ویدئو | صحبت های محمدجواد ظریف در مورد انتخاب کابینه دولت چهاردهم آمریکا در شورای امنیت: غیرنظامیان فلسطینی در جهنم زندگی می‌کنند گوترش در نشست شورای امنیت: وضعیت غزه یک لکه ننگ برای همه است ظریف: ما صرفاً یک بازوی مشورتی هستیم | انتخاب وزرا حق رئیس جمهور است آخرین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور رهبر انقلاب +عکس و فیلم حمله مقاومت اسلامی عراق به بندر اشغالی «ایلات» (۲۷ تیر ۱۴۰۳) حریق گسترده در یک مرکز خرید در چین ۶ کشته برجای گذاشت (۲۷ تیر ۱۴۰۳) تعداد بازداشتی‌های کرانه باختری به بیش از ۹۷۰۰ نفر افزایش یافت هنیه تعلیق گفتگو‌ها از سوی حماس را رد کرد ۵۰ هزار و ۴۰۸ شهید و زخمی حاصل هفت سال تجاوز ائتلاف عربستان به یمن باقری: شورای امنیت با تصویب قطع‌نامه‌ الزام‌آوری، اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند ایران، حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه القاهره در غزه را محکوم کرد تاکید بر آتش بس در غزه در نشست شورای امنیت سازمان ملل رسانه های صهیونیستی: نصرالله تهدیدهای خود را شدت بخشیده است نماینده فلسطین در سازمان ملل: جنگ غزه بزرگترین کشتار دسته جمعی تاریخ است آیا ادارات و بانک‌های لرستان فردا پنجشنبه (۲۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ واکنش جهاد اسلامی به ادعای رژیم صهیونیستی درباره علت بمباران ۲ مدرسه ارمنستان از امضای پیمان صلح با جمهوری آذربایجان حمایت کرد رئیس جمهور منتخب بر اجرای توافقات صورت گرفته با ازبکستان تاکید کرد وزیر ارتباطات با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد+ جزئیات
سرخط خبرها

گزارش لحظه‌به‌لحظه مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در مشهد | حضور پرشکوه مردم مشهد برای خلق حماسه‌ای دیگر (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس و فیلم

  • کد خبر: ۲۳۷۴۱۵
  • ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵
گزارش لحظه‌به‌لحظه مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در مشهد | حضور پرشکوه مردم مشهد برای خلق حماسه‌ای دیگر (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس و فیلم
مرحله دوم از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز (۱۵ تیر ۱۴۰۳) در مشهد، هم‌زمان با سراسر کشور، آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی، از نامزد‌های انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در پی برگزاری انتخابات هشتم تیر به دور دوم انتخابات راه یافتند که صبح امروز (۱۵ تیر ۱۴۰۳) از رأس ساعت ۸ صبح دومین دوره انتخابات آغاز شد.

۰۰:۰۰ | پایان رسمی رأی‌گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ و آغاز شمارش آرا

طبق اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، انتخابات بعد از طی زمانِ قانونی (تا ساعت ۱۸) به‌علت استقبال مردم و حضور پای صندوق‌های رأی سه‌بار تمدید شد و تا ساعت ۲۴ ادامه یافت و در آن ساعت به پایان رسید.

۲۳:۱۴ | آغاز شمارش پس از اتمام رای‌گیری در ساعت ۲۴

امیر فریدنیا، سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی شامگاه امروز در ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: شمارش آرا بعد از اتمام رای‌گیری یعنی بعد از ساعت ٢۴، آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: مجوز اعلام آمار را نداریم، اما میزان مشارکت در خراسان رضوی تا ساعت ٢٣، نسبت به دوره گذشته مشارکت بالایی بوده است و از همه شهروندان بابت مشارکت خوب تشکر می‌کنم.

۲۲:۲۰ | شرط آغاز شمارش آرا برای شعبات روستایی و صندوق‌های سیار

طباطبایی، رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: شعباتی که در روستاها و صندوق های سیار که مراجعه کننده ندارند می‌توانند دربها را ببندند و شمارش را آغاز کنند.

