اعتراف رسانه عبری به قدرت موشکی حزب الله لبنان پیام تبریک وزارت خارجه ایران به مناسبت سالروز استقلال اوکراین واکنش مکرون به وقوع انفجار مقابل یک کنیسه در جنوب فرانسه چه بود؟(3 شهریور 1403) تروریست‌های داعش مسئولیت حمله با سلاح سرد در آلمان را به عهده گرفتند (۳ شهریور ۱۴۰۳) توصیه کاندولیزا رایس به مقامات آمریکا: دارایی‌های تهران را نباید آزاد کرد پیش‌بینی رسانه‌های صهیونیست از حمله قریب‌الوقوع حزب الله (۳ شهریور ۱۴۰۳) جنایات رژیم صهیونیستی برای ایجاد بحران آب در غزه وحشت حمله حزب الله در جان صهیونیست‌ها پزشکیان: باید با خدمت بی‌منت برای رفع نیاز‌ها و مشکلات مردم تلاش کرد حملات موشکی حزب‌الله به جولان اشغالی ادامه دارد (۳ شهریور ۱۴۰۳) وزیر کشور و فرمانده کل ارتش بر لزوم تقویت امنیت مرز‌ها تاکید کردند تاکید عراقچی بر حق مشروع ایران برای پاسخ به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران عارف: بر سر عهد خود با مردم می‌مانیم هلاکت چند نظامی صهیونیست با انفجار تونل در مرکز غزه (۳ شهریور ۱۴۰۳) بیمارستان ۷۰ تختخوابی هاشمی رفسنجانی با حضور پزشکیان افتتاح شد وقوع یک حادثه امنیتی در کرانه باختری | ناپدید شدن دو صهیونیست در قلقیلیه وزیر خارجه طالبان به عراقچی تبریک گفت دیدار فرمانده کل ارتش با وزیر ورزش و جوانان رئیس قوه قضاییه در دیدار با پزشکیان: رای بالا به کابینه پشتوانه بسیار خوبی برای دولت شد فرمانده کل ارتش با امیر نصیرزاده دیدار کرد زلنسکی پیوستن اوکراین به دیوان کیفری بین‌المللی را تأئید کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار از تعطیلی شنبه‌ها

  • کد خبر: ۲۳۸۹۱۲
  • ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
  • ۳
آخرین اخبار از تعطیلی شنبه‌ها
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با شکل‌گیری کمیسیون اجتماعی مجلس موضوع تعطیلی شنبه‌ها بررسی خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس پاپی‌زاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری کاهش ساعت کاری کارکنان و افزایش تعطیلات پایان هفته، گفت: این لایحه پس از ارائه از سوی دولت به مجلس، بنا بر مفاد آیین‌نامه داخلی مجلس فرآیند برای تصویب را گذراند و در جلسه علنی به تصویب نمایندگان رسیده است و در نهایت به شورای نگهبان ارسال شد.

وی در توضیح این لایحه بیان کرد: بر اساس این لایحه دولت خواستار کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در طور هفته و افزایش تعطیلات پایان هفته به ۲ روز شده بود که نمایندگان در مصوبه خود با کاهش ساعت کاری کارکنان به ۴۰ ساعت در هفته موافقت و شنبه‌ها را به عنوان روز تعطیل انتخاب کردند که در نتیجه با این مصوبه جمعه‌ها و شنبه‌ها تعطیل می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مصوبه مجلس مورد ایراد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته است، اظهار داشت: طبق فرآیند قانونی در این صورت لایحه به مجلس برگردانده می‌شود و هیئت رئیسه آن را به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع و مجدد بررسی می‌شود. پس از بررسی و تصویب در کمیسیون مربوطه جهت ارزیابی همه نمایندگان، تقدیم هیئت رئیسه می‌شود تا در نوبت بررسی جلسه علنی قرار گیرد و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

پاپی‌زاده با بیان اینکه تعطیلی شنبه‌ها منتفی نشده است، بیان کرد: با توجه به اینکه هنوز ظرفیت کمیسیون اجتماعی تکمیل نشده و اعضای هیئت رئیسه آن هم مشخص نشده است به محض تشکیل کمیسیون اجتماعی ایرادات هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لایحه مذکور به کمیسیون اجتماعی ارجاع می‌شود تا مورد واکاوی قرار گیرد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
منطقی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
0
5
اگر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت با تعطیلی شنبه ها مخالفند پس با تعطیلی پنجشنبه ها موافقت کنند، اگر با تعطیلی پنجشنبه ها هم مخالف هستند پس چرا کارمندان مستقر در تهران که مرکز مبادلات اقتصادی کشور است هم اکنون پنجشنبه ها تعطیلی هستند؟ آیا این عدالت است؟!!! مطالبه کارمندان دولت از مجلس شورای اسلامی برطرف کردن این تبعیض است.
تتتتتتتتتبببببببببعععععععععععییییییییییضضضضضضض دردناک ، زجرآور، کینه ای و دشمن ساز است.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
0
4
لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص افزایش تعطیلات پایان هفته کارمندان دولت در حدود دو سال توسط دولت و مجلس و تشکل های مختلف اقتصادی مورد بررسی جامع قرار گرفت اما علی رغم آنکه این لایحه پانزده سال هست که در تهران در حال اجرا است ولی هنوز به تصویب نهایی نرسیده دلیل آن کدامیک از گزینه های زیر میتواند باشد:
الف- متخصصان سازمان اداری و استخدامی کشور از تعهد یا دانش تخصصی لازم برخوردار نمی باشند؟
ب- معاونت حقوقی ریاست جمهوری در بررسی لاحیه فوق، از کفایت لازم برخودار نبوده است؟
پ- هیات دولت در فهم و تشخیص موضوعات مهم و راه حل آنها از توانایی کافی برخوردار نیست؟
ج- رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی از دانش حقوقی، فقهی و آگاهی لازم در این موضوع برخوردار نبوده اند؟
د- اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از تعهد و تخصص لازم برخودار نیستند؟
ر- شصت و سه درصد از نمایندگان مجلس موافق با این طرح، به لحاظ عقیدتی و دانشی واجد صلاحیت نیستند؟
و- شورای نگهبان تحت تاثیر نظر شخصی برخی افراد بی ربط در خصوص طرح مذکور بی طرفانه قضاوت نکرده است؟
محمد هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
0
1
ما کارمندان دولت تا برقراری عدالت منتظریم. طرح اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری درخصوص افزایش تعطیلات آخر هفته کارمندان دولت، حدود دو سال توسط صاحبنظران سازمان اداری و استخدامی و تشکل های اقتصادی و کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی شد و 136 نفر نماینده مجلس، 30 نفر عضو هیات دولت و دو نفر مرجع تقلید(آیت الله جوادی آملی و آیت الله گرگانی)روی آن کار کردند. کلیه افراد و شوراها و نهادهایی که در این خصوص کوتاهی و کارشکنی کردند و یا با دلایل واهی با این لایحه (مصوبه) مخالفت نمودند آماده باشند چون از آنان نزد امید و یاور مظلومان و ستم دیدگان جهان حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) گلایه خواهیم کرد. پس شما هم منتظر باشید.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->