پلمب ۴۵ مرکز مداخله‌گر سلامت در حوزه پوست و مو در مشهد (۹ مرداد ۱۴۰۳) پرداخت خسارت درمانی بازنشستگان کشوری ظرف ۷۲ ساعت نقش ویتامین‌های B و C در کاهش استرس ناشی از قرار گرفتن در هوای گرم خون‌های اهدایی ایرانی‌ها جزو سالم‌ترین‌های دنیاست اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۹ مرداد ۱۴۰۳) بازنشستگان را دریابید | فاصله حقوق بازنشستگان با «خط فقر» بیش از ۲۰ میلیون تومان است زلزله جنوب سیستان و بلوچستان را لرزاند (۹ مرداد ۱۴۰۳) فوری: حریق گسترده انبار ابر در شرق مشهد (۸ مرداد ۱۴۰۳) آیا از نظر قانون می‌شود هدیه را بازپس گرفت؟ کشف بیش از ۵۳ کیلو انواع موادمخدر در عطاری‌ها منع نمایش "شیرخشک" در تلویزیون عشق و عاشقی به مرگ دلخراش پسر جوان ختم شد نزاع و درگیری بر سر یک دختر خون به پا کرد بازداشت مرد شیطان صفت به دلیل اغفال و فراری دادن دخترجوان آیا ادارات تهران فردا سه‌شنبه (۹ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ هشدار فروش پاستیل‌های خوکی در بازار بلع مواد مخدر جوان را تا یک قدمی مرگ کشاند قتل یک جوان بر اثر نزاع و درگیری در رشتخوار خراسان رضوی با همسری که مسئولیت‌پذیر نیست، چه کنیم؟ تشخیص ۱۵۲ بیمار مبتلا به تب دنگی در کشور | اسامی شهر‌های آلوده به پشه آئدس اعلام شد چند روش ساده برای جلوگیری از کوچک شدن مغز
سرخط خبرها

اعضای بدن ۶۱ بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۲۸۲ فرد نیازمند‌به‌عضو پیوند شد

  • کد خبر: ۲۳۷۷۶۹
  • ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
اعضای بدن ۶۱ بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۲۸۲ فرد نیازمند‌به‌عضو پیوند شد
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ۳ ماه اول امسال، اهدای اعضای ۶۱ بیمار مرگ مغزی موجب نجات و ادامه زندگی ۲۸۲ بیمار نیازمند‌به‌عضو شد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر ابراهیم خالقی اظهار کرد: در سال گذشته، بیشترین آمار اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی مشهد را با ۱۷۴ مورد مرگ مغزی داشتیم و اعضای این افراد به ۷۳۳ نفر اهدا شد و از ابتدای امسال تاکنون، ۶۱ مورد اهدای عضو داشتیم که این عدد با رشد خوبی به‌نسبت مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

وی تصریح کرد: اعضای اهدایی بیماران مرگ مغزی در سه‌ماهه نخست امسال، شامل ۴۰ مورد پیوند کلیه، ۲۹ مورد پیوند کبد، ۱۰۸ مورد پیوند قرنیه، ۱۰۲ مورد پیوند پوست و ۳ مورد پیوند قلب بوده است.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین در همین مدت، ارسال ۲۵ عضو اهدایی هم به سایر نقاط کشور داشتیم که یک مورد قلب به تهران، ۱۲ مورد کلیه به شیراز و ۱۲ مورد کبد نیز به شیراز بوده است.

وی افزود: کوچک‌ترین اهداکننده فصل بهار امسال، یک کودک چهارساله و بزرگ‌ترین آن یک آقای هفتادودوساله بوده و این موضوع نشان از فرهنگ‌سازی مناسبی دارد که در حوزه اهدای عضو انجام شده است.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: معمولاً وقتی فردی در زمان حیاتش فرم اهدای عضو تکمیل می‌کند، خانواده‌اش هم در زمان اعلام رضایت اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی‌شان، تأخیر و مقاومت نمی‌کنند و در آن شرایط و لحظات بسیار سخت بهترین تصمیم را در همان ساعات و دقایق اولیه می‌گیرند تا اعضای بدن آن فرد به‌موقع برداشته شده و به بیماران نیازمند به این اعضا پیوند شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->