سرخط خبرها

تشویق ایستاده تماشاگران «در انتهای شب» + نظر مخاطبان

  • کد خبر: ۲۳۹۹۰۱
  • ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
تشویق ایستاده تماشاگران «در انتهای شب» + نظر مخاطبان
سریال «در انتهای شب» به‌کارگردانی آیدا پناهنده، توانست نظر تعداد زیادی از مخاطبانش را به خود جلب کند؛ زیرا توانسته بود داستان تکراری جدایی را نه به‌شکلی نو، که به‌شکلی کاملاً باورپذیر تعریف کند.

به گزارش شهرآرانیوز، سریال «در انتهای شب» آیدا پناهنده در جایی به انتها رسید که باید. این نظر مشترک بسیاری از مخاطبان است که هر هفته جمعه ساعت ۱۲، پس از انتشار این سریال در پلتفرم فیلم‌نت، آن را دیدند و با رضایت خاطر به انتظار قسمت بعدی نشستند تا داستانی را دنبال کنند که واقعی‌بودن، غلونکردن و توجه به جزئیات از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به‌شمار می‌رود.

سریال «در انتهای شب»، خوب یا بد؟

سریال «در انتهای شب» به‌کارگردانی آیدا پناهنده، توانست نظر تعداد زیادی از مخاطبانش را به خود جلب کند؛ زیرا توانسته بود داستان تکراری جدایی را نه به‌شکلی نو، که به‌شکلی کاملاً باورپذیر، تعریف کند. توجه به جزئیات روابط و شکوه‌دادن به لحظاتی که در زندگی واقعی از دید آدم‌ها پنهان می‌ماند، ازجمله نقاط قوت این سریال ظریف و زنانه بود که در کنار ترکیب مناسب بازیگران، هنر نقاشی که به فیلم رنگ داده بود و استفاده از شخصیت‌های واقعی، توانست اثری نسبتاً موفق بدون اضافات معمول را به مخاطباش ارائه دهد. درواقع موجزبودن، آن‌هم در زمانه‌ای که سازندگان بسیاری از آثار تلویزیونی و شبکه نمایش‌ خانگی برای هر دقیقه بیشتر دستمزد محاسبه می‌کنند، ازجمله اتفاقات خوب در سریال‌سازی است که با توجه به گسترش روند سریال‌سازی در ایران و افزایش شمار مخاطبان شبکه نمایش خانگی، باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین ترتیب حوادث بدون کشمکش‌های متعدد و نبود تعدد خرده‌روایت‌های معمول سریال‌های شبکه نمایش‌ خانگی که هرکدام بر پیچیده‌تربودن روایتش بر دیگری فخر می‌فروشد، از دیگرویژگی‌های مثبت برای این نوع داستان است که تعبیر «داستانی ساده و سرراست» را به عنوان معرف خود بر زبان بسیاری از مخاطبان جاری کرده است.

مجموع این ویژگی‌ها را می‌توان «احترام به مخاطب» قلمداد کرد که علت اصلی رضایت تماشاگران سریال بوده است؛ تماشاگرانی که با توجه به نظرات و واکنش‌هایشان، این حس را دریافت نکردند که فریب خورده یا وقتشان به هدر رفته است.

ترکیب بجای بازیگران

 اولین تصویری که در ابتدا، از پارسا پیروزفر و هدی زین‌العابدین منتشر شد، این تصور را برای برخی مخاطبان به وجود آورد که احتمالاً قرار است همچون تعداد زیادی از سریال‌های پخش‌شده از شبکه نمایش خانگی، بار این سریال را نیز چهره‌ها به دوش بکشند، اما طولی نکشید که بازی خوب هردوی این چهره‌ها تصویر ایجادشده را شکست. در کنار این، بازی بازیگر خردسال، رایان سرلک و همچنین بازی خوب علیرضا داوودنژاد، بار دیگر هنر آیدا پناهنده را در انتخاب بجای بازیگران نمایان کرد.

لوکیشن پایانی و پایان مقبول

پایان خوب و مقبول سریال «در انتهای شب» لبخندی را بر لب مخاطب نشاند که مدت‌ها، محو شده بود؛ پایانی که هم‌زمان با شخصیت‌ها، یک‌جور پریشان‌احوالی را در دل مخاطبان نیز حل کرد و امیدی هرچند کم‌رنگ را بر دل‌هایشان نشاند که البته انتخاب لوکیشن پایانی یعنی محوطه خانه سالمندان نیز در این پایان دلنشین بی‌تأثیر نبود.

گرچه این مطالب به‌معنای بی‌نقص‌بودن سریال نیست، اما رضایت عمومی مخاطبان موضوعی است که می‌توان پس از پایان یک سریال بر آن تکیه کرد. در ادامه مطلب، تعدادی از نظرات مخاطبان را درباره این سریال می‌خوانید:

- یکی از مخاطبان توئیتر با اشاره به کیفیت بالای این سریال نوشته است: «این سریال می‌توانست در پلتفرم‌های بین‌المللی نمایش داده شود.»

این مخاطب همچنین درباره وسواس کارگردان و احترام او به مخاطبش سخن گفته است و به افرادی که سریال را ندیده‌اند، توصیه کرده آن را تماشا کنند.

- مخاطب دیگری از آرامش جاری در سریال و ترتیب حوادث بدون عربده‌کشی‌های معمول برخی سریال‌های شبکه نمایش خانگی، تمجید کرده است.

همچنین برخی مخاطبان با هم‌ذات‌پنداری با شخصیت‌ها، به این نکته اشاره کرده‌اند که سریال «در انتهای شب» توانسته است در کنار به‌تصویرکشیدن واقعیت این روز‌های جامعه، واقعیت بسیاری از آدم‌ها و رفتارهایشان را نیز به نمایش بگذارد. همچنان که یکی از مخاطبان نوشته است: «خیلی ماهی و خیلی بهنامیم.»

تشویق ایستاده تماشاگران «در انتهای شب» + نظر مخاطبان

تشویق ایستاده تماشاگران «در انتهای شب» + نظر مخاطبان

تشویق ایستاده تماشاگران «در انتهای شب» + نظر مخاطبان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->