۲۲:۰۰| تمدید انتخابات در خراسان رضوی تا ساعت ۰۰:۰۰

سید هادی طباطبایی، رئیس ستاد انتخابات خراسان رطبی شامگاه امروز در ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی با اشاره به این موضوع که انتخابات تا ساعت ٢۴ امشب تمدید شد، اظهار کرد:، اما بعد از آن امکان تمدید وجود ندارد. خواهشمند هم استانی‌ها و شهروندانی که تاکنون موفق نشده‌اند رای بدهند، تلاش کنند در این حماسه ظهور نقش خود را ایفا کنند.

وی تاکید: زمان مشخصی برای اعلام آمار وجود ندارد. به محض بسته شدن درب‌های شعبات شمارش آغاز و بعد از آن آمار و میزان مشارکت اعلام خواهد شد.

۲۱:۲۰ | آرامش در شعب اخذ خراسان رضوی حاکم است

محسن نجات، رییس هیات بازرسی انتخابات خراسان رضوی شامگاه امروز در ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی با اشاره به این موضوع که بیش از ۵۵٠ نفر از بارزسان ما شعبات اخذ را بازرسی می‌کنند و تاکنون گزارش‌های که دریافت کردیم حاکی از آرامش ما در شعبات اخذ رای در استان است.

وی افزود: بیش از ٢٠ هزار نیرو انتظامی و امنیتی و سه هزار نفر از نمایندگان نامزدها در شعبات اخذ رای حضور دارند را کنترل می‌کنند. همچنین ۵٠ نفر از بازرسان به صورت محسوس بازرسی را بر عهده داشتند و به ما اعلام کردند شرایط آرام و پایدار است. 

رییس هیات بازرسی انتخابات خراسان رضوی تاکید کرد: بعد از پایان انتخابات شماره آرا آغاز و شمارش چند صندوق به صورت زنده پوشش خواهیم داد.

وی گفت: بیشترین تماس‌های ما از سمت مردم در خصوص آدرس شعبات، پیدا کردن شعبات خلوت و صندوق‌های سیار بوده است. ١٣٧ مورد دیگر از طریق بازرسان و روسای شهرستان‌ها گزارش شده که همگی برطرف و اکنون مشکلی وجود ندارد.

۲۰:۰۰ | تمدید زمان اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۲۲

سید هادی طباطبایی شامگاه امروز در ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی با اشاره به این موضوع که انتخابات به مدت دو ساعت دیگر تا ساعت ٢٢، امشب تمدید شد، اظهار کرد: مردم از این فرصت تمدید ساعت استفاده کنند و برای انجام این فریضه الهی  به پای صندوق رای بیایند.

وی در ادامه گفت: آمار دقیقی از مشارکت مردم هنوز اعلام نشده است  اما  بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که در این دوره مشارکت متفاوت  و بیشتر بوده است. 

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: براساس گزارشاتی که بدست ما رسیده است تاکنون در استان کمبود تعرفه نداشته ایم ، اما پیش بینی های لازم جهت تمدید تعرفه‌ها انجام شده است. 

وی تاکید کرد: احتمال تمدید تا ساعت ٢۴ وجود دارد اما بعد از آن امکان تمدید وجود ندارد، اما هر کس بیرون شعب در صف رای گیری باشد باید به داخل شعبه راهنمایی و سپس درب‌ها بسته شود. 

طباطبایی ادامه داد:  در جلسه‌ای با روسای ستاد استانی داشتیم جهت حفظ حرمت ایام ماه محرم، تصمیم بر این شد، مراسم شکرانه و شادی مردم برای انتخاب رییس جمهور منتخب حداکثر تا اذان مغرب و عشا و در محله های بسته انجام شود . زمان برگزاری جشن از ساعت ۴ تا ٧ بعدازظهر باشد .

