پلمب ۳ واحد صنفی به‌علت به‌کارگیری اتباع در منطقه ثامن مشهد (۱۸ تیر ۱۴٠۳) پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین + جزئیات شناسایی ۹ مورد ابتلا به جذام در سال گذشته | چه کسانی در معرض خطر ابتلا هستند؟ توصیه‌های تغذیه‌ای طب ایرانی در فصل تابستان فعالیت ۶۰۰ آشپزخانه در طرح «اطعام و احسان حسینی(ع)» در خراسان‌رضوی تومور ۱۶ کیلویی از شکم یک بیمار در مشهد خارج شد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۳) | ماندگاری هوای گرم در استان تا روز‌های پایانی هفته جاری توزیع رایگان شیر بین ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی در سال تحصیلی گذشته بازیگر قلابی دختر جنوبی را فریب داد و به افغانستان برد خوردن یک وعده ۱۴۰ گرمی سیب‌زمینی سرخ‌شده برابر با کشیدن ۲۵ نخ سیگار چند توصیه به مادرانی که در ماه محرم کودکان را به هیئت می‌برند فیش حقوقی تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی صادر شد + جزئیات افزایش متناسب‌سازی سالانه حدود ۸ میلیون نفر در جهان، بر اثر عوارض و بیماری‌های ناشی از مصرف تنباکو جان می‌دهند  امدادرسانی اورژانس مشهد به ۴۰ فرد گرمازده در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳ لزوم استفاده از عینک آفتابی استاندارد در فصل تابستان
سرخط خبرها

امدادرسانی اورژانس مشهد به ۴۰ فرد گرمازده در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۳۷۹۸۹
  • ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
امدادرسانی اورژانس مشهد به ۴۰ فرد گرمازده در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به ۴۰ فرد مبتلا به گرمازدگی در سه‌ماهه نخست امسال، توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس این دانشگاه امدادرسانی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علی یزدانی روز دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) بیان کرد: ۲۵ نفر از این تعداد توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به صورت سرپایی در محل درمان و ۱۵ نفر دیگر با اقدامات اولیه به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه توجه به موضوع پیشگیری از گرمازدگی با توجه به شروع تابستان و همچنین پیش‌بینی روز‌های گرم مهم است، ادامه داد: گرمازدگی زمانی ظاهر می‌شود که فرد، زمان زیادی را در معرض آفتاب یا دمای بالا قرار بگیرد و شدت آن بسته به میزان فعالیت بدنی، رطوبت ازدست‌رفته و طول زمان قرار‌گرفتن در معرض گرما، می‌تواند از خفیف تا بسیار شدید متغیر باشد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: گرمازدگی شیوع کمی دارد و قابل‌درمان است، اما در صورتی که درمان آن به تعویق افتد، می‌تواند خطرآفرین باشد و منجر به مرگ شود.

وی افزود: مادران باردار، افراد دارای بیماری‌های خاص، کودکان و سالمندان، افراد با سابقه بیماری قلبی، بیماری انسدادی مزمن ریه، دیابت، کم‌آبی، چاقی و افراد با محدودیت حرکتی، بیش از گروه‌های سنی دیگر در‌معرض خطر گرمازدگی هستند.

یزدانی اظهار کرد: بیمارانی که دچار گرمازدگی می‌شوند، به علت مختل‌شدن مکانیسم تعریق و از‌دست‌دادن مقدار فراوان آب بدن، درجه حرارت بدنشان به‌شدت افزایش می‌یابد و در صورت عدم درمان، سطح هوشیاری فرد کاهش می‌یابد و در مواردی منجر به فوت فرد می‌شود.

به گفته وی، در صورتی که با فرد گرمازده روبه‌رو شدید، در اولین اقدام بیمار را از محیط گرم خارج کنید و سپس با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهروندان علاوه بر آشنایی با علائم گرمازدگی نظیر تعریق شدید، خستگی، قرمزی پوست، گرگرفتگی یا اسپاسم عضلات به همراه درد، سردرد یا سرگیجه خفیف و حالت تهوع، در مواجهه با فرد گرمازده، هرچه سریع‌تر اقدامات اولیه مانند خارج‌کردن لباس بیمار، خنک‌کردن محیط، پوشاندن بیمار با ملحفه مرطوب و به پهلو خواباندن بیماران دچار تهوع یا بیهوشی را انجام دهند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس‌آمبولانس، ۱۳ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با زیر پوشش داشتن ۱۵ شهرستان، به صورت شبانه‌روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->