با ساده‌ترین وسایل، بهترین کاردستی‌های سه‌بعدی را بسازید اولین جشنواره فرهنگی هنری شمسا با محوریت طراحی و دوخت پوشاک اسلامی در خراسان رضوی برگزار می‌شود مجموعه شعر «فرفره کولی» اثر مهدی حاتمی شاعر خراسانی منتشر شد فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟» با بازی فرشته حسینی و هانیه توسلی اکران آنلاین می‌شود+ زمان پخش لیندا کیانی با «سامپو» در راه کوبا اکران فیلم سینمایی «۷۶۰۰» در هنر و تجربه حکایت دست خر شکسته و گرگ خاموش برنامه جدید کامران نجف‌زاده برای شبکه نمایش خانگی اعلام نامزدهای بخش‌های رقابتی پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۳۰ تیر ۱۴۰۳) پرورش در مشهد، شکوفایی در تهران | نگاهی به حضور نسل جدیدی از هنرمندان مشهدی در سینما و تلویزیون کشور تمدید مهلت نام‌نویسی در جشنواره فیلم کوتاه تهران نگاهی به کتاب‌های تازه منتشرشده در روز‌های گذشته (۳۰ تیر ۱۴۰۳) آزادشدن تعدادی زندانی توسط «مصطفی راغب» خواننده پاپ مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان‌رضوی در هفته‌ای که گذشت (۳۰ تیر ۱۴۰۳) زنده‌یاد پروانه معصومی با سریال «در کنار پروانه‌ها» در شبکه دو + زمان پخش بهترین سریال‌ها و فیلم‌های کره‌ای با بازی «شین مین آ» پخش کارتون ژاپنی «مبارزان کهکشانی» از امروز (۳۰ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پرورش در مشهد، شکوفایی در تهران | نگاهی به حضور نسل جدیدی از هنرمندان مشهدی در سینما و تلویزیون کشور

  • کد خبر: ۲۳۹۹۸۵
  • ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
پرورش در مشهد، شکوفایی در تهران | نگاهی به حضور نسل جدیدی از هنرمندان مشهدی در سینما و تلویزیون کشور
این روز‌ها گروه جدیدی از هنرمندان مشهدی تلاش می‌کنند تا بتوانند جایگاه خودشان را در سینما و تلویزیون تثبیت کنند.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز؛ مشهد هنرمندان شناخته شده بسیاری دارد که در سطح یک سینما و تلویزیون مشغول به فعالیت هستند. هنرمندانی مانند رضا عطاران، حامد بهداد، رضا کیانیان، داریوش ارجمند و... که اتفاقا فعالیتشان را از مشهد و عرصه تئاتر شروع کرده اند. این روز‌ها نیز گروه جدیدی از هنرمندان مشهدی تلاش می‌کنند تا بتوانند جایگاه خودشان را در سینما و تلویزیون تثبیت کنند.

بیشتر آن‌ها پس از تجربه‌های موفقی که در عرصه تئاتر شهرشان به دست آورده اند، حضور در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف را حتی برای ایفای نقشی کوتاه می‌پذیرند تا بتوانند مسیر فعالیت‌های آینده شان را هموار کنند. ما در گزارش پیش رو به حضور برخی هنرمندان مشهدی در عرصه تصویر پرداخته ایم؛ هنرمندانی که در آینده نزدیک می‌توانند اتفاقاتی ویژه را رقم بزنند.

بازی در فیلمی با محوریت دفاع مقدس

مرجان علوی تا امروز تجربه حضور در آثار تصویری مختلفی را در کارنامه حرفه‌ای اش به ثبت رسانده است، اما هنوز آن چنان که باید دیده نشده است. بازی در سریال‌های «موچین»، «تلخ و شیرین»، «بیست کووید» و فیلم‌های «خون شد»، «مدیترانه» و «آسمان هشتم» فقط بخشی از فعالیت‌های این بازیگر در سال‌های گذشته بوده است که اندوخته خوبی برای او محسوب می‌شود. 