۱۹:۳۶ | نه در مرحله اول و نه در مرحله دوم هیچ مشکل امنیتی نداشته‌ایم

محمد زهدی، معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی ۱۵ تیر در استودیو انتخابات استانداری اظهار کرد: بیش از ۲۰ هزار نفر نیرو‌ی حفاظتی و امنیتی مشغول مراقبت از رأی مردم هستند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه برای هر کدام از ۴۵۶۷ صندوق رأی در استان نیروی حفاظتی به تعداد مورد نیاز در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: نیرو‌های فراجا و بسیجیان دلاور ما از صندوق‌ها مراقبت می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه نه در مرحله اول و نه در این مرحله، هیچ موضوع امنیتی نداشتیم و در حال مراقبت از مرز تا داخل شهر‌ها و مرکز استان هستیم، تصریح کرد: شرایط امنیتی ما بسیار خوب است. باید گفت؛ با کوچک‌ترین موضوعی که در شعب گزارش شود، بررسی و در صورت ضرورت برخورد می‌شود.

زهدی با تاکید بر اینکه اگر شائبه‌ای مطرح شود، تحمل نمی‌کنیم، بیان کرد: تمام دست‌اندرکارانی که مشغول فعالیت در شعب هستند، اجازه نمی‌دهند شائبه‌ای ایجاد شده و خدشه‌ای به انتخابات وارد شود.

۱۸:۱۴ | رای‌گیری تا ساعت ٢٠ تمدید شد | افرادی که شناسنامه قدیمی دارند با سریال شناسنامه می‌توانند رای دهند

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: برای رای دادن، داشتن شناسنامه یا کارت ملی الزامی است. 

سید هادی طباطبایی عصر امروز در ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی با اشاره به این موضوع که انتخابات به مدت دو ساعت تا ساعت ٢٠ امشب تمدید  شد، اظهار کرد: مردم  باید برای دادن رای حتما کارت ملی یا شناسنامه به همراه داشته باشند. 

وی تاکید کرد: افرادی که شناسنامه قدیمی دارند با سریال شناسنامه می‌توانند رای دهند.

۱۷:۲۸ | رییس بازرسی انتخابات خراسان رضوی: مراکز شعب اخذ رای از سلامت و امنیت کامل برخوردار است

محسن نجات، رییس بازرسی انتخابات خراسان رضوی باحضور در اتاق وضعیت اظهار کرد: مجموعا ۴۷۰ نفر بازرس در خراسان رضوی داریم که در حال پوشش، رصد وپایش اخبار انتخابات استان هستند، بازرسی و کنترل انتخابات وصیانت از ارای مردم وظیفه قانونی وشرعی ماست.

وی ادامه داد: تا این لحظه تمامی مراکز شعب اخذ رای در استان در سلامت و امنیت کامل است، شرایط ارام است.

 رییس بازرسی انتخابات خراسان رضوی تصریح کرد: شهروندان در صورتیکه سوال درخواست یا انتقادی داشته باشند می‌توانند باسامانه ۱۱۱ تماس حال فرمایند.

۱۶:۱۶| تهدید گروه‌های وهابی، داعش، منافقین و سلطنت طلبان برعلیه برگزاری انتخابات در خراسان رضوی

معاون امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: گروه‌های وهابی، سلفی، داعش و گروه‌های دیگر قصد اقدامات خرابکارانه داشتند و تهدیداتی را مخصوص انتخابات و استان ما مطرح کردند. عوامل داخلی مانند منافقین و سلطنت‌طلبان نیز تهدیداتی را مطرح کرده و دنبال خدشه به برگزاری انتخابات بودند، اما با تدابیر بسیار خوبی که انجام شد اجازه کوچک‌ترین مشکلی را ندادند و اگر هم موضوعی بود، بلافاصله برخورد شد و اجازه گسترش آن داده نشد.

۱۵:۴۴| سالن بهشتی مشهد میزبان جامعه ورزش خراسان‌رضوی در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری

۱۵:۰۰|  بیش از ۹۹ درصد استعلامات به صورت آنلاین انجام می‌شود

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان‌رضوی گفت: دستگاه احراز هویت در ساعت ۶ صبح آنلاین بودند. ساعت ۷ استعلامات اولیه از طریق این سیستم‌ها به وزارت کشور ارسال و رأس ساعت ۸ نیز اولین آرا گرفته شد. تا این زمان مشکلی نداشتیم، تنها دو دستگاه دچار مشکل و سریعاً جایگزین شدند. برای ۲۰ درصد این دستگاه‌ها پشتیبان داریم. ۹۹.۷ درصد استعلامات به صورت آنلاین انجام می‌شود، ۹۷.۶ درصد به صورت ای‌پی‌ان، ۲.۸ درصد به صورت یو‌اس‌اس‌دی و ۰.۲ درصد به صورت دایال‌آپ بوده است.

