مرزبانی فراجا: محور‌های مشترک مرزی ایران و عراق ویژه اربعین ۱۴۰۳ کنترل خواهد شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣١ تیر ١۴٠٣) | هشدار زرد؛ بارش رگباری باران، ایجاد رواناب و آب‌گرفتگی مسابقات ورزش قهرمانی دانش‌آموزی سراسر کشور با شرکت ۶۰۰۰ نفر آغاز شد + برنامه مسابقات تنش آبی شدید در سایه عملکرد ضعیف مدیریت آب کشور پسر سابقه‌دار به تجاوز به دو دختر در تهران متهم شد سازمان بازرسی به انتصابات مدیران در شهرداری تهران ورود کرد تنش ناشی از اختلال ارزیابی تصویر بدنی در دختران شیوع بیشتری دارد آخرین وضعیت تب دنگی در کشور | یک مورد فوتی تب دنگی که بیش از ۸۰ سال سن داشت (۳۱ تیر ۱۴۰۳) اعلام ضرورت حضور نماینده سازمان هواپیمایی در خراسان رضوی به دادستان کل کشور پلمب ۶ مرکز خدمات طب سنتی در مشهد بهسازی ۱۶۷۰ مدرسه تا پایان شهریور در خراسان‌رضوی سردترین و گرم‌ترین مراکز استان‌ها به روایت سازمان هواشناسی کشور مدیریت شایسته با تکیه بر دانشگاه پاکبان‌ها در مشهد اسکورت می‌شوند گرداندگان غیرایرانی یک شرکت هرمی در بلوار توس مشهد دستگیر شدند ثبت‌نام ۵ هزار و ۲۸۱ موکب ایرانی برای اربعین ۱۴۰۳ انتقال دانشجویان آزاد کدام رشته‌ها به پردیس خودگردان دانشگاه‌های دولتی امکان‌پذیر است؟ تاکنون پشه آئدس در مشهد و خراسان‌رضوی شناسایی نشده است | ۳ نفر مبتلای به تب دنگی در خراسان‌رضوی، مسافر بودند
سرخط خبرها

مراقبت از کودکان، سالمندان و مادران باردار در زمان سفر‌های تابستانی مورد تأکید است

  • کد خبر: ۲۴۰۱۳۵
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
مراقبت از کودکان، سالمندان و مادران باردار در زمان سفر‌های تابستانی مورد تأکید است
مدیر آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در زمان سفر‌های تابستانی، باید ضمن رعایت مسائل و موضوعات بهداشتی و پیشگیرانه، مراقبت لازم را از اطفال، سالمندان و مادران باردار داشته باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمدجعفر صادقی اظهار کرد: در فصل تابستان که اوج مسافرت‌ها به نقاط مختلف کشور را داریم، باید بیش‌ازپیش به رعایت مسائل و موضوعات بهداشتی و پیشگیرانه توجه داشته باشیم تا دچار حادثه، مشکل و بیماری نشویم.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات روز در فصل تابستان امسال بحث بیماری تب دنگی است؛ اما در همین خصوص باید اشاره کنیم که پشه آئدس در مشهد و استان وجود ندارد و مواردی هم که مبتلا شده‌اند، سابقه سفر به کشور‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس و استان‌های ساحلی کشور را داشته‌اند و فرد مبتلا هم تا دو هفته علائم و مشکلاتی همچون درد، تب، سردرد شدید، درد استخوان و شکم و حالت تهوع و استفراغ را دارد.

مدیر آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه به‌راحتی و با انجام چند کار ساده می‌توان از ابتلای به بیماری تب دنگی جلوگیری کرد، گفت: بهترین راهکارها برای دوری از ابتلا به بیماری تب دنگی تخلیه آب جمع‌شده در زیر گلدان‌ها، روفتن آب‌های راکد و عدم اسکان در کنار مرداب‌ها، پوشیدن کلاه و لباس‌های آستین‌بلند در بیرون منزل و استفاده از پشه‌بند در زمان خواب است.

دکتر صادقی اضافه کرد: مشکل دیگر این روز‌ها بحث حیوان‌گزیدگی بوده و توصیه مهم ما مبنی بر عدم حیوان‌آزاری است؛ به‌خصوص آزارندادن سگ‌ها و گربه‌ها. این روزها، این مشکل بیشتر برای کودکان و نوجوانان پیش می‌آید؛ بنابراین، از والدین تقاضا داریم که بیش‌ازپیش مراقب فرزندان خود باشند تا دچار حیوان‌گزیدگی نشوند.

وی با اشاره به اینکه موضوع بسیار مهم دیگر درخصوص گرمازدگی، برای تمامی گروه‌ها به‌خصوص اطفال، سالمندان و مادران باردار بوده و هست، بیان کرد: باید تا حد امکان از حضور در زیر نور مستقیم آفتاب خودداری شود و اگر فرد مجبور است، از کلاه یا چتر استفاده کند؛ زیرا در کاهش ده‌درجه‌ای دما نقش بسزایی دارند.

مدیر آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در فصل تابستان، بیماری‌های منتقله از آب و غذا را داریم و اگر بهداشت دست به‌خوبی رعایت شود و در قبل و بعد از وعده غذایی، دست‌های خود را با آب و صابون بشوییم، از این مشکل به‌دور خواهیم بود، خاطرنشان کرد: همچنین در این فصل از سال همچون دیگر فصول سال، توصیه به مصرف خوردنی‌های و نوشیدنی‌های سالم داریم و اینکه جهت صرف وعده‌های غذایی، به مکان‌هایی فاقد استاندارد‌ها و صلاحیت‌های بهداشتی مراجعه نشود.

دکتر صادقی تصریح کرد: در زمان سفر باید متناسب نیاز هر وعده غذایی، طبخ غذا داشته باشیم و اینکه باقی‌مانده آن وعده را دور بریزیم و برای مصرف در وعده بعدی نگهداری نکنیم تا دچار مسمومیت، حالت تهوع، استفراغ و اسهال نشویم.

وی با ذکر این نکته که در زمان مسافرت باید ضمن رعایت تمامی نکات بهداشتی به موضوع به‌همراه‌داشتن دارو‌های مصرفی و موردنیاز به میزان کافی توجه نماییم، تأکید کرد: همچنین اگر مادر باردار به سفر می‌رود، باید به استراحت‌های در طول سفر توجه داشته باشد و در زمان تردد در جاده، به‌ازای هر دوسه‌ ساعت تردد، چند دقیقه‌ توقف و استراحت داشته باشد تا دچار مشکل نشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->