علوی سال گذشته در جدیدترین فعالیت هنری اش نیز در فیلم سینمایی «آن دو» به کارگردانی مرتضی رحیمی به ایفای نقش پرداخت؛ فیلمی با مضمون دفاع مقدس که قصه اش در شهر لردگان می‌گذرد. این فیلم قرار بود در چهل ودومین دوره جشنواره فیلم فجر اکران شود، اما درنهایت به این رویداد نرسید و اکنون در صف اکران قرار دارد. علوی در «آن دو» با بازیگرانی مانند علیرام نورایی، مالک حدپورسراج و آوا دارویت هم بازی شده است؛ تجربه‌ای که شاید برای او بتواند سکوی پرتاب باشد.

توقف در یک قدمی جشنواره فجر

بهادر اورعی در دهه نود با کوله باری از تجربه حضور در تئاتر به عرصه تصویر پا گذاشت و ضمن بازی در چندین فیلم کوتاه، در فیلم سینمایی «سورنجان» به کارگردانی محمدرضا رسولی به ایفای نقش پرداخت. او در ادامه در فیلم‌های «گشت ۳» و «میمون» و همچنین سریال «سرزده» جلو دوربین رفت و به تجربیاتش در عرصه تصویر اضافه کرد. 

اورعی در این بین فعالیت‌های تئاتری اش را نیز ادامه داد که می‌توانیم به حضورش در نمایش‌های «اخککندو»، «دنکیشوت»، «مرگ فروشنده»، «کسوف»، «خانواده آقای هاشمی» و «سرگذشت طبقه دوم» اشاره کنیم. این هنرمند مشهدی در فیلم «شوماه»، اولین ساخته مژگان بیات، نیز بازی کرده است؛ فیلمی که سال گذشته در بخش رزرو چهل ودومین جشنواره فیلم فجر قرار داشت. اورعی در این فیلم که یک ملودرام عاشقانه در بستر جنگ است، با فاطمه معتمدآریا و پژمان بازغی هم بازی شده است.

تجربه بازی در سریال شبکه نمایش خانگی

ستایش رجایی نیا بازیگری را از تئاتر مشهد آغاز کرده و تا امروز تجربه‌های موفقی در این عرصه پشت سر گذاشته است. او با رضا صابری، یکی از استادان بزرگ تئاتر مشهد، در دو نمایش «شنا در آتش» و «دریاچه قو» همکاری داشته و برای بازی در «دریاچه قو» به عنوان بازیگر برتر سی وهفتمین دوره جشنواره تئاتر فجر معرفی شده است. این هنرمند با تله فیلم «چای سرد» و سریال «زندگی زیباست» حضور در قاب تلویزیون را تجربه کرد و سال ۱۳۹۸ هم با بازی در فیلم سینمایی «گربه سیاه» توانست وارد سینما شود.

 او سپس در فیلم سینمایی «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی به ایفای نقش پرداخت؛ فیلمی که در زمان اکرانش بسیار دیده شد و موردتوجه مخاطبان قرار گرفت. رجایی نیا که مسیر صعودی خوبی را تا اینجا طی کرده، قرار است به زودی با سریال درام و جنایی «غربت» به کارگردانی امیر پورکیان در شبکه نمایش خانگی دیده شود. او در این سریال با بازیگرانی مثل آناهیتا درگاهی، مهدی حسینی نیا، بهاره کیان افشار و ترلان پروانه هم بازی شده است.

بازیگر پرکار تئاتر مشهد

امیرحسین رضازاده، یکی از بازیگران موفق و شناخته شده تئاتر مشهد، این روز‌ها با دو فیلم «بی بدن» به کارگردانی مرتضی علیزاده و «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی روی پرده سینما‌ها دیده می‌شود. او در فیلم «بی بدن» با بازیگرانی مانند نوید پورفرج، الناز شاکردوست و پژمان جمشیدی هم بازی شده و در «روایت ناتمام سیما» با حامد کمیلی و آزاده صمدی همکاری کرده است. 