۱۴:۱۹| صادقی: بیشترین تماس با مرکز پاسخگویی تلفنی انتخابات، درخواست شعبه سیار بوده است

رئیس کمیته وضعیت و رصد انتخابات مشهد گفت: گروه‌های جهادی در فرمانداری مستقر هستند. ۶۰۰ سرویس‌دهی توسط گروه‌های جهادی جهت انتقال افراد به نزدیک‌ترین شعبه اخذ رأی صورت گرفته است. بیشترین تماس‌ها با مرکز پاسخگویی تلفنی انتخابات ارسال شعب سیار است؛ اولویت ما کلونی‌های جمعیت است. روز گذشته از ساعت ۹صبح، اتاق وضعیت فعالیت خود را آغاز کرد. قبل از فرایند انتخابات، پیکر‌بندی انتخابات انجام و اقلام و امکانات شعبه تامین شد. حوزه‌های انتخابیه، شهرداری مناطق هستند که امکانات و اقلام را پوشش دادند و تامین کردند. 

۱۴:۱۵| موحدیان: مردم باید کمک کنند تا رئیس‌جمهور موفق عمل کند

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طی بازدیدی که انجام دادم باید بگویم مشارکت مردم نسبت به دوره اول بیشتر است. پیش‌بینی می‌شد با توجه به اینکه رقابت این دوره فشرده‌تر است، مشارکت بیشتری را شاهد باشیم. هر فردی که رئیس‌جمهور شود، باید در چهارچوب قانون اساسی و قوانین آن فعالیت کند و هیچ‌کس نمی‌تواند قانون اساسی را نادیده بگیرد.

۱۴:۱۲| تأمین کامل امنیت در شعبات اخذ رأی مشهد و خراسان‌رضوی

سردار سرتیپ‌دوم احمد نگهبان، جانشین فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی، گفت: خوشبختانه هم‌زمان با مشارکت حداکثری همشهریان و هم‌استانی‌های گرامی در انتخابات، پلیس نیز امنیت بیشتر و حضور گسترده‌تر را در راستای صیانت از آرای مردم به کار گرفته است. بر همین اساس، ۹ هزار پلیس در مشهد و ۲۰ هزار نفر نیز در سطح خراسان‌رضوی، مأموریت حفظ امنیت در شعبات اخذ رأی را برعهده دارند و این مأموریت تا پایان فرایند رأی‌گیری ادامه خواهد داشت.

۱۳:۵۸| ناصحی: کسانی که رأی ندادند، بدانند که زندگی آن‌ها وابسته به انتخاب دیگران خواهد بود

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز دومین دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری در سطح مشهد در حال برگزاری است و مشارکت مردم در ابتدای صبح قابل‌توجه بوده است.

وی با تأکید بر این موضوع که این مشارکت نشانگر اهمیت انتخاب رئیس‌جمهور برای مردم است، افزود: شهرداری مشهد در انتخابات این دوره و دوره‌های گذشته نقش فعالی داشته و مدیریت شعب، پشتیبانی و هماهنگی‌ها را برعهده داشته است.

۱۳:۵۰| رئیس‌کل دادگستری استان خراسان‌رضوی رأی خود را به صندوق انداخت

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین زرندی، رئیس شورای قضایی استان و رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی، به همراه محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، ضمن سرکشی از برخی شعب، با حضور در یکی از شعب، رأی خود را به صندوق انداخت.

