سرخط خبرها

کنسرت جدید علی رهبری در روسیه

  • کد خبر: ۲۳۷۶۳۹
  • ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
کنسرت جدید علی رهبری در روسیه
کنسرت «شب دگرگون» با حضور علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر در روسیه برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر در سمت رهبر دائم میهمان اُپرای مارینسکی روز پنجشنبه- ۲۸ تیرماه- در کنسرتی با عنوان «شب دگرگون» برای هجدهمین بار در شهر سنت پترزبورگ روسیه به روی صحنه می‌رود.

این کنسرت، اختتامیه سومین فصل هنری حضور علی رهبری به عنوان رهبر دائم میهمان در مارینسکی است در حالی که کنسرت‌های سال آینده نیز به طور کامل برنامه‌ریزی شده‌اند.

در کنسرت «شب دگرگون» شاهکار‌های اوایل قرن بیستم اجرا خواهند شد که «شب دگرگون» اثر آرنولد شونبرگ آهنگساز و نظریه‌پرداز اتریشی، «سوییت پیر گینت» اثر ادوارد گریگ آهنگساز و نوازنده پیانو اهل نروژ، «بعد از ظهر یک دیو» اثر کلودآشیل دبوسی آهنگساز فرانسوی، «دافنس و کلوئه» و «بولرو» اثر ژوزف موریس راول از جمله قطعه‌های این کنسرت هستند.

علی رهبری موسیقیدان، آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر توسط والری گرگیف رهبر اسطوره‌ای روسیه و مدیرکل هنری این مجموعه به سمت رهبر دایم میهمان اُپرای مارینسکی برگزیده شده است.

وی در فصل هنری پیش رو در کنار فعالیت‌های مختلف بین‌المللی خود به ۶ ارکستر سمفونیک در کشور چین از جمله پکن نیز دعوت شده است.

علی رهبری همچنین سمت رهبر دائم میهمان را در ارکستر‌هایی همچون فیلارمونیک رادیو تلویزیون بلژیک، فیلارمونیک چک و فیلارمونیک بلگراد، مدیریت هنری ارکستر‌های سمفونیک شهر‌های بروکسل، مالاگا، زاگرب و مالاگا برعهده داشته است. این آهنگساز تاکنون مسترکلاس‌های متعددی را در کشور‌های مختلف از جمله ترکیه، اوکراین، آفریقای جنوبی و اسلوواکی برای نوازندگی در ارکستر تشکیل داده است.

کسب مدال طلا در مسابقات جهانی رهبری ارکستر در فرانسه و مدال نقره در مسابقات جهانی رهبری ارکستر در سوییس از جمله افتخارات علی رهبری است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->