رضازاده که در تهران زیرنظر هومن سیدی دوره بازیگری را گذرانده است، پیش از این نیز در سریال‌های «قورباغه»، «جناب عالی» و فیلم سینمایی «خاطرات بندباز» به ایفای نقش پرداخته بود. این هنرمند در جدیدترین فعالیت تصویری خود در سریال «بازنده» به کارگردانی امیر حسین پور جلو دوربین رفته که قرار است به زودی از فیلیمو پخش شود. رضازاده در این سریال نقش یک جرم شناس را ایفا می‌کند و با علیرضا کمالی، صابر ابر و سارا بهرامی هم بازی شده است.

این هنرمند مشهدی همچنین چندی پیش در گفتگو با شهرآرا از بازی اش در یک اثر سینمایی به کارگردانی رضا کریمی خبر داده بود. این فیلم هم اکنون در مرحله پس تولید است و رضازاده در آن نقش یک مزدور و خفت گیر را ایفا می‌کند.

از حضور در رئالیتی شو‌ها تا بازی در آثار سینمایی

مجتبی شفیعی، هنرمند مشهدی، را خیلی‌ها به واسطه فعالیتش در فضای مجازی به ویژه اجرای برنامه «زودنیوز» می‌شناسند، اما شاید کمتر کسی بداند که این هنرمند پیش از حضور در فضای مجازی، فعالیتش را در عرصه هنر با گویندگی رادیو و کار دوبله آغاز کرده است و تجربه بازی در نمایش‌های مختلفی ازجمله «مورچه‌ای به نام موری»، «یتیم خانه فونیکس» و «پیانیستولوژی» را در کارنامه دارد. 

شفیعی در یک سال گذشته بسیار پرکار بوده و با برنامه‌های «چیدمانه» و رئالیتی شو «شب‌های مافیا، زودیاک» حضور در شبکه نمایش خانگی را تجربه کرده است. این هنرمند همچنین در روز‌های گذشته نمایش «سینگل» با بازی و کارگردانی خودش را در تهران روی صحنه برده که با استقبال نسبتا خوبی هم روبه رو شده است. شفیعی که حضور در آثار سینمایی را با فیلم «عروس خیابان فرشته» تجربه کرده، به زودی قرار است با یک فیلم سینمایی اجتماعی روی پرده سینما‌ها دیده شود. این فیلم «آنتیک» نام دارد و محمدهادی نائیجی کارگردان آن است. 

حضور در جشنواره فیلم فجر

جواد خواجوی دیگر هنرمند مشهدی است که به واسطه فعالیتش در فضای مجازی به شهرت رسیده و توانسته است به عرصه تصویر پا بگذارد. استعداد این هنرمند در دوبله و صداگذاری ویدئو‌های طنز و همچنین پیشینه‌ای که در تئاتر مشهد داشت، باعث شد بعد از معروف شدن در فضای مجازی به برنامه «خندوانه» دعوت و بیشتر میان مردم شناخته شود.

او سپس در چندین سریال مختلف ازجمله سریال‌های «سرباز»، «محرمانه»، «آفتاب پرست» و «یاغی» به ایفای نقش پرداخت و فعالیتش را در عرصه تصویر پررنگ‌تر کرد، اما بهترین فعالیت تصویری خواجوی را شاید بتوان بازی در سریال «نوروز رنگی» به کارگردانی علی مسعودی دانست. 

او برای بازی در این سریال توانست نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر کمدی مرد از جشن حافظ شود. خواجوی که این شب‌ها نیز با سریال «فراری» در قاب تلویزیون دیده می‌شود، سال گذشته با بازی در فیلم «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی اولین حضورش در یک فیلم سینمایی را تجربه کرد؛ فیلمی خانوادگی که نخستین بار در چهل ودومین جشنواره فیلم فجر اکران شد و اکنون در صف اکران قرار دارد.

همکاری با علی مسعودی در ۲ سریال

سینا رازقی، هنرمند جوان مشهدی که تئاتر را زیر نظر جواد رحیم زاده فراگرفته و با بازی در سریال «نوروز رنگی» ساخته علی مسعودی به عرصه تصویر پا گذاشته، قرار است به زودی با فیلم سینمایی «نبودنت» به کارگردانی کاوه سجادحسینی به سینما‌های کشور بیاید. رازقی در این فیلم که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد، نقش یک خواننده رپ را ایفا می‌کند و با بازیگرانی مانند سحر دولتشاهی، آزاده صمدی و امیر آقایی هم بازی شده است. این هنرمند مشهدی در سریال جدید علی مسعودی به نام «بدل» نیز به ایفای نقش پرداخته است که به احتمال زیاد بعد از پایان محرم و صفر روی آنتن تلویزیون می‌رود.