۱۳:۴۰| نجات: رعایت اصل بی‌طرفی عوامل اجرایی یکی شاخص‌های ارزیابی ما است

رئیس بازرسی انتخابات خراسان‌رضوی گفت: تا‌کنون که چندین ساعت از آغاز انتخابات سپری شده، حضور فعالانه بازرسان ما در استان الگوی ویژه‌ای در این دوره شده است. علاوه بر ۴۷۰ بازرس، ۳۵ بازرس ویژه برای شهرستان‌ها و مشهد در نظر گرفتیم و ۳۰ نفر بازرس غیر‌محسوس نیز عملکرد بازرسان را رصد می‌کنند. مجموع عوامل اجرایی ما ۵۵۰ نفر است. همکاران ما در این چند دوره انتخابات پای کار بودند و با دغدغه تا پایان رأی‌گیری ما را همراهی کردند. رعایت اصل بی‌طرفی عوامل اجرایی یکی از نکاتی بوده که شاخص ارزیابی ماست.

۱۲:۳۰| حال‌و‌هوای یکی از شعب اخذ رأی در منطقه شهرک ابوذر مشهد

۱۲:۱۲| داوری: با مداخله‌گران در امر انتخابات، برخورد خواهد شد 

فرماندار مشهد گفت: از ساعت ۸ صبح تمام شعب شهرستان مشهد فعال شدند و فرایند رأی‌گیری آغاز شد. مسئله خاصی هم در سطح شهرستان و در شعب اخذ رأی گزارش نشده و فعالیت در حال انجام است.در مقایسه با مدت زمان مشابه در دور اول، مشارکت بیشتر بوده و انتظار هم این است که همچنان مردم عزیز ما این مشارکت را ادامه دهند و امیدواریم نسبت به مرحله قبل، میزان مشارکت بالاتر باشد.

۱۱:۵۰| آیت‌الله علم‌الهدی: مشارکت در دور دوم انتخابات، تکمیل برکت مشارکت در دور اول است

 اگر مردم ما در دور اول انتخابات شرکت کرده‌اند، باید در دور دوم نیز شرکت کنند. نمی‌گوییم اگر فقط در مرحله اول حضور پیدا کردند، گویا بی‌نتیجه رأی داده‌اند، اما این حقیقت است که حداقل نتیجه آن کمتر خواهد بود. اصل اینکه مردم در انتخابات شرکت کنند، برای این است که سرنوشت ملت تعیین شود. اصل تعیین سرنوشت هم در دور دوم اتفاق می‌افتد.

۱۱:۴۰| داوری: انتقال ۲۸۰ صندوق سیار در مشهد بنابه درخواست‌‌ شهروندان


فرماندار مشهد گفت: یکی از اقداماتی که در ستاد انتخابات مشهد، علاوه بر اتاق وضعیت انجام می‌شود، ستاد پاسخگویی تلفنی انتخابات مشهد است. شهروندانی که در خصوص انتخابات یا ارسال شعب سیار سؤالاتی داشته باشند، می‌توانند با شماره تماس ۳۲۳۰۵ حاصل کنند. ۳۰ اپراتور در مرکز پاسخگویی تلفنی و ۱۵ اکیپ نیروی‌های جهادی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

۱۰:۵۰| حضور عروس‌و‌داماد مشهدی پای صندوق رأی در حرم امام‌رضا (ع)

۱۰:۲۰| قلندر شریف: حضور مردم نسبت به دور اول انتخابات ریاست جمهوری پررنگ‌تر و پرشورتر است 

 شهردار مشهدمقدس گفت: شاهد حضور پرشورتر و پررنگ‌تر مردم نسبت به دور اول انتخابات ریاست جمهوری هستیم به طوری که به علت تراکم جمعیت هماهنگی‌های لازم جهت انتقال شعبه سیار به برخی شعب انجام شد.

۱۰:۰۰| داوری: ازدحام جمعیت در شعب اخذ رای بالا است

محسن داوری، فرماندار مشهد، در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، با بیان ازدحام در برخی از شعب مشهد اظهار کرد: بر طبق فرمایش مقام معظم رهبری، حضور فعال مردم پای صندوق‌های رأی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: اکثر شعب مشهد در ساعات اولیه، پرازدحام بودند که باعث شده برای هم‌افزایی شعب، صندوق سیار ارسال کنیم. ان‌شاءالله با همت مردم، رئیس‌جمهوری با رأی بالا که منجر به ایجاد ایرانی قوی شود، منتخب خواهد شد.

