قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۸ تیر ۱۴۰۳) | چگونه سود ۲.۹ میلیاردی از خرید هیوندای کونا به دست آوریم؟ بررسی قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا (۲۸ تیر ۱۴۰۳) | اختلاف‌قیمت ۱۴ تا ۳۰۰ میلیونی کارخانه و بازار آزاد پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام بدون ضامن به مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌رضوی قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۲۸ تیر ۱۴۰۳) سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ همت در صنعت‌ومعدن خراسان‌رضوی پیش‌بینی سهم ۲۵درصدی فارغ‌التحصیلان از تعهد اشتغال استانداران کوچ خریداران مسکن به شمال کشور + علت قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد اعلام شد (۲۸ تیر ۱۴۰۳) | زردآلو ۲۰ هزار تومان ارزان‌تر شد علت روند کاهشی قیمت دلار چیست؟ (۲۸ تیر ۱۴۰۳) جزئیاتی از توافق انتقال گاز روسیه به ایران (۲۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت انواع مدل‌های گوشی موبایل (۲۷ تیر ۱۴۰۳) یکی از مطالبه‌های کارگران از دولت چهاردهم حفظ و اصلاح سه‌جانبه‌گرایی در تعیین حقوق است قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | دیگنیتی پرستیژ ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان شد قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | کوییک دنده‌ای ۴۲۴ میلیون تومان پرش در جا شاخص کل بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ تیر ۱۴۰۳) آخرین اخبار از پرداخت وام اربعین ۱۴۰۳ طلا به کانال بالاتر ورود کرد | قیمت طلا و سکه در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) تردد در جاده مخصوص تهران-کرج محدود شد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بازگشت دلار به کانال ۵۸ هزار تومان | قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۲۷ تیر ۱۴۰۳) فروش محصول سایپا از یکشنبه آینده (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات و لینک ثبت‌نام وزیر نفت: سوخت پایدار تامین و بدون مشکل ارائه می‌شود بالاخره پایان کار ۱۹ هزار واحد مسکن مهر گلبهار صادر می‌شود خراسانی‌ها می‌توانند دست کم ۲۰ درصد قطعات خودرو‌های کشور را  تأمین کنند معامله غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن توسط بنگاه‌های املاک | فریب سوداگران را نخورید
سرخط خبرها

علت روند کاهشی قیمت دلار چیست؟ (۲۸ تیر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۹۶۱۹
  • ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹
علت روند کاهشی قیمت دلار چیست؟ (۲۸ تیر ۱۴۰۳)
حرکت بازار ارز و سکه در روز چهارشنبه مثل روند بازار در روز شنبه بود و افزایش انس طلا و رکوردزنی آن موجب شد تا راه بازار سکه و طلا از بازار ارز جدا شود.

به گزارش شهرآرانیوز، در روز چهارشنبه قیمت طلا و سکه با گپ مثبت باز کردند و با افت بازار ارز از نرخ بازگشایی عقب نشستند. قیمت دلار هم که در روز شنبه کف جدیدی در سال ۱۴۰۳ به ثبت رسانده بود در روز چهارشنبه به زیر آن سطح رفت. در مجموع قیمت دلار پایینتر از نرخ بسته شده روز یکشنبه به کار خودش پایان داد، اما قیمت طلا و سکه نسبت به یکشنبه افزایش داشتند.

قیمت انس طلا در دو روز تعطیلی تاسوعا و عاشورا بر مدار صعود بود و با افزایش به بالای ۲۴۶۰ دلار رفت که رکورد قیمتی جدیدی برای طلا بود. قیمت طلا بعد از افزایش امید‌ها نسبت به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و این موضوع که برخی از معامله‌گران با اطمینان بیشتری پیش‌بینی می‌کنند که دونالد ترامپ می‌تواند در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود رکورد بالاترین سطح قیمتی خودش را شکست.

قیمت دلار هرات چهارشنبه را در ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان شروع کرد و از ابتدا میل به کاهش نشان داد. شدت کاهش بازار ارز بعد از بازگشایی بازار درهم با گپ منفی بیشتر شد و قیمت دلار هرات در نیمه دوم با کاهش به کف ۵۷ هزا تومان رسید و فعلا از این ناحیه حمایت شد. این کمترین قیمتی است که دلار در سال ۱۴۳ دیده. بعد از فاصله گرفتن قیمت دلار هرات از کانال ۵۸ هزار تومان، قیمت دلار تهران هم برای دومین بار در این هفته وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد.