حضور در سریال‌های تاریخی مذهبی

از میان دیگر هنرمندان مشهدی که قرار است به زودی در قاب تلویزیون دیده شوند، می‌توان به سارا سراجی اشاره کرد. او که تجربه حضور در آثاری همچون «بیست کووید» را کارنامه دارد، در سریال «طوبی» به کارگردانی سعید سلطانی به ایفای نقش پرداخته است. این سریال مذهبی داستانی مرتبط با پیاده روی اربعین را روایت می‌کند.

حسین شیبانی و سعید صادقی، از هنرمندان باسابقه تئاتر مشهد، هم با یک اثر تاریخی مذهبی در تلویزیون حضور پیدا خواهند کرد. این دو هنرمند جلو دوربین داوود میرباقری در سریال «سلمان فارسی» رفته اند؛ پروژه بزرگ ملی مذهبی کشورمان که قرار است سه بخش زندگی سلمان فارسی و اتفاقات تاریخی در ایران، روم و حجاز را به تصویر بکشد.

درخشش در دوبله و بازیگری

محمدرضا صولتی، هنرمند باسابقه تئاتر مشهد که تا امروز حضور پررنگی در عرصه تصویر داشته است، این روز‌ها با فیلم «آسمان غرب» روی پرده سینما‌ها دیده می‌شود؛ فیلمی که رشادت، غیرت و میهن دوستی خلبان شهید علی اکبر شیرودی و دیگر هم رزمانش را در روز‌های آغازین جنگ به تصویر می‌کشد. 

از دیگر نقش آفرینی‌های قابل توجه صولتی می‌توانیم به بازی در فیلم سینمایی «چشم وگوش بسته» و سریال‌های «دیواربه دیوار»، «سوران»، «سیاوش»، «ساخت ایران ۳» و «خون سرد» اشاره کنیم. او همچنین در عرصه صداپیشگی و دوبلاژ نیز فعال است و به واسطه صداپیشگی اش در انیمیشن «باب اسفنجی شلوارمکعبی» به شهرت زیادی دست پیدا کرده است.

کسب تندیس بهترین بازیگر مرد در سی وچهارمین جشنواره تئاتر فجر و تقدیر در رشته بهترین بازیگر مرد در سی وپنجمین جشنواره تئاتر فجر نیز بخشی از موفقیت‌های صولتی در عرصه تئاتر است.

حضور در اثری پرفروش

حامد وکیلی، بازیگر خراسانی، تجربه کارگردانی و بازی در نمایش‌های مختلفی را در کارنامه دارد که از میان آن‌ها می‌توانیم به نمایش‌های «زیرزمینی ها»، «به علت ضیق مکان» و «سانتی متر» اشاره کنیم. او در سال‌های گذشته در کنار فعالیتش در عرصه نمایش، در فیلم و سریال‌های مختلفی هم به ایفای نقش پرداخته است که البته هیچ کدام به سکوی پرتابی برایش تبدیل نشده اند. 

بازی در فیلم‌هایی مانند «سه بیگانه»، «آنلاین»، «نام ونام خانوادگی» و سریال‌های «آفتاب پرست»، «دودکش ۲»، «دراکولا»، «حالا برعکس»، «باخانمان» و... بخشی از فعالیت‌های وکیلی در عرصه تصویر هستند. جدیدترین فعالیت او در این عرصه نیز بازی در فیلم سینمایی «تگزاس ۳» به کارگردانی مسعود اطیابی بوده که این روز‌ها در سینما‌های کشور درحال اکران است. «تگزاس ۳» که اثری در ژانر کمدی است، از زمان آغاز اکرانش با استقبال خیلی خوبی روبه رو شده است و در صدر جدول فروش قرار دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->