۹:۵۰| خداقوت قلندرشریف، شهردار مشهدمقدس، به دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی انتخابات در شعبه اخذ رأی دبیرستان حکمت

۹:۲۰| سرویها: نتیجه انتخابات هرچه بود، ستاد‌ها بپذیرند و استقبال کنند

 رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان‌رضوی در استودیو انتخابات خراسان‌رضوی اظهار کرد: همه ملزومات و امکاناتی که نیاز امروز است، از تهران واصل و به شهرستان‌ها ارسال شد. بالغ بر ۸۰ هزار نفر در انتخابات فعالیت دارند که شانزده‌هفده‌هزار نفر هیئت نظارت و بقیه هیئت اجرایی هستند. کمترین مشکلی احساس نمی‌شود و امروز با آمادگی کامل و تعامل حداکثری با هیئت‌های اجرایی و نظارت کار را پیش می‌بریم.

۹:۰۸| استاندار خراسان‌رضوی رأی خود را به صندوق انداخت

دقایقی پیش، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان‌رضوی، با حضور در مسجد امام‌محمد‌باقر(ع) واقع در روستای گرجی سفلی، رأی خود را به صندوق انداخت.

گزارش لحظه به لحظه دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مشهد (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس و فیلم

۸:۴۰| زرندی: امیدواریم میزان مشارکت در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نسبت به دور اول بیشتر باشد

رئیس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی با حضور در استودیو انتخابات خراسان‌رضوی، اظهار کرد: امروز موفق شدیم دومین مرحله از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را برگزار کنیم. امیدواریم با حضور پرشور مردم میزان مشارکت بیشتر و فردا رئیس‌جمهور با مشارکت بالای آرا انتخاب شود. انتظار می‌رود با توجه به تبلیغات و مناظرات خوبی که صورت گرفت، میزان مشارکت از دوره قبل بیشتر باشد.

وی در خصوص تخلفات انتخاباتی دور اول، عنوان کرد: گزارش قابل‌توجهی از تخلفات انتخاباتی در دوره قبل وجود نداشت و همه قوانین را رعایت کردند.

۸:۳۰| قالیباف: مهم‌ترین تصمیم مجلس در آغاز دولت جدید، تأیید یک دولت قوی برای رئیس‌جمهور است

رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه حضور در شعبه اخذ رأی حرم مطهر رضوی و شرکت در دومین مرحله انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در مرحله قبل، ۴۰ درصد مردم در انتخابات مشارکت کردند که متاسفانه پایین‌ترین میزان سطح مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری بود. ان‌شاءالله امروز مردم ایران این موضوع را با حضور خودشان جبران کنند و با تاثیرگذاری خودشان، ۴ سال آینده را به‌درستی رقم بزنند.

۸:۲۵| سردار نظری: مشارکت ۵۱ درصدی در دور اول انتخابات در استان ثبت شده است

استاندار خراسان‌رضوی با حضور در استودیو انتخابات خراسان‌رضوی اظهار کرد: فرایند اخذ آرا از واجدین شرایط در سراسر استان با ۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی، رأس ساعت ۸ صبح به صورت صددرصدی آغاز شد.

وی با بیان اینکه دومین مرحله از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در حال برگزاری است، عنوان کرد: استان ما در مرحله اول از مشارکت خوبی برخوردار بود و در بین استان‌های هم‌تراز، استان اول بودیم و کلانشهر مشهد در بین کلانشهر‌ها پیشتاز بود. صمیمانه از این همدلی و مشارکت در سطح استان تشکر و قدردانی می‌کنم. با شمارش همه آرا اعم از آرای باطله، ۵۱ درصد مشارکت داشتیم و مردم پای صندوق‌های رای حاضر شده بودند.

۸:۱۰| داوری: ۱۰۰ درصد شعب فعال و آماده اخذ رای هستند

فرماندار مشهد با حضور در اتاق وضعیت با بیان آمادگی کامل شعب در سراسر مشهد، اظهار کرد: نمایندگان بازرسی از ۲۵ منطقه در شعب مستقر هستند از این لحظه رصد شعب را انجام و هر نیم ساعت گزارش شعب به اتاق وضعیت ارسال می‌شود. ۱۰۰ درصد شعب فعال و آماده اخذ رای هستند، ۳۶ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی آماده اجرای فرایند انتخابات هستند. 

