«عصر داستان مشهد» به ایستگاه هفتاد رسید | نقد و بررسی «مرگ هوریشیو الجر» اثر «لیروی جونز» اجرای نمایش آیینی «رحل نی» در کوه‌پارک مشهد + زمان و آدرس «و سال دیگر وقتی بهار» در راه جشنواره جیفونی ایتالیا سریال اوشین دوباره به قاب تلویزیون بر می گردد + ساعت پخش و تکرار عاشورا؛ تمثالی از زیبایی | گذری بر ظرفیت‌های نقاشی قهوه خانه‌ای در واقعه عاشورا نقاشی عاشورایی سفارش‌بردار نیست چگونه با نویسنده تا کنیم که کارمان به کتک کاری نکشد؟! | نگاهی به کتاب «ویراستار خرابکار» کرول فیشر سلر نگاهی به ترجمه‌ای کهن از «صحیفه سجادیه» تصاویر خادمان حسینی در مشهد به نمایش درآمد معرفی نامزدهای جوایز امی ۲۰۲۴ + اسامی شاه‌‌نقش خسرو شکیبایی | به‌بهانه شانزدهمین سالروز درگذشت بازیگری که نقش‌هایش با خاطرات مردم گره خورده است صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ دلیل لغو جایزه نوبل ادبیات «آلیس مونرو» چه بود؟ نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» روی صحنه تئاتر شمایل می‌رود فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۲۸ و ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۳) + خلاصه داستان و بازیگران مایکل مان آرشیو «فراری» را آنلاین کرد فرهاد مشیری، هنرمند سرشناس، درگذشت + علت فوت
سرخط خبرها

فرهاد مشیری، هنرمند سرشناس، درگذشت + علت فوت

  • کد خبر: ۲۳۹۵۳۲
  • ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
فرهاد مشیری، هنرمند سرشناس، درگذشت + علت فوت
فرهاد مشیری، هنرمند سرشناس ایرانی، درگذشت.

فرهاد مشیری هنرمند شناخته شده ایرانی که در سال ۱۳۴۲ در شهر شیراز به دنیا آمده بود، در ۶١ سالگی، بر اثر ایست قلبی، درگذشت. 

فرهاد مشیری در سال ۱۳۸۷ با الهام از خم‌ها و کوزه‌های سفالی شیراز، آثاری را خلق کرد که بعدها به عنوان «نقاشی‌های کوزه» معروف شدند.

فرهاد مشیری در امریکا تحصیل کرد و سال ۱۳۶۸ به ایران بازگشت. او نخستین هنرمند اهل خاورمیانه است که کارش در سال ۲۰۰۸ به قیمتی بیش از یک میلیون دلار به فروش رسید. فرهاد مشیری همچنین در فهرست ۵۰۰ هنرمند برتر جهان در سال ۲۰۱۲ قرار گرفته است.

فرهاد مشیری، هنرمند سرشناس، درگذشت

خودش گفته است: «۱۵ سال در شیراز بودم. پدرم در شیراز صاحب سینما بود و من با سینما بزرگ شدم. اوایل تصمیم داشتم معمار شوم. در دوره دبیرستان، معلم هنرم گفت: حالا چقدر عجله داری، دو سال برو دانشگاه هنر و بعد معماری بخوان. من هم چون شاگرد حرف گوش کنی بودم به دانشگاه هنر رفتم.»

مشیری کم کم به سمت طراحی و نقاشی گرایش پیدا کرد و عشق و علاقه‌اش به هنر و داشتن مهارت نسبی او در طراحی همراه با تشویق‌های پدر سبب شد تا این مسیر را به صورت جدی ادامه دهد.

در بیستمین حراج تهران که چندی قبل برگزاری شد، اثر فرهاد مشیری با عنوان «شماره‌های سیاه روی سفید» ارایه شده بود که قیمت پیشنهادی این اثر ۱۰ تا ۱۲ میلیارد بود که در نهایت ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان چکش خورد. مشیری این اثر را در سال ۱۳۸۱ خلق کرده بود. «شماره‌های سیاه روی سفید» در سال ۱۳۹۵ هم در ششمین حراج تهران ارایه شده بود.

منبع: رکنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->