انتقاد رهبر انصارالله یمن از جهان عرب درباره جنایت اسرائیل در غزه حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس بر سر مزار شهید آیت‌الله رئیسی دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور منتخب با بازاریان و کسبه تهران نشست تقنینی و نظارتی کمیسیون امنیت ملی مجلس در مشهد برگزار شد (۲۸ تیر ۱۴۰۳) سرلشکر صفوی: هیچ کشور و رهبری جرئت اخذ تصمیم رهبر انقلاب در «وعده صادق» را نداشت پخش مستند «تکاور» ویژه زندگی امیر دریادار سیاری + تیزر و زمان پخش سرمایه‌گذاری در آموزش و توانمند‌سازی سربازان امری ضروری و حیاتی است اعتراض نماینده مشهد‌وکلات در مجلس نسبت به تقسیمات کشوری مشهد_طرقبه‌شاندیز پزشکیان با تیتر «وعده‌های تغییر در ایران» در صفحه اول نیویورک‌تایمز هشدار پلوسی به بایدن: کناره‌گیری کن! دخالت مخبر در عزل و نصب مدیران عامل بانک‌ها تکذیب شد ظریف درباره امتیاز پیروان مذاهب غیراکثریت در چینش کابینه توضیح داد توصیه پورمحمدی به پزشکیان در رابطه با چینش کابینه دخالت مخبر در عزل و نصب مدیران عامل بانک‌ها، تکذیب شد برادران: استان خراسان‌رضوی در اخذ مجوز توسعه صنایع‌ عمومی، رتبه دوم کشور را دارد تغییر در فرماندهی انتظامی ۲ استان کشور (۲۸ تیر ۱۴۰۳) یکی از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید + فیلم تیراندازی مرگبار در سقز (۲۸ تیرماه ۱۴۰۳) + جزئیات
سرخط خبرها

سرلشکر صفوی: هیچ کشور و رهبری جرئت اخذ تصمیم رهبر انقلاب در «وعده صادق» را نداشت

  • کد خبر: ۲۳۹۷۳۲
  • ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
سرلشکر صفوی: هیچ کشور و رهبری جرئت اخذ تصمیم رهبر انقلاب در «وعده صادق» را نداشت
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به تاثیر عملیات وعده صادق، گفت: مقام معظم رهبری در این عملیات تصمیمی گرفتند که در طول حیات رژیم صهیونیستی طی ۷۸ سال گذشته بی‌سابقه بود و هیچ رهبری و هیچ کشوری جرئت آن را نداشت؛ شلیک صد‌ها موشک و پهپاد به اسرائیل شوخی نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، سرلشکر یحیی صفوی در مراسم عزاداری آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) به تشریح رابطه محرم با دفاع مقدس پرداخت و گفت: به عنوان کسی که از روز اول تا آخر جنگ حضور داشتم می‌گویم بدون عنایات خداوند، توجهات ۱۴ معصوم و فرماندهی و رهنمود‌های امام راحل و حضور مردم، جنگ به پیروزی نمی‌رسید.

وی با تأکید بر اینکه ما در جنگ، فکر، عقلانیت و قدرت هم داشتیم، تصریح کرد: اگرچه ما فکر و طرح‌ریزی می‌کردیم، نقشه می‌ریختیم و نقاط ضعف و قوت دشمن را شناسایی می‌کردیم و نقاط قوت خودمان را به ضعف دشمن می‌زدیم، ولی آنجا که گیر می‌افتادیم ۱۴ معصوم به کمکمان می‌آمدند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه محصول ۸ سال دفاع مقدس، جبهه مقاومت را تشکیل داد، گفت: محصول فداکاری ایران به لبنان منتقل شد و حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن را تشکیل داد. داعشی‌ها را چه کسی براندازی کرد؟ داعش را رهبری ایران و حاج قاسم سلیمانی به کمک ارتش‌های سوریه و عراق شکست دادند. حاج قاسم سلیمانی نیرو‌های حشدالشعبی را مانند بسیج خودمان با استفاده از ۷۰ هزار نفر نیروی مردمی تشکیل داد، در سوریه هم بسیج مردمی را شکل داد.

وی با اشاره به جنایت جنگی و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه اظهار کرد: تا روز گذشته مردم مظلوم فلسطین در غزه ۳۸ هزار نفر شهید و بیش از ۸۰ هزار نفر مجروح داده‌اند، شهر غزه یک قطعه زمین محدود با وسعت ۳۶۰ کیلومتر مربع است و این تعداد شهید و مجروح برای این سرزمین کوچک بسیار زیاد است.