۸:۰۰| آغاز فرایند رای‌گیری دومین مرحله از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مشهد با دستور فرماندار

با اعلام فرماندار مشهد به سراسر مراکز شعب در مشهد مقدس راس ساعت ۸ فرایند رای گیری، دور دوم از چهاردهمین دوره ریاست جمهوری آغاز شد.از یک ساعت پیش از آغاز فرایند رای‌گیری، اتاق وضعیت و راهبران مستقر در این اتاق، در حال رصد و پایش شعب اخذ رای هستند.

شهردار و فرماندار مشهد با حضور در اتاق وضعیت در جریان فرایند آغاز رای‌گیری در سراسر شعب مشهد، قرار گرفتند. شعب مستقر در مشهد، همچون دوره اول ۱۹۲۰ شعبه در ۱۶ حوزه و ۲۵ منطقه آماده اخذ رای از سراسر شعب در مشهد هستند.

اتاق وضعیت از طریق راهبران مستقر در این اتاق با تمامی شعب انتخاباتی آنلاین و مستقیم در ارتباط هستند.

 ۷:۴۵|حرم مطهر رضوی پیش از آغاز رسمی دور دوم انتخابات

اعلام شماره تماس ۳۲۰۵۱ برای پاسخگویی به گزارش‌های انتخاباتی در خراسان‌رضوی

امیر فریدنیا دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی پنجشنبه ۱۴ تیرماه اظهار کرد: به استحضار مردم شریف استان می‌رساند، فردا جمعه ۱۵ تیرماه شماره تماس ۳۲۰۵۱ ستاد انتخابات خراسان رضوی طی تمام ساعات اخذ رای پاسخگوی سوالات و گزارشات مردمی در حوزه اشکالات اجرایی انتخابات است.

اعلام شماره تماس ۳۲۳۰۵ برای پاسخگویی به گزارش‌های انتخاباتی در مشهد مقدس

شماره تماس «۳۲۳۰۵» ستاد انتخابات شهرستان مشهد مقدس طی تمام ساعات اخذ رای پاسخگوی سوالات و گزارشات مردمی در حوزه اشکالات اجرایی انتخابات است.

۲۰ دستگاه اتوبوس شعبه سیار اخذ رأی در مشهد | استقرار صندوق اخذ رأی در ایستگاه شریعتی مترو در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری

محسن شریعتی، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد، اظهار کرد: ۲۰ دستگاه اتوبوس این سازمان به عنوان صندوق سیار انتخابات به صورت ویژه فعال خواهند بود.

وی اضافه کرد: این اتوبوس‌ها در روز جمعه، ۱۵ تیرماه، به عنوان صندوق سیار با ستاد انتخابات استان و شهرستان مشهد همکاری دارند و در محل‌هایی ازجمله مناطق حاشیه شهر که امکان ایجاد صندوق ثابت نیست، مستقر خواهند شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اظهار کرد: همچنین این اتوبوس‌ها در مکان‌هایی که برخی افراد مانند معلولان و سالمندان امکان مراجعه به صندوق‌های رأی را ندارند، حضور پیدا می‌کنند.

بهرام نکاحی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد نیز گفت: در راستای تسهیل در روند رأی‌گیری و رفاه حال زائران و مجاوران، طبق هماهنگی‌های انجام‌شده با فرمانداری مشهد و ستاد انتخابات، صندوق اخذ رأی مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات در متروی مشهد مستقر می‌شود. از این رو روز جمعه (۱۵ تیر ۱۴۰۳)، صندوق شماره ۶۶ مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری برای اخذ رأی از زائران و مجاوران از سوی فرمانداری در محل ایستگاه شریعتی خط ۲ مترو مستقر و از ساعت هفت صبح تا پایان ساعت رأی‌گیری، فعال خواهد بود.

این گزارش تکمیل می‌شود...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->