سرخط خبرها

۶ نمایش آیینی و تعزیه‌خوانی در محرم و صفر مجوز اجرا گرفتند

  • کد خبر: ۲۴۰۰۴۰
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
۶ نمایش آیینی و تعزیه‌خوانی در محرم و صفر مجوز  اجرا گرفتند
اجرای ۶ نمایش آیینی و تعزیه خوانی به مناسبت محرم و صفر در مشهد مجوز دریافت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، هر ساله نمایش‌های آیینی و تعزیه‌خوانی در جای جای ایران با حضور بازیگران مردمی و تیم‌های هنری حرفه‌ای اجرا می‌شود. مشهد نیز به عنوان پایتخت معنوی ایران که تیم‌های هنری مختلفی در آن شکل گرفته و بزرگ شده اند از این قاعده مستثنی نیست.

بر همین اساس ۶ گروه هنری و تعزیه‌خوانی در محرم و صفر ۱۴۰۳ مجوز اجرای نمایش صحنه‌ای و میدانی را از سوی اداره کل فرهنگ‌و‌ارشاد خراسان رضوی دریافت کردند.

اکنون نمایش آیینی رحل نی به کارگردانی محمد رحیماویان در محل کوه پارک هر شب، ساعت ۲۰، اجرا می‌شود و تا ۳۱ تیرماه ادامه دارد.

همچنین گروه تعزیه‌خوانان آل‌الله به سرپرستی حعفر شفاپور نیز از ابتدای محرم سال جاری نمایش خود را شروع کرده و تا پایان محرم ادامه دارد. این تعزیه‌خوانی در خیابان رسالت برگزار می‌شود.

اجرای نمایش خورشیدکاروان نیز که بیستمین سال نمایش خود را تجربه می‌کند به کارگردانی محمد لشکری در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا خواهد شد. این نمایش آیینی به مدت ۱۰ شب از ابتدای ماه صفر به روی صحنه می‌رود.

گروه تعزیه خوانان قمربنی‌هاشم به سرپرستی دلبری و تعزیه خوانان چهارسردار به سرپرستی آقای افتخاری نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در روز‌های آینده اجرا خواهند داشت.

دیگر نمایش آیینی که در روزهای آتی برگزار خواهد شد گروه تعزیه خوانان حماسه اکبر به سرپرستی احود تیموریان است. این تعزیه خوانی از ابتدای مردادماه به مدت یک هفته تا ۶ مرداد اجرای خود را در عرصه میدان‌شهدا بعد از اذان مغرب‌و‌عشا شروع خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->