شرایط واردات خودروی خارجی برای ایرانیان اعلام شد + جزئیات بررسی قیمت امروز برند‌های مختلف موبایل از ۴ میلیون تا ۹۷ میلیون تومان (۲۸ تیر ۱۴۰۳) کاهش ۱۰۰ هزارتومانی سکه امامی، نیم‌سکه و ربع‌سکه در مشهد (۲۸ تیر ۱۴۰۳) یک خودرو جدید در راه ایران + عکس و مشخصات شناسایی ۵۰۰ هزار خانه خالی از طریق سامانه املاک و اسکان قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۸ تیر ۱۴۰۳) | چگونه سود ۲.۹ میلیاردی از خرید هیوندای کونا به دست آوریم؟ بررسی قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا (۲۸ تیر ۱۴۰۳) | اختلاف‌قیمت ۱۴ تا ۳۰۰ میلیونی کارخانه و بازار آزاد سد ناترازی انرژی مانع استفاده از ظرفیت تولیدی صنایع سیمان رتبه سیزدهم خراسان رضوی در پایش امنیت سرمایه‌گذاری پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام بدون ضامن به مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌رضوی قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۲۸ تیر ۱۴۰۳) سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ همت در صنعت‌ومعدن خراسان‌رضوی پیش‌بینی سهم ۲۵درصدی فارغ‌التحصیلان از تعهد اشتغال استانداران کوچ خریداران مسکن به شمال کشور + علت قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد اعلام شد (۲۸ تیر ۱۴۰۳) | زردآلو ۲۰ هزار تومان ارزان‌تر شد علت روند کاهشی قیمت دلار چیست؟ (۲۸ تیر ۱۴۰۳) جزئیاتی از توافق انتقال گاز روسیه به ایران (۲۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت انواع مدل‌های گوشی موبایل (۲۷ تیر ۱۴۰۳) یکی از مطالبه‌های کارگران از دولت چهاردهم حفظ و اصلاح سه‌جانبه‌گرایی در تعیین حقوق است قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | دیگنیتی پرستیژ ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان شد قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | کوییک دنده‌ای ۴۲۴ میلیون تومان پرش در جا شاخص کل بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ تیر ۱۴۰۳) آخرین اخبار از پرداخت وام اربعین ۱۴۰۳ طلا به کانال بالاتر ورود کرد | قیمت طلا و سکه در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) تردد در جاده مخصوص تهران-کرج محدود شد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بازگشت دلار به کانال ۵۸ هزار تومان | قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۲۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سد ناترازی انرژی مانع استفاده از ظرفیت تولیدی صنایع سیمان

  • کد خبر: ۲۳۹۶۵۲
  • ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
سد ناترازی انرژی مانع استفاده از ظرفیت تولیدی صنایع سیمان
در نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت سیمان کشور که با حضور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، چالش‌های صنعتگران حوزه سیمان و صادرات این محصول و نیز درخواست‌های فعالان این صنعت از بورس کالا مطرح شد. مسئولان بورس کالای کشور نیز به صورت برخط در این نشست حضور یافتند و به ابهامات و پرسش‌های فعالان صنعت سیمان پاسخ گفتند.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی در ابتدای این نشست، اظهار کرد: صنعت سیمان به‌عنوان یکی از صنایع پایه، نقشی اساسی در توسعه زیربنای اقتصادی کشور ما برعهده دارد و سیمان، همواره اثر چشمگیری در صادرات کشورمان داشته است؛ اما با وجود اهمیت فراوان این کالا، واحد‌های سیمانی کشور با دغدغه و مشکلات متعددی در حوزه ناترازی انرژی و صادرات روبه‌رو هستند.

محمدرضا توکلی‌زاده افزود: بنا بر اعلام شرکت برق منطقه‌ای خراسان، هر واحد تولیدی سیمان در استان خراسان رضوی، روزانه امکان مصرف تنها سه مگاوات برق را دارد؛ این در حالی است که صنایع سیمان به برق بیشتری برای تولید نیاز دارند و واحد‌های تولیدی این بخش، در شرایط کنونی، امکان فعالیت و تولید ندارند.

توکلی‌زاده با بیان اینکه هزینه تمام‌شده تولید سیمان با قیمت صادراتی آن مطابقت ندارد، افزود: قیمت سیمان باید متناسب با هزینه‌های انرژی در امسال تعیین شود تا صنایع فعال در این عرصه، بیش از این دچار خسران نشوند. درصورتی که متناسب‌سازی انجام شود، بخشی از دغدغه و نگرانی‌های تولیدکنندگان صنعت سیمان برطرف خواهد شد.

قیمت سیمان باید متناسب با هزینه انرژی باشد

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان نیز در بخشی از این نشست، گزارش عملکردی درباره صادرات سیمان و کلینکر در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ارائه کرد و یکی از دلایل کاهش صادرات سیمان در این بازه زمانی را عرضه‌نکردن کافی این محصول در بازار دانست. 

علی‌اکبر الوندیان درباره ذخیره‌سازی سوخت برای فصل زمستان و تأمین انرژی صنایع در فصل سرد، بیان کرد: سال گذشته، قطع گاز صنایع از آبان ماه آغاز شد و احتمال دارد که امسال از مهرماه این روند آغاز شود. در این راستا ضرورت دارد که ذخیره‌سازی مازوت در دستورکار قرار گرفته و از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری شود. سال گذشته، اعتبار مازوت صنایع سیمان دیرهنگام ابلاغ شد. صنایع سیمانی امسال، در حوزه انرژی سال سختی را پشت سر خواهند گذاشت.

عباس یعقوبی، مدیر عملیات بازار بورس کالای ایران نیز با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های صنایع در رینگ صادراتی بورس کالا، روند پذیرش مشتریان داخلی و خارجی است، اظهار کرد: خریداران داخلی و خارجی باید در وهله نخست، اطلاعات لازم را ارائه کنند تا پس از تأیید اطلاعات از سوی نهاد‌های مرجع، مجوز آنان برای بهره‌گیری از رینگ صادراتی صادر شود. نحوه تسویه مشتریان در رینگ صادراتی بورس کالا می‌تواند ریالی یا ارزی باشد که به دلیل عدم انتقال ارز، نرخ ارز باید مشخص و به صورت نقدی تسویه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->