اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد چه کسانی می‌توانند در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری رأی دهند؟ نتیجه انتخابات دور دوم ریاست جمهوری ۱۴۰۳ کی اعلام خواهد شد؟ مخبر: جمهوری اسلامی ایران مخالف تحریم‌های یک‌جانبه ظالمانه در حوزه انرژی است + فیلم و عکس درخواست جامعه کارگری از رئیس‌جمهور آینده: به وضعیت معیشتی کارگران توجه کنید «سرمشق»، نمایه‌ای از خدمات دولت سیزدهم در خراسان‌رضوی | باید دستاورد‌های شهید رئیسی مورد تبیین قرار گیرد فردا همه پای کار وطن درباره پذیرش دیدگاه‌های سیاسی یکدیگر در رویداد‌های سیاسی رأی‌های طلایی
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

«سرمشق»، نمایه‌ای از خدمات دولت سیزدهم در خراسان‌رضوی | باید دستاورد‌های شهید رئیسی مورد تبیین قرار گیرد

  • کد خبر: ۲۳۷۳۰۱
  • ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
«سرمشق»، نمایه‌ای از خدمات دولت سیزدهم در خراسان‌رضوی | باید دستاورد‌های شهید رئیسی مورد تبیین قرار گیرد
ویژه‌برنامه معرفی دستاورد‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی شهید جمهور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در خراسان‌رضوی با عنوان «سرمشق» در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ویژه‌برنامه معرفی دستاورد‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی شهید جمهور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در خراسان‌رضوی با عنوان «سرمشق»، صبح امروز (پنجشنبه، ۱۴ تیر ۱۴۰۳) با حضور آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی، محمد عباسی معاون وزیر کشور، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان‌رضوی، مسئولان استانی و مدیران شهری، در تالار همایش‌های مشهدالرضا(ع) برگزار شد.

مردم‌سالاری دینی، انعکاس سنت رسول‌خدا(ص)

رئیس سازمان اجتماعی کشور در ابتدای این مراسم با اشاره به حادثه تلخ شهادت آیت‌الله رئیسی در روز ۳۰ اردیبهشت امسال اظهار کرد: دشمنان این ملت تصور می‌کردند زمانی که رئیس‌جمهور دچار سانحه شود و به شهادت برسد، این فقدان زمینه‌ساز نقصانی در ارائه خدمات به مردم شود. این مبنا اوایل انقلاب در اندیشه منافقان کوردل نیز بود و بر همین اساس، شهادت شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر و ۷۲ تن از اعضای حزب جمهوری اسلامی اتفاق افتاد. آن‌ها می‌خواستند امام انقلاب تنها بماند و نهضت رها شود، اما تصویر دیگری که آن‌ها نمی‌فهمیدند و هنوز هم نمی‌فهمند، این است که این ملت، ملت امام‌حسین(ع) است.

وی افزود: مبانی اعتقادی مردم ما باعث می‌شود این سوانح و حوادث حتی اراده‌های آن‌ها را محکم‌تر کند. این موضوعی است که تحت عنوان قدرت ترمیم در انقلاب اسلامی جلوه پیدا می‌کند و شرایط به گونه‌ای است که نظام به‌سرعت می‌تواند خود را بازسازی کند. ملت از این داغ بسیار سوگوار شد، سیاه پوشید و اشک ماتم ریخت، اما اراده کرد تا استمرار این مکتب را فکر کند. به همین دلیل است که باید این گفتمان به طور ثابت مرور شود و ابعاد آن موردتبیین قرار بگیرد.

رئیسی، نماد رئیس‌جمهور مکتبی

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب، زمانی که می‌خواستیم انقلابمان را در جهان تعریف کنیم و جنس حاکمیت جدید خود را بگوییم، آن را «مردم‌سالاری دینی» می‌خواندیم. به نظر من، هنوز هم نیاز است این مبنا نه‌فقط در فضای بیرون بلکه حتی در داخل کشور موردتبیین قرار بگیرد تا مشخص شود این تقلیدی از دموکراسی غربی نیست. این مبنا، انعکاسی از حاکمیت رسول‌خدا(ص) است و استکباری که در مقابل آن صف‌آرایی کرده، بنای مقابله با احیای سنت پیامبراکرم(ص) را دارد.

وی ادامه داد: به یاد دارم یک زمانی وقتی می‌خواستیم ارزش‌های شهید رجایی را موردتوجه قرار دهیم، می‌گفتیم او یک رئیس‌جمهور مکتبی است. به نظرم همه چیز به همین موضوع برمی‌گردد؛ اینکه منتخبان برآمده از مردم‌سالاری دینی، افرادی باشند که به معنای واقعی بتوان آن‌ها را مکتبی نامید. شهید رئیسی مصداق همین موضوع بود و درحالی که خیلی‌ها می‌خواستند جریان روحانیت محدود به حوزه‌ها بماند، آیت‌الله رئیسی نشان داد می‌شود یک سید مجتهد و استاد حوزه به میانه میدان بیاید و پرچم مردم‌داری و خدمت صادقانه را به دست بگیرد.

دستاورد‌های دولت سیزدهم کم‌نظیر بود

عباسی با اشاره به اجتماع باشکوه مردم در آیین تشییع سیدالشهدای خدمت تصریح کرد: این یک حقیقت است که ما نتوانستیم واقعیت‌ها و ابعاد گسترده خدمات دولت سیزدهم را به جوانان انتقال دهیم؛ زیرا اگرچه یک حماسه تاریخی در آیین تشییع شهدای خدمت در کشور صورت گرفت، اما امروز شاهد هستیم برخی جریان‌ها به شیوه‌ای نرم و منافقانه در تلاش برای زیرسؤال‌بردن این اقدامات هستند. باید دستاورد‌ها به‌طور فراگیر تبیین شود.

وی تأکید کرد: تبدیل رشد اقتصادی صفر به ۴.۷ درصد، کاهش ۷.۴ درصدی فقر، کاهش چشمگیر بیکاری و رشد مؤثر پوشش بیمه ازجمله خدمات مهم شهید رئیسی بود. کسانی که خودشان سال‌ها زمام‌دار امور بوده‌اند و هیچ پاسخی درقبال بی‌مسئولیتی‌هایشان ارائه نکرده‌اند، اکنون در تلاش هستند در اقدام پیش‌دستانه خدمات شهید رئیسی را زیرسؤال ببرند. دولت سیزدهم درحال اصلاح ریل‌گذاری نادرستی بود که در دولت‌های قبل ایجاد شد و باید این نهضت ادامه پیدا کند تا ثمرات و دستاورد‌های آن ملموس شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->