قیمت درهم امارات با گپ منفی ۱۲۰ تومانی نسبت به نرخ بسته شده یکشنبه در ۱۵ هزار و ۸۲۰ تومان بازگشایی کرد و با کاهش در ۱۵ هزار و ۷۴۰ تومان به کار خودش پایان داد. ۱۵ هزار و ۷۴۰ تومان کمترین قیمت درهم در سال ۱۴۰۳ است که در پنج خرداد هم این نرخ را دید و پس از آن بالایی داد.

قیمت سکه با گپ مثبت ۴۰۰ هزار تومانی در یک قدمی کانال ۴۱ میلیون آغاز به کار کرد و بعد از کاهش بازار ارز، با افت در ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بسته شد که بالاتر از نرخ بسته شده روز یکشنبه بود. حباب سکه هم به ۱۷ درصد رسید که کمترین میزان حباب در سال ۱۴۰۳ است.

قیمت طلای آبشده که به واسطه رشد قیمت انس طلا در معاملات پشت خطی به بالای ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رفته بود در معاملات چهارشنبه از این سطح عقب نشست. با کاهش قیمت طلای آبشده، حبابش منفی شد. با رکوردزنی قیمت انس طلا، ارزش ذاتی طلای آبشده هم رشد پیدا کرد و از قیمت بازاری طلا پیشی گرفت. ارزش ذاتی طلای آبشده نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان بالاتر از ارزش بازاری آن است.

در حالی که این روز‌ها خبر از کمبود ارز در حوزه‌های متفاوت مثل دارو و تجهیزات الکتریکی به گوش می‌رسد و حتی رئیس سابق اتاق بازرگانی گفته با مشکل کمبود منابع ارزی روبرو هستیم، اما بهادری جهرمی، سخنگوی دولت وقت از آزادسازی واردات خودرو برای همه ایرانیان خبر داد.

معامله‌گران می‌گفتند که در سال ۱۴۰۲ هم زمزمه‌های آزادسازی خودرو به گوش می‌رسید، اما بعد از مواضع محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که گفته بود اگر واردات خودرو باز شود قیمت دلار تا ۸۰ هزار تومان می‌رود، واردات خودرو عملی نشد. البته آقای باهنر در آبان پارسال هم یک پیش‌بینی درمورد قیمت دلار داشت که درست از آب درنیامد. این عضو مجمع تشخیص پیش‌بینی کرده بود که اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ ندهد با اطلاع عرض می‌کنم که تا پایان سال، قیمت ارز نهایتا ۲ یا ۳ درصد نوسان خواهد داشت و کسی منتظر جهش ارزی نباشد. در آن زمان قیمت دلار در حدود ۵۱ هزار تومان بود و تا پایان سال قیمت دلار رشد نزدیک به ۱۳ درصدی داشت.

یک توییت هم در مورد واردات خودرو هم در بازار دست به دست می‌شد. در این توییت نوشته شده با مصوبه واردات خودرو تلاش مافیای ارز برای جلوگیری از کاهش نرخ ارز، نتیجه داد.

البته هنوز این خبر در بازار ارز اثرگذار نبوده و همانطوری که گفته شد قیمت دلار در روز چهارشنبه بر مدار کاهش بود.

به عقیده معامله‌گران فنی، بازارساز با تزریق پی در پی سعی در کف‌شکنی قیمت دلار دارد تا قیمت دلار را در کف‌ترین حالت ممکن به دولت چهاردهم تحویل دهد. برای همین نگاه فعالان بازار این است که سطوح پایینی قیمت دلار، نقاط خریدنی هستند.

از نگاه تکنیکال در کف کانال ۵۷ هزار تومان اشباع فروش وجود دارد و قیمت در حال پولبک به حمایت شکسته شده است؛ اگر در این پولبک‌ها مرز مقاومت ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان بشکند قیمت از کف دور می‌شود، اما اگر کف از دست برود قیمت دلار می‌تواند یک کانال دیگر از دست بدهد.

منبع: اکو ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->