی صلح و پیشرفت را خواستگاه علم و مسئولیت اجتماعی را برآیند آن دانست و گفت: بر همین اساس است که دانشجویان و دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین به میدان می‌آیند. بر اساس اطلاعات ۸۰ درصد مدارس و دانشگاه‌های غزه در جنگ اخیر تخریب شده و به شدت آسیب دیده‌اند.   نیرو‌های مقاومت برای برقراری صلح پایدار می‌جنگند و برخی کشور‌های نهاد علم نمی‌توانند و نباید تماشگر چنین صحنه دردناکی باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدن به حقیقت و حل مسایل جامعه و کشور در گرو علم است. در جامعه مسایل انباشته و پیچیده‌ای داریم که با توجه به نهاد علم می‌توانیم آن را پشت سر بگذاریم. سالهاست از پیچ تاریخی سخن می‌گوییم و این پیچ تاریخی در کشور ما نیز قابل توجه است که دانشگاه در آن یک کنشگر کیفی است.

وی گفت: کاهش مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی یا فرسایش اخلاق سیاسی و تشدید شکاف در جامعه اموری نیستند که به راحتی از آن بگذریم.

قالیباف افزود: راه حل مسایلی، چون ترویج مردمداری، اخلاق گرایی سیاسی جز از نهاد علم ممکن نیست؛ لذا در این مسیر نیازمند عقلانیت هستیم. دانشگاه و حوزه لنگرگاه عقلانیت در کشور هستند؛ لذا نظام حکمرانی باید گوش شنوایی در برابر نهاد علم و حوزه داشته باشد.

رییس مجلس افزود: مشکلات و مسایل پیش روی ما نیز جز از طریق پیوند حوزه و دانشگاه حل نمی‌شود. در دستگاه حکمرانی کشور نیز باید به حفظ علم توجه کنیم. آینده و پیشرفت کشور ما در گرو ایران پیشرفته و مومن بر اساس آمیختگی با علم و دین است.

وی خاطرنشان کرد: تحقق سودای تمدن سازی اسلامی که گام اول آن با انقلاب اسلامی برداشته شد جز با دو بال علم و دین ممکن پذیر نیست. دانشگاه نهادی است عالمانه که با جایگاه مردمی خود می‌تواند در مسیر حکمرانی و نهاد سیاست و علم به تقویت متقابل هم بپردازند نه رقابت با هم.

وی در پایان گفت: به امید روزی که دانشمند، پژوهشگر و  استاد ما جر برای ارتقا و کسب دستاورد‌های جدید از کشور مهاجرت نکنند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->