سرلشکر صفوی افزود: حدود ۱۵ هزار نفر هنوز زیر آوار‌ها در غزه هستند که آنان را بیرون نیاورده‌اند. از این ۳۸ هزار نفر شهید، ۲۰ هزار نفر کودکان و زنان هستند. خیلی عجیب است، اما آنان عقب‌نشینی نکردند و ایستادگی کردند. این مردم مقاومت را از کجا غیر از مقاومت ۸ ساله زنان و مردان ایران آموختند؟

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس یادآور شد: یک ماه دیگر اربعین شهدای کربلاست و ۱۰ تا ۲۰ میلیون نفر از کشور‌های مختلف و حتی اهل تسنن و مسیحی‌ها از نجف به کربلا راهپیمایی می‌کنند، اگر این ۲۰ میلیون نفر یک مقداری مسیر خود را تغییر دهند و به سمت قدس بروند برای آزادی فلسطین، چه کسی می‌تواند در برابرشان مقاومت کند؟ واقعا فکر کنید آیا اسرائیلی‌ها می‌توانند در برابر ۲۰ میلیون نفر جمعیت مقاومت کنند؟

سرلشکر صفوی با اشاره به شکست صهیونیست‌ها در عملیات وعده صادق تأکید کرد: ایران پس از شهادت سردار زاهدی و همراهانشان بین ۲۰۰ الی ۳۰۰ موشک و پهپاد به سمت اسرائیل شلیک کرد و آنان نتوانستند کاری کنند، حتی آمریکایی‌ها به کمک آمدند، کل ظرفیت سنتکام و بخشی از توان یوروکام و ۲۰۰ فروند هواپیما و سامانه‌های پدافندی را پای کار آوردند، از کشور‌های عربی از جمله اردن کمک گرفتند، ناتو را آوردند، اما شکست خوردند.

وی با اشاره به اراده و قدرت تصمیم‌گیری فرمانده کل قوا در این عملیات، گفت: مقام معظم رهبری تصمیمی گرفتند که در طول حیات ننگین و منحوس رژیم صهیونیستی طی ۷۸ سال گذشته بی‌سابقه بود و هیچ رهبری و هیچ کشوری جرئت آن را نداشتند. نه یک عدد و نه دو عدد بلکه ۲۰۰ تا ۳۰۰ موشک و پهپاد به اسرائیل شلیک کردن شوخی نیست، اسرائیل یعنی آمریکا و ناتو.

سرلشکر صفوی در تحلیل رابطه محرم با آزادی فلسطین اظهار کرد: من قبل از انقلاب از ایران فراری بودم و در جبهه سوریه، لبنان و در میان مبارزان فلسطینی بودم. برخی از آنان آن زمان نماز نمی‌خواندند و عقاید غیراسلامی داشتند. ما می‌گفتیم راه آزادی قدس از مسیر اسلام و قرآن می‌گذرد. آن موقع از اهل بیت با آنها صحبت نمی‌کردیم. می‌گفتیم اگر نماز بخوانید می‌توانید راه قدس را باز کنید. می‌گفتند قدس را که آزاد کردیم نماز می‌خوانیم. ما هم می‌گفتیم باید نماز بخوانید تا بشود قدس را آزاد کنیم.

وی ادامه داد: مسیر آزادی قدس شریف احتمالا همین مسیر ایران، عراق، سوریه و لبنان است. ما زمان آن را نمی‌دانیم، ولی رهبری انقلاب دو پیغام دادند، یکی اینکه رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده را نمی‌بیند و یکی هم اینکه ان‌شاءالله نماز جماعت را در قدس با هم می‌خوانیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه رهبری انقلاب یک رهبر سیاسی و یک رهبر معنوی هستند، گفت: رهبری انقلاب مثل امام راحل که گفتند صدای شکسته‌شدن استخوان‌های مارکسیسم - لنینیسم شنیده می‌شود، این جملات را بیان کردند. امام راحل در نامه‌ای که به گورباچف نوشتند فروپاشی شوروی را پیش‌بینی کرده بودند در حالی که هیچ‌کس غیر از امام، نه آمریکایی‌ها و نه هیچ‌کس دیگر این پیش‌بینی را نکرده بود، اما محقق شد.

صفوی با تأکید بر اینکه ما باید رابطه خودمان را با امام حسین (ع) روشن کنیم، گفت: باید ببینیم اندیشه و تفکرمان، اخلاق و رفتارمان و عملکرد و کارهایمان چقدر به امام حسین (ع) نزدیک است، ما چقدر به امام حسین (ع) و ۱۴ معصوم معرفت داریم؟ آیا ما شیعیان کم معرفت یا بی‌معرفتی هستیم؟ باید درباره آن